ماهان شبکه ایرانیان

خواص صمغ پسته و فایده های مصرف آن

خواص صمغ پسته بسیار زیاد می باشد و این مورد ضد درد و ضد التهابی می باشد و می تواند تاثیرات خوبی را بر روی بدن داشته باشد. برای دریافت اطلاعاتی بیش تر در این مورد این مطلب را از دست ندهید.

خواص صمغ پسته و فایده های مصرف آن

صمغ پسته یکی از بهترین مواد خواب آوری می باشد که به شما کمک می کند تا در زمان شروع به خوابیدن و مدت زمان خواب بودن خودتان را افزایش در واقع تحقیقاتی در این زمینه روی موش ها انجام شد که نشان داد که این سم خواص ضد اضطرابی نیست دارد و باعث می شود تا اضطراب موش ها به شدت کاهش پیدا کند عصاره الکلی صمغ پسته برای شل کنندگی عضلات نیز تاثیرات مثبتی دارد. ادامه اطلاعاتی در مورد خواص صمغ پسته نیز برایتان مورد بررسی قرار می دهیم.

خواص صمغ پسته

فواید صمغ پسته

آزمایش هایی که در ایران توسط استاد فارماکودینامی و سم شناسی مرکز تحقیقات علوم دارویی و دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام داد نشان داد که در صمغ پسته عصاره هیدرو الکلی وجود دارد که باعث می شود تا عضلات بدن شل شده و خواب بهبود پیدا کرده و همچنین اضطراب به شدت کم می شود پژوهش اثر صمغ پسته بر تعادل حرکتی و شل کنندگی عضلانی روی موش ها انجام شد و بعد از سی و 60 دقیقه بعد از تزریق مواد مجدداً موش‌ها مورد بررسی قرار گرفتند.

در آزمون خواب آوری که روی این موش ها انجام شد نشان داد که شروع خواب رفتن مدت زمان در خواب بودن 3 دقیقه بعد از تزریق این عصاره به شدت افزایش پیدا کرد و رفتار های حرکتی موش ها با آزمون جعبه باز و اثر ضد اضطرابی بعد از 30 دقیقه انجام شد یافته هایی که در این زمینه بود نشان داد که صمغ پسته در دوز های 11 و 0.5 و 0.25 گرم بر کیلوگرم به طور معنی داری اثرات خواب آوری را بیشتر کرد به علاوه شل کنندگی عضلانی و کاهش فعالیت های حرکتی را با تمام دوز ها وجود داشته است

نتایجی که این تحقیقات با خود به همراه داشت نشان داد که عصاره صمغ می تواند به راحتی منجر به خواب آوری و از بین بردن شده و همچنین شل شدن عضلات را با خودش در پی خواهد داشت.

فواید صمغ پسته

خواص دیگر صمغ پسته

در واقع تحقیقاتی که توسط سایر محققان انجام شده است نشان داده که صمغ پسته می تواند از طریق گیرنده های مخدری اثرات ضد دردی خود را نیز اعمال کرده و همچنین مهار پیام رسان های التهابی در بدن می شود در واقع در این پژوهش اثرات ضد دردی با سه آزمون صفحه داغ آزمون پیچش و فرمالین بر روی موش ها انجام شد نظر ضد التهابی این مورد نیز به روش ایجاد التهاب بازایلن در گوش نیز مورد بررسی قرار داده شد.

گزارش هایی که در این زمینه نوشته شد نشان داد که در آزمون صفحه عصاره این ماده باعث می شود تا اثرات ضد دردی داشته باشد و موش ها توانستند با استفاده از داروی نالوکسان فعالیت نامطلوب این عصاره را مهار کنند باید بدانید که در بررسی اثرات ضد التهابی حاد این مورد شخص شد که این دارو باعث التهاب در بدن موش ها می شود و می تواند از التهاب موضعی پیشگیری کند همچنین پژوهشگران در پایان بررسی های خود بر این مورد تاکید بسیار زیادی داشتند.

جالب است تا بدانید که گیاه پسته از خانواده آلاله می باشد و دارای تاثیرات دارویی شگفت آوری خواهد بود و می تواند التهاب ناشی از انواعی از میکروب ها را در بدن بهبود بخشد. قبل از این پژوهش هایی محققان ایرانی انجام داده اند تا کنون هیچ مطلب دیگری در این مورد ذکر نشده بود و برای اولین بار این پژوهش توسط محققان ایرانی مطرح شد.

خواص صمغ پسته

در واقع از مهم ترین خاصیت های این مورد می توان به خواص ضد دردی و ضد میکروبی این مورد اشاره داشت و باید این مورد را در نظر داشته باشید که استفاده از این مورد نیز باید زیر نظر متخصص باشد در غیر این صورت امکان بروز مشکلاتی در این میان وجود خواهد داشت. در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در مورد خواص پسته کوهی و خواص کره پسته نیز بدست آورید و آگاهی خود را در این زمینه ها بالا تر ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان