ماهان شبکه ایرانیان

بالغ بر ۴۰۰ کارگاه در ایام تابستان در حال خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان در کرمانشاه بودند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از خدمت‌رسانی ۴۰۰ کارگاه در ایام تابستان در استان، به کودکان و نوجوانان خبر داد.

بالغ بر 400 کارگاه در ایام تابستان در حال خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان در کرمانشاه بودند

محمد خیاط‌زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: کانون پرورش فکری قریب به 60 سال است به عنوان یک مرجع تخصصی تربیت کودک و نوجوان در این سرزمین مشغول خدمت رسانی است و وظیفه تربیت کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد.

وی افزود: مجموعه کانون پرورش فکری در استان کرمانشاه از سال 1350 شکل گرفته و امروز در قالب 36 مرکز ثابت در حال خدمت رسانی به این قشر آینده ساز است و فعالیت‌های متنوعی دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: کانون پرورش فکری در قالب 64 عنوان فعالیت‌هایش را تعریف کرده است نگاه کانون پرورش فکری استان در 2 سال اخیر به این موضوع بوده است که بتوانیم موضوعات جدید و سرفصل‌های جدید مورد علاقه قشر کودک و نوجوان را به برنامه‌ها اضافه کنیم.

زنجانی اضافه کرد: لذا امروز در موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، رباتیک، مدارسازی الکترونیکی کارگاه‌های ویژه‌ای را تعریف کرده‌ایم، انجمن رباتیک و هوش مصنوعی را هم در استان کرمانشاه در اوایل سال جاری راه اندازی کردیم، این فعالیت در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی تعریف می‌شود و با توجه به استعداد و علایقی که کودکان و نوجوانان دارند می‌توانند از این کارگاه‌ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: در ایام تابستان فعالیت‌ها با رشد قابل ملاحظه کارگاه‌ها انجام شد که بیش از 400 کارگاه برای کودکان و نوجوانان طراحی کردیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ادامه داد: در فصل پاییز هم با توجه به بازگشایی مدارس و اینکه بسیاری از دانش‌آموزان فرصت کمتری برای فعالیت‌های فراغتی دارند، قریب به 130 عنوان کارگاه مختلف در موضوعاتی که مورد علاقه و اقبال کودکان و نوجوانان هست طراحی شده که می‌توانند با مراجعه به مراکز مختلف در سطح استان از خدمات این کارگاه‌ها بهره‌مند شوند.

زنجانی همچنین بیان کرد: با بازگشایی مدارس با توجه به اینکه هفته ملی کودک و ماه کودک و نوجوان را پیش رو داریم برنامه‌های بسیار مفصلی را همکارانمان در مراکز در سطح استان در نظر گرفته‌اند.

وی همچنین یادآور شد: ویژه برنامه‌های مخصوص این ماه، از سوی دیگر طرح کانون مدرسه را خواهیم داشت طرح کانون مدرسه طرحی است که تبادل فعالیت‌ها و اقدامات تربیتی میان مدرسه و کانون شکل می‌گیرد و بعد از چند سالی که این طرح اجرا نشده بود
 سال گذشته باز هم این طرح اجرا شد.

زنجانی اذعان کرد: در بخش ویژه کودکان و نوجوانان تحت عنوان کانون یاران هم استان کرمانشاه به عنوان دبیرخانه ملی این طرح انتخاب شده است امسال فعالیت‌های ویژه‌ای در این حوزه خواهیم داشت و تلاش همه ما این است که به واسطه حضور کانون یاران در مدارس بتوانیم چتر فعالیت‌های کانون پرورش فکری را گسترده‌تر کنیم که شامل همه کودکان و نوجوانان  سرزمینمان باشد.

وی ادامه داد: همچنین با راه‌اندازی اولین کتابخانه پستی دیجیتال کشور این آمادگی را داریم که هر کودک و نوجوانی در هر نقطه دور افتاده‌ای از روستا و عشایر باشد و دسترسی به مراکز ثابت ما را نداشته باشد بتواند در قالب مرکز پستی دیجیتال با ما ارتباط برقرار کند و به صورت رایگان عضو این مرکز شود تا بتوانیم با این کودکان و نوجوانان ارتباط تربیتی برقرار کنیم.

زنجانی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های دیگری هم در قالب کارگاه‌ها، جلسات کندوکاوی بین دانش‌آموزان و مراکز برقرار می‌شود که مراکز همراهی می‌کنند، امید است که سال تحصیلی پرشور و سرشار از حس خوب تربیت و زندگی برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان