ماهان شبکه ایرانیان

راه‌های پیشگیری از بیماری‌های عفونی در فصل سرما

فصل سرما با کوتاه شدن روزها و سرد شدن هوا فصلی است که بسیاری از افراد به دلیل کاهش سیستم ایمنی بدن مستعد ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی از سرماخوردگی ساده تا بیماری‌های خطرناک‌تر مانند آنفولانزا و پنومونی می‌شوند.

راه‌های پیشگیری از بیماری‌های عفونی در فصل سرما

خبرگزاری خبرآنلاین-گروه استان‌ها-حدیث پیروزیان: با رعایت اصول بهداشت فردی و انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توان از ابتلا به بیماری‌های فصلی جلوگیری کرد. 

 شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه، یکی از مهم‌ترین اقدامات برای جلوگیری از انتشار میکروب‌ها و ابتلا به بیماری‌های عفونی است.

استفاده از ماسک‌های تنفسی به ویژه در مکان‌های شلوغ و زمانی که در کنار افراد بیمار هستید، می‌تواند از ورود ویروس‌ها و باکتری‌ها به بدن شما جلوگیری کند.

واکسن‌های آنفولانزا و پنومونی از ابتلا به این بیماری‌ها و عوارض خطرناک آنها جلوگیری کرده و توصیه می‌شود که هر ساله قبل از شروع فصل سرما واکسن آنفولانزا دریافت کنید. 

مصرف آب و مایعات کافی به ویژه آب، چای و آبمیوه به مرطوب نگه داشتن بدن و کمک به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با بیماری‌ها کمک می‌کند.

خواب کافی به ترمیم و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند که در فصل سرما باید سعی کنید 7 تا 8 ساعت خواب کافی داشته باشید.

مصرف مواد غذایی سالم و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها کمک می‌کند. 

مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات سبوس‌دار و لبنیات در رژیم غذایی روزانه از اهمیت زیادی برخوردار است.

فعالیت بدنی منظم با افزایش گردش خون و تقویت سیستم ایمنی بدن به پیشگیری از بیماری‌های عفونی کمک می‌کند. 

از تماس نزدیک با افراد بیمار به ویژه در مکان‌های عمومی خودداری کنید و سطوحی مانند دستگیره درها، میزها و تلفن‌ها را با استفاده از مواد ضدعفونی کننده به طور منظم تمیز کنید.

تهویه مناسب در خانه و محل کار می‌تواند از تجمع میکروب‌ها و انتشار آنها در هوا جلوگیری کند. 

با رعایت این نکات ساده می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت و از ابتلا به بیماری‌های عفونی در فصل سرما جلوگیری کنید.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان