ماهان شبکه ایرانیان

بهترین روش های نگهداری از شیره انگور و جلوگیری از خراب شدن آن

به منظور جلوگیری از فاسد شدن شیره انگور یک سری راهکارهای مفید و موثر وجود دارد که در این مقاله چند راهکار مناسب و تاثیر گذار جهت نگهداری از شیره انگور را به منظور پیشگیری از بروز فاسد شدن شیره انگور در اختیارتان خواهیم گذاشت.

بهترین روش های نگهداری از شیره انگور و جلوگیری از خراب شدن آن

به منظور پیشگیری از فاسد شدن شیره انگور به خصوص شیره انگوری که به شکل سنتی و یا در منزل تهیه کرده اید راهکار نگه داری از آن از اهمیت بالایی برخوردار است  بنابراین اگر شما نیز به دنبال راهکار نگه داری از شیره انگور هستید می توانید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

روش های نگهداری از شیره انگور

راهکاری نگهداری از شیره انگور

شناخت راهکارهای مناسب به منظور نگه داری از شیره انگور بسیار مهم است تا همیشه یک شیرع انگور با کیفیت داشته باشید که یک شیره انگور با کیفیت و سالم دارای طعم شیرینی است و شیرینی آن معتدل است و در واقع شیرینی بودن آن باید طبیعی و کمی ییشتر از شیرینی انگور باشد و در صورت زیاد شیرین بودن به معنا افزودن شکر به آن است و زنگ آن نیز بسته به نوع انگوری که به منظور تهیه شیره انگور استفاده می شود دارد که رنگ شیره انگور طبیعی باید عسلی، خرمایی و نهایتا قهوه ای باشد که در ادامه مطلب چند راهکار مفید و موثر به منظور نگهد اری از شیره انگور در اختیارتان خواهیم گذاشت.

یخچال :

به منظور افزایش ماندگاری شیره انگور و جلوگیری از فاسد شدن آن  باید آن را داخل یخچال نگه داری نمایید تا کیفیت ان تغییر نکرده و ماندگاری آن بیشتر شود و دقت داشته باشید اگ شیره انگور شما رقیق است و به غلظت مناسب نرسیده است به منظور جلوگیری از خراب شدن باید فقط داخل یخچال از آن نگه داری نمایید.

ترفندهای نگه داری از شیره انگور

دور از نور خورشید :

یکی از راهکارهای موثر به ممظور نگه داری از شیره انگور این است که دور از نور مستقیم خوشید نگه داری نمایید تا ماندگاری آن افزایش پیدا کند از این رو، مکانی خنک و دور از نور بگذارید.

استفاده از ظروف پلاستیکی

به منظور نگه داری از شیره انگور استفاده از ظروف پلاستیکی به جای شیشه ای و فلزی گزینه متاسبی هستند زیرا باعث افزایش ماندگاری شیرع انگور می شوند و در صورتی که شیره را به شکل بسته بندی از بیرون خریداری کردید بهتر است ظرف ان را تعویض نکنید و فقط مقداری از آن را داخل ظرف مورد نظرتان ریخته و استفاده نمایید.

نگه داری داخل ظرف خشک و تمیز

به منظور نگه داری از شیره انگور حتما داخل ظرف تمیز و کاملا خشک بریزید زیرا رطوبت موجود در شیشه منجر زه تغییر. کیفیت شیرع و در نتیجه کپک و فاسد شدن آن می شود و همچنین دقت داشته باشید کخ به منظور برداشتن شیره از یک قاشق تمیز و خشک استفاده نمایید.

نگه داری از شیره انگور با چند راهکار

نگه داری در مکان خنک

در صورتی که مقدار شیرع انگور تان زیاد است ان را داخل یخچال نگذارید و ذر مکان خنک و دور از نور و گرما قرار دهید و این نکته را به یاد داشته باشید ذر صورتی که شیره انگور شما به شکل حرفه ای آماده شده باشد و به اندازه جوشیده باشد در فضای بیرون یخچال و در مکان خنک فاسد نمی شود و در واقع می توان گفت خراب شدن شیره انگور در محیط خارج از یخچال  یعنی شیرع انگور کیفیت مناسبی نداشته و غلظت مناسبی ندارد.

ویژگی شیره انگور با کیفیت

شیره انگور با کیفیت دارای یک سری ویژگی ها است که برخی از ویژگی های آن عبارتند از :

1. شفاف بودن رنگ آن است و رنگ آن نباید کدر و خاک آلود باشد.

2. بافت کش دار مانند عسل داشته باشد.

3. غلظت مناسبی داشته باشد و یا گذاشتن داخل یخچال کمی سخت شود و دارای ظاهری زلال است.

4. در هنگام خرید دقت داشته باشید ک شیره انگور مورد نظرتان طعم سوختگی ندهد.

روش های نگه داری از شیره انگور

با شیره انگور شکرک زده چه باید کرد؟

اگر شیره انگور شما بنا ب هر دلیلی دچار شکرک شد می توانید به روش بن ماری آن را روی بخار کتری گذاشته و داغ نماید تا شیره انگور بر روی حرارت غیر مستقیم گرم شود و شکرک های ذوب شوند و مجددأ اجازه دهید تا شیره انگور سرد شده و آن را استفاده نمایید.

نشانه های خراب شدن شیره انگور

1. یکی از مهم نشانه های خراب شدن شیره انگور مزه ترش آن است زمانی که شیره انگور به خوبی جوشیده نشود و یا در مکان مناسب نگهداری نشود که بعد از مدتی ترش مزه می شود.

2. علل گاز دار شدن شیره انگور گذاشتن آن در مکان گرم است که باعث فاسد شدن آن می شود و دچار گازدار شدن می شود و مزه متفاوتی پیدا می کند.

3. اگر کپک های ریز روی شیره انگور مشاهده کردید شیره را دور ریخته زیرا، هیچ روشی به منظور رفع کپک آن وجود ندارد و مصرف آن مضر می باشد.

4. اگر تمایل به نگهداری شیره انگور ر فریزر داشتید باید بدانید باعث شکرک زدن و کاهش کیفیت آن می شود.

5. مهم ترین علل ترش شدن شیره انگور استفاده از انگورهای ترش مزه است. بنابراین، اگر بعد از آماده شدن شیره انگ.ور متوجه ترش شدن آن شدید به احتمال زیاد انگور ها ترش مزه بوده اند.

6. بسته به شرایط نگهداری مدت زمان نگهداری از شیره انگور متفاوت است اما بین شش تا یک سال می توانید نگهداری نمایید.

سخن پایانی

اگر شیره انگور مرغوب باشد و همچنین روش نگهداری از آن نیز مناسب باشد معمولا فاسد نمی شود. اما اگر رطوبت شیره در زمان تهیه گرفته نشود شیره خراب می شود و اگر داخل ظرف خیس و مرطوب بریزید شیره خراب می شود و در نتیجه بوی ترشیدگی و مزه ترش می دهد و کپک می ژند و در صورتی که شیره انگور بعد از اینکه مدتی داخل ظرف بدون استفاده باقی بماند دچار شکرک می شود که در صورت عدم استفاده حتی بهترین شیره انگور نیز شکرک می زند.

شما دوستان می توانید با کلیک بر روی نگهداری از نان  و روش نگهداری از مربا با راهکاری نگهداری از مواد غذایی مورد نظرتان آشنا شوید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان