ماهان شبکه ایرانیان

محمد هاشمی: عملیات وعده صادق ۲ حق مشروع ایران بود/ سخنان رهبری درباره وفاق، اشاره به وفاق میان کشورهای اسلامی نیز داشت

یک فعال اصلاح طلب حضور پرشور و گسترده مردم، سران قوا و مسئولان در «نماز جمعه نصر» را نمایش اقتدار و وفاق داخلی خواند و گفت: البته فرمایشات رهبری درباره وفاق، اشاره به وفاق میان کشورهای اسلامی نیز داشت.

محمد هاشمی: عملیات وعده صادق 2 حق مشروع ایران بود/ سخنان رهبری درباره وفاق، اشاره به وفاق میان کشورهای اسلامی نیز داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد هاشمی رفسنجانی فعال سیاسی اصلاح طلب، حضور مردم در نماز جمعه نصر را نمایش اقتدار و وفاق ملی خواند و گفت: عملیات موشکی ایران در وعده صادق 2 حق قانونی و مشروع ایران بود.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه نصر عنوان کردند زمانی که کشورها مورد تجاوز قرار بگیرند، حق دفاع از خودشان را دارند و این دفاع مشروع و قانونی است. مصداق آن هم در مورد لبنان، غزه و فلسطین و ایران (جنایت رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه ) بود که مورد حمله و تهاجم قرار گرفته‌ بودند و رهبری این مسائل را در خطبه‌های اول کاملا شفاف توضیح دادند و مبنا را بیان کردند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های دوم هم به بیان مسائل سیاسی پرداختند. ایشان فرمودند در منطقه خاورمیانه دولت‌های بزرگ مانند آمریکا تحت عنوان دفاع از دولت‌های منطقه حضور پیدا کردند در حالی که ما نیازی به حضور آنها برای دفاع از خودمان نداریم و می‌توانیم از خودمان دفاع کنیم.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: نکته دیگری که رهبری در بیاناتشان به آن اشاره کردند در ارتباط با وحدت کشورهای اسلامی است و اینکه اگر کشورهای اسلامی منطقه وحدت داشته باشند، هیچگاه مورد تجاوز قرار نخواهند گرفت.

رهبری راه نجات کشورها از ظلم و ستم را وحدت میان کشورها دانستند

عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: رهبری راه نجات کشورها از ظلم و ستمی که در حقشان صورت می‌گیرد را وحدت میان آنها دانستند و توصیه کردند که کشورهای اسلامی باید با هم وحدت داشته باشند زیرا با انسجام و وحدت می‌توانند در برابر تجاوزاتی که در منطقه نسبت به آنها روا داشته می‌شود دفاع کنند.

هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان هم مسائل بین‌المللی، شرعی و داخلی و بحث وفاق را مدنظر قرار دادند و هم پاسخ به برخی شبهات دادند در پایان هم نماز عصر را خودشان اقامه کردند.

حضور پرشور مردم و مسئولان در نماز جمعه نصر نمایش اقتدار و وفاق داخلی بود

وی، حضور مردم، سران قوا و مسئولان در «نماز جمعه نصر» را پرشور و گسترده و همچنین نمایش اقتدار و وفاق داخلی خواند و گفت: البته فرمایشات رهبری درباره وفاق، اشاره به وفاق میان کشورهای اسلامی نیز داشت.

وی ادامه داد: رهبری تاکید کردند که اگر کشورهای اسلامی با هم وحدت و انسجام داشته باشند نیاز به حضور کشورهای دیگر در منطقه نیست که بخواهند به بهانه دفاع از ما منابع انسانی، زیرزمینی و معدنی ما را به تاراج ببرند. از این‌رو بحث وفاق یک بحث فرامنطقه‌ای است و تنها مربوط به داخل کشور نیست.

عملیات نیروهای مسلح در وعده صادق 2؛ حق مشروع ایران 

وی گفت: رهبری در بخشی از بیاناتشان، حرکت نیروهای مسلح در عملیات وعده صادق 2 و عملیات موشکی ایران به قلب سرزمین‌های اشغالی را کار درستی خواندند و به نوعی از نیروهایمان دفاع کردند و تصریح کردند که حق ایران بود که این کار را انجام بدهد و جمهوری اسلامی از حق مشروع خودش استفاده کرده است.

29218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان