ماهان شبکه ایرانیان

خواص روغن جو دوسر برای پوست و مو

خواص روغن جو دوسر برای پوست و مو بسیار زیاد می باشد و شما در ادامه می توانید اطلاعاتی بسیار خوب در مورد اینم مورد بدست آورید و برای این کار بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

خواص روغن جو دوسر برای پوست و مو

خواص روغن جو دوسر بسیار زیاد می باشد و این ماده دارای مقادیر بسیار زیادی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین E می باشد و این مورد برای پوست و مو بسیار خوب خواهد بود و باعث می شود تا پوست شما جوان تر و شاداب تر و زیبا تر به نظر برسد. برای این که تمامی فایده های این روغن را بدانید در ادامه اطلاعاتی در این زمینه در اختیار شما قرار خواهیم داد.

روغن جو دوسر برای پوست

آشنایی با خواص روغن جو دوسر

عموما افراد از ترکیب های جو دو سر با آب، شیر های گیاهی و شیر های حیوانی صبحانه ای بسیار خوب و بی نظیر خواهد شد و باید در نظر داشته باشید که جو دوسر سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها خواهد بود و سرشار از مقادیر زیادی فیبر است و این ماده یکی از مغذی ترین مواد در بین غلات به شمار می رود. از مهم ترین فایده های جو دوسر می توان به بهبود آکنه و جوش های پوستی و پاک کننده طبیعی پوست بودن اشاره داشت. این ماسک برای پوست و موی شما بسیار خوب خواهد بود و می توان گفت معجزه ای با این ماسک برای سلامت پوست و مو تان ایجاد می شود که می توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی شاهد این تاثیرات باشید.

 درمان آکنه

از ساده ترین تاثیراتی که این ماده می تواند برای پوست شما داشته باشد اینم است که آکنه های شما را بهبود می بخشد و باید این مورد را در نظر بگیرید که با جذب چربی های اضافی روی پوست شما می توانید به راحتی میزان جوش های پوستی تان را کاهش دهید. برای استفاده از این مورد کافی است تا  مقداری از جو دو سر را درون تابه ای به همراه آب جوشانده و بگذارید تا خشک و خمیری شود و این خمیر را روی نواحی آسیب دیده صورت خود بمالید. بعد از 20 دقیقه می توانید این ماسک را با آب ولرم از روی پوست خودتان شسته و صورت خود را با استفاده از یک دستمال تمیز خشک کنید.

اسکراب این ماسک به خوبی عمل خواهد کرد و باید در نظر داشته باشید که معمولا برای درمان آکنه ها از اسکراب های جو دو سر استفاده می شود و این مورد را باید بدانید که اسکراب ها باعث از بین رفتن سلول های مرده پوستتان شده و در نهایت زیبایی پوست شما را بهبود می بخشد. این ماسک را در خانه می توانید به همراه گوجه فرنگی و سفیده تخم مرغ و یا آب پیاز نیز تهیه کنید و نتایج بهتری را روی پوست خودتان مشاهده نمایید. استفاده  این ماسک ها می تواند تاثیرات خوبی بر بهبود لکه های پوستی تان داشته باشد.

خواص روغن جو دوسر

از دیگر اسکراب هایی که می توانید در این میان تهیه کنید جو دو سر به همراه مقداری شکر قهوه ای و عسل خام و روغن زیتون خواهد بود و شما با استفاده از این مورد می توانید به راحتی اسکراب های خانگی همانند سایر اسکراب های پوستی که از بیرون می خرید را بسازید. در این میان یادتان باشد که برای استفاده از این مدل از اسکراب ها باید صورت تان کمی مرطوب باشد و صورت خود را بعد از این که این ماده را روی پوست زدید باید به صورت دایره ای ماساژ دهید. بعد از 10 دقیقه می توانید این اسکراب را با آب ولرم از روی پوست خودتان شسته و صورت خود را با استفاده از یک دستمال تمیز خشک کنید.

استفاده از صابون جو دو سر نیز در این میان اهمیت زیادی دارد و باید این مورد را در نظر بگیرید که می توانید این مورد را در خانه تهیه کرده و یا از بیرون به صورت آماده بخرید. برای تهیه این صابون ها در خانه کافی است  تا یک عدد صابونی که بدون بو و رنگ می باشد را آب کرده و بعد از این که جوی دو سر را به آن اضافه کردید اجازه دهید تا درون قالب خنک گردد. این مورد یکی از لایه بردار ها و چربی بردار های پوستی می باشد و چربی های زیاد را از روی پوست شما حذف خواهد کرد.

جو دو سر دارای مقادیر بسیار زیادی زینک می باشد و همین مورد می تواند به راحتی باعث شود تا التهاب های پوستی تان از بین رفته و در نهایت شما دیگر درگیر بیماری های آکنه ای نخواهید شد و پوست شما بسیار شفاف و صاف می شود. البته که برخی از تحقیقات رد این زمینه نشان داده اند که استفاده از این مورد می تواند باعث تشدید آکنه شود از این رو قبل از این که از این مورد به صورت گسترده تر استفاده کنید کافی است تا ابتدا با متخصص مشورت نمایید و بعد از آن این مورد را روی بخشی از بدن تست کنید و در صورت نداشتن حساسیت آن را به صورت گسترده مورد استفاده قرار دهید.

فواید روغن جو دوسر برای مو

شامپو خشک جو دو سر برای مو ها

این روغن برای مو های بلوند نیز بسیار خوب خواهد بود و مانند یک شامپو خشک نیز می توانید از این ماده استفاده کنید و برای این کار کافی است تا مقداری از این ماده را آسیاب کرده و بر فرق سر خود ماساژ داده و بعد مو های خود را تکان داده و از جوی دو سر پاک کنید تا بتوانید تاثیر آن را به صورت واضح مشاهده نمایید.

بهبود دادن ظاهر مو با روغن جو دو سر

از دیگر فوایدی که می توان برای این مورد در نظر گرفت این است که اینم روغن می تواند مو های شما را بهبود بخشیده و با رطوبت رسانی به مو ها باعث می شود تا از وز شدن و بد شکل دیده شدن مو ها پیشگیری شود. برای تهیه یک ماسک مو خوب در این میان کافی است تا این روغن را مقداری روغن نارگیل و عسل ترکیب کرده و مانند شامپو این مواد را روی مو های خود زده و بعد با استفاده از آب سرد شسته و مو های خود را خشک نمایید.  این ترکیب باعث می شود تا مو ها شما زیبا تر و ابریشمی تر شده و در نهایت زیبایی مو هایتان بسیار زیاد تر از قبل خواهد شد. البته شما می توانید به جای این موارد از ماسک مو های مخصوصی که در بازار هستند و دارای مقداری عصاره جو می باشند نیز استفاده کرده و نتایج مشابهی در این زمینه دریافت نمایید.

آبرسانی بیش تر برای پوست

علاوه بر این که شما می توانید از انواعی از مرطوب کننده های متناسب با پوست خود استفاده می کنید می توانید از این روغن ها نیز استفاده کرده و پوست خودتان را بهبود بخشید. در واقع با استفاده از این روغن می توانید یک غشای نازک روی پوست ایجاد کرده و مانع از بروز مشکلاتی در این زمینه خواهید شد. علاوه بر این روغن ها شما می توانید از عصاره های جو دو سر در خانه تان استفاده کنید و این مورد را بهبود بخشید.

روغن جوی دو سر

بهبود خشک شدن پوست

خشک شدن پوست و در پی آن خارش شدید پوستی می تواند ظاهری بد برای پوست و موی تان ایجاد نماید و باید این مورد را در نظر داشته باشید که جو دو سر دارای فواید آنتی اکسیدانی می باشد و ضد التهابی است و می تواند به راحتی خارش های شدید پوستی را بهبود بخشد و مانع از بروز تحریک های شدید پوستی می شود. حمام کردن با جوی دو سر نیز بسیار خوب خواهد بود و می توانید برای اثر گذاری بیش تر در این زمینه از مقداری جوش شیرین نیز درون وان استفاده کرده و 15 دقیقه در این آب بمانید تا مشکلات خشک شدن و خارش های شدید پوستی تان از بین برود و شما بهبود پیدا کنید.

پاک کردن پوست از آلودگی ها

از دیگر خواص روغن جو دوسر این است که دارای مقادیر بسیار زیادی سابونین می باشد و این ماده از مواد طبیعی می باشد که می تواند به تمیز کردن آلودگی ها و چربی های پوستی کمک کند. برای این کار علاوه بر روغن ها شما می توانید از شیر جو دو سر نیز در این زمینه استفاده کنید. بهتر است برای استفاده از شیر جو دو سر ابتدا صورت خود را بشویید و بعد آن را روی پوست بزنید و مانند تونر آن را از صورت خود تمیز کنید.

مراقبت بهتر از پوست

پروتئین هایی که در این ماده وجود دارد می تواند باعث شود تا از پوست خود به صورت طبیعی تر مراقبت نمایید و برای این که بتوانید پوست خود را در برابر آلاینده ها تمیز کنید نیاز است تا از این مورد کمک بگیرید. استفاده از جوی دو سر می تواند به مراقبت از پوست شما در برابر اشعه های یو وی کمک کرده و مانع از آسیب های شدید پوستی خواهد شد.

فایده های روغن جو دوسر

پیشگیری از ریزش مو

برای این که بتوانید شوره را در مو های خودتان از بین ببرید استفاده از این روغن بسیار کارآمد می باشد و یکی از پر طرفدار ترین خواص روغن جوی دو سر از بین برندگی شوره در سر می باشد. در واقع شوره ها ظاهر شما را بد می سازند و شما نمی توانید از زیبایی مو های خودتان لذت ببرید و پرستیژ شما را خراب خواهد کرد. برای این مورد کافی است تا از روغن این مورد استفاده کرده و یا جو دو سر را درون مخلوط کن ریخته و اجازه دهید تا خوب پودر شود و بعد این مواد را با آب جوش ترکیب کنید و این کار را تا جایی که کاملا در آب حل شود انجام دهید. به این مورد می توانید اندکی سرکه سیب و آب لیمو اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه این مورد را روی مو های خود بزنید و ماساژ داده و بعد از این مدت مو های خود را شسته و خشک نمایید.

پیشگیری از ریزش شدید مو

برای این که بتوانید شوره سر را درمان نمایید نیاز است تا از این ماده استفاده کنید و باید بدانید که فایده این روغن برای مو ها و فولیکول های مو بسیار بالا می باشد و می تواند از بروز خشک شدن و ریزش مو ها نیز پیشگیری کرده و مو های شما را شفاف و سالم خواهد کرد. برای این کاربرد باید مقداری جو دو سر را با شیر تازه ترکیب کرده و وقتی این مواد یکسان با یک دیگر ترکیب شدند می توانید ان را بر روی ریشه مو های خود قرار داده و بگذارید 20 دقیقه بگذرد. بعد از این مدت زمان کافی است تا مو های خود را با آب ولرم شسته و خشک کنید و بعد از چند بار استفاده شما شاهد کاهش ریزش مو و قطع شدن آن خواهید بود و این تاثیرات را به راحتی می توانید مشاهده نمایید.

مهم ترین تاثیرات روغن جو دوسر برای پوست و مو

روشن کننده پوست

یکی از موادی که در زمینه روشن تر ساختن پوست به شمار می رود روغن جو دو سر می باشد. فایده این ماده برای پوست و مو بی شمار می باشد و یکی از آن ها این است که با استفاده مداوم می توانید روشن تر شدن پوست خود را تا چند درجه ببینید. علاوه بر این مورد شما می توانید برای روشن شدن پوست خود از ترکیب پوره جو دو سر و شیر استفاده کنید و چند دقیقه ای در ابتدای صبح صورت خود را با این ترکیب ماساژ داده و بعد از این که این مواد 5 الی 10 دقیقه روی پوست شما ماندند می توانید صورت خود را با آب شسته و با دستمالی تمیز خشک نمایید.

اسکراب برای پوست دست

از دیگر خواص روغن جو دوسر این است که می توانید از آهن اسکرابی تهیه کرده و برای پوست دستان خود استفاده کنید. برای خوش بو شدن این اسکراب می توانید از مقداری روغن های اسانس دار مانند اسطوخودوس و … استفاده کنید و این مورد برای پوست های حساس بسیار خوب می باشد و لایه برداری را به آرامی انجام می دهد.

درمان های دارویی

خواص روغن جو دوسر برای درمان آبله مرغان و یا درمان آلرژی به پیچک سمی مناسب می باشد و باید این مورد را بدانید که برای تسکین دادن خارش های ناشی از پیچک سمی کافی است تا مقداری از جوی دو سر را درون پارچه ای بریزید و پارچه را زیر شیر حمام ببندید و با این کار در طی حمام کردن می توانید از فواید این مورد بهره مند شده و همچنین می توانید در انتهای حمام این کیسه های پارچه ای را روی بخش های خارش دار پوست بگذارید تا تسکین یابد.

  فایده های جو دو سر

حال که با خواص روغن جو دوسر آشنا شدید و اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در مورد خواص روغن درخت چای و خواص روغن نارگیل نیز مشاهده کرده و آگاهی خود را در این زمینه ها نیز افزایش دهید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این میان استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان