ماهان شبکه ایرانیان

چه نکاتی را فروشندگان فرش از شما پنهان می‌کنند؟

در این مقاله نکاتی را توضیح می‌دهیم که هنگام خرید فرش بسیار کاربردی هستند.

چه نکاتی را فروشندگان فرش از شما پنهان می‌کنند؟

خرید فرش جزء خریدهایی است که باید با دقت انجام شود. ممکن است شما در هر بازار فرش‌هایی با کیفیت ویا فرش‌هایی که کیفیت مطلوبی ندارند را مشاهده کنید، ولی راه تشخیص این کیفیت به چه صورت هست؟ هر کدام از این فرش‌ها قیمت‌های متفاوتی داشته که وابسته به کیفیت آنها می‌باشد. در این مقاله نکاتی را توضیح می‌دهیم که هنگام خرید فرش بسیار کاربردی هستند.

ترکیب مواد تشکیل‌ دهنده فرش

فرش‌ها می‌توانند از مواد اولیه با کیفیت‌های مختلف تهیه شوند. برخی از فرش‌ ها پشمی بوده که به طور معمول کیفیت و قیمت بالاتری را نیز دارند. در مقابل بعضی از فرش‌ها مصنوعی می‌باشند که درصد وجود الیاف مصنوعی در آنها سبب کاهش کیفیت و همچنین کاهش بهای آنها می‌شود.

یکی از مواردی که ممکن است از شما پنهان بماند این است که، فرش ها با جنس های مختلف می توانند کاربرد های گوناگونی در مکان های مختلف داشته باشند. فرش هایی که از جنس الیاف آکریلیک هستند معمولا برای پذیرایی مورد استفاده قرار میگیرند ولی برای استفاده در آشپزخانه مناسب نمی باشد زیرا در صورت خیس شدن مدت زمان نسبتا طولانی باید بگذرد که خشک شود و این فرایند ممکن است سبب ایجاد بوی نم در محیط آشپزخانه شود.

چه نکاتی را فروشندگان فرش از شما پنهان می‌کنند؟

تراکم فرش

فرش‌ها می‌توانند از نظر تراکم با یکدیگر متفاوت باشند. برخی از فرش‌ها تراکم بالاتری نسبت به دیگر فرش‌ها دارند و در نتیجه قیمت آنها نیز بیشتر می‌شود. تعداد گره‌ها در واحد سطح هر فرش معرف تراکم آن فرش می‌باشد. فرش‌هایی که تعداد گره‌ هایشان در واحد سطح بیشتر است؛ دارای مقاومت بیشتر و دوام بیشتری نیز هستند.

شانه فرش ؛ خرید فرش 1200 شانه

فرش های 1200 و 1500 شانه به طور معمول جزو فرش های نازک هستند. این فرش ها هرچند طرح و نقشه های بسیار زیبایی دارند ولی برای استفاده در مکان هایی مانند اتاق کودک مناسب نمی باشند زیرا ممکن است باعث مانع از ایجاد راحتی در حرکت کودک شود. برای اتاق کودک و اتاق خواب بهتر است از فرش هایی استفاده کنید که پرز بلند بوده و دارای تراکم‌ نسبتا پایینی هستند. اگر جزو افرادی هستید که تمایل به نشستن بر روی فرش دارید بهتر است در مکان مورد نظر از فرش های 700 شانه با ضخامت بیشتر استفاده کنید.

خرید فرش شگی

یکی از انواع فرش‌های بسیار پرطرفدار فرش شگی است. این محصول دارای الیاف و پرزهای بلندی بوده و به همین علت ظاهری متفاوت‌تر نسبت به سایر محصولات دارد. در هنگام خرید، توجه به لطافت فرش‌های شگی بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید فرش‌های شگی باکیفیت را تهیه کنید و از فروشنده درباره کیفیت نخ فرش، حتما سوال کنید.

علاوه بر لطافت و کیفیت نخ فرش، توجه به نوع بافت فرش نیز بسیار مهم است. به طوریکه فرش‌های شگی که با دستگاههای شونهر و واندویل بافته میشود و دارای استاندارد هستند، کیفیت بیشتری دارند.

چه نکاتی را فروشندگان فرش از شما پنهان می‌کنند؟

رنگ فرش

فرش‌های مختلف می‌توانند با رنگ‌های مصنوعی و یا رنگ‌های طبیعی ساخته شوند. بسیاری از فرش‌های دستباف و همچنین برخی از فرش‌های ماشینی از رنگ طبیعی در ساخت آنها استفاده می‌شود. فرش‌هایی که از رنگ طبیعی تهیه می‌شوند؛ کیفیت بیشتری دارند و در اثر گذشت زمان رنگشان عوض نمی‌شود. اما فرش‌هایی که از رنگ‌های مصنوعی در ساخت آنها استفاده شده است؛ پس از گذشت مدت زمانی مشخص تغییر رنگ داده و به طور کلی کیفیت کمتری دارد.

رنگ یک فرش باید متناسب با محیط قرار گرفته در آن باشد. اگر محیط مورد نظر خود یک محیط مینیمال و ساده می باشد بهتر است از فرش هایی با رنگ های ساده و طرح های مینیمال استفاده کنید که فرش با دکوراسیون مورد نظر هماهنگی داشته باشد. برخی از فروشندگان ممکن است برای فروش اجناس خود این موضوع را بیان نکنند.

ضمانت نامه‌ها و گارانتی‌ها درهنگام خرید فرش

فرش‌های مختلف می‌توانند ضمانت نامه و گارانتی های مختلفی داشته باشند. هر کدام از این گارانتی‌ها شرایط متفاوتی دارند که باید در هنگام خرید به طور کامل توضیح داده شود. برای برخی از فروشندگان این امکان وجود دارد که با توضیح ندادن کامل شرایط گارانتی‌ها آن ها را به عنوان گارانتی‌های چند کاربردی معرفی کنند.

برخی از گارانتی‌ها کاربردی نیستند و استفاده کردن از آنها فقط در شرایطی خاص ممکن می‌باشد. شما باید قبل از خریداری یک فرش به طور کامل شرایط گارانتی‌ها و ضمانت نامه آن فرش را مطالعه کنید و سپس در صورت مطلوب بودن آن اقدام به خریداری کنید.

قیمت واقعی خرید فرش

هر فرش یک بازه قیمتی مشخصی دارد. برخی از فروشگاهها می توانند قیمت واقعی یک فرش را بالاتر بزنند و سپس تخفیف های زیادی را برای آن ها در نظر بگیرند که قیمت آن همچنان بالاتراز بهای واقعی آن باشد. این روش امروزه جزو یکی از رایج ترین روش ها می باشد که افراد زیادی تحت تاثیر این تخفیف ها اقدام به خرید فرش هایی با قیمت بالاتر از میزان واقعی آن ها می کنند.

شما می توانید با دانستن این نکته خرید هر فرش‌ با تخفیف اغراق آمیز را اولویت قرار ندهید و بدانید که قیمت واقعی آن فرش ممکن است نسبت به قیمت نهایی گفته شده حتی خیلی کمتر باشد.

برخی از فروشندگان فرش های وارداتی را به عنوان فرش های داخلی معرفی می کنند. این فرش ها به دلیل تفاوت در طراحی های خود قیمت های متفاوتی دارند. شما بهتر است هنگام خرید فرش در مورد شرکت تولید کننده فرش سوال کنید.

نتیجه گیری

هنگام خرید فرش بهتر است به نکات و جزئیات گفته شده توجه کافی را داشته باشید. فروشندگان ممکن است برای فروش محصولات خود اطلاعات اشتباهی را در خصوص فرش به شما ارائه دهند تا سود خود را بیشتر کند. بنابراین شما باید قبل از اقدام به خرید نسبت به فرش مورد نظر تحقیق کنید و راجب به ویژگی فرش‌های مختلف اطلاعات کافی را داشته باشید.

توجه کنید که یک فرش مناسب با محیط و با کیفیت می‌تواند راحتی و زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورد. یکی از مجموعه‌های پرطرفدار در کشور، مجموعه دیجی فرش است. این مجموعه با سال‌ها سابقه درخشان در تلاش است تا بهترین فرش‌ها را به شما عزیزان ارائه دهد. شما می‌توانید فرش‌های مورد نظر نیاز خود را با خیالی آسوده از این مجموعه خریداری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان