ماهان شبکه ایرانیان

فوت و فن های تشخیص بادمجان شیرین

انتخاب و خرید مناسب و بهترین ها در هر زمینه ای اعم از کالاها و لباس ها تا میوه ها و صیفی جات نیازمند شناخت و روش های تشخیص مواد مرغوب از نامرغوب است. به عنوان مثال می توان به چگونگی و نحوه تشخیص بادمجان شیرین اشاره داشت که در این مطلب به آن می پردازیم.

فوت و فن های تشخیص بادمجان شیرین

بادمجان یکی از صیفی جات محبوب و پرکاربرد در آشپزی به خصوص در ایران می باشد که از اجزای اصلی غذاهای لذیذی همچون میرزا قاسمی، خورش بادمجان و … محسوب می شود که هر یک از این غذاها خوش طعم بودن خود را به میزان زیادی مدیون استفاده از بادمجان شیرین هستند. در واقع هر اندازه هم که هنر آشپزی کدبانو فوق العاده باشد، اگر از بادمجان تلخ غذا تهیه شود، تمامی زحمات بر باد رفته و طعم تلخ و بدی به غذا بخشیده می گردد. پس لازم است که هنگام انتخاب و خریداری بادمجان به تلخ و یا شیرین بودن آن توجه کنید. اما ممکن است تشخیص بادمجان شیرین برای شما کمی سخت باشد، در ادامه چند روش برای تشخیص بهتر بادمجان شیرین را با شما به اشتراک می گذاریم.

فوت و فن تشخیص بادمجان شیرین

چگونه می توان فهمید بادمجان تلخ است و یا شیرین؟ برخی از افراد به صرف تجربه و آزمون و خطاهای انجام شده دیگر در انتخاب بادمجان شیرین حسابی ماهر شده اند. اما اگر شما دارای این مهارت نیستید و نمی دانید چگونه بادمجان شیرین و تلخ را از یکدیگر تشخیص بدهید؛ لازم است تکنیک ها و نکاتی که در ادامه برای این منظور توضیح می دهیم را مدنظر قرار بدهید.

چگونه بفهمیم بادمجان تلخ است و یا شیرین

کوچک بودن بادمجان

یکی از شرط های شیرین بودن بادمجان، کوچک بودن آن است، هر اندازه بادمجان بزرگتر باشد، بادمجان دانه های زیادتری داشته و در نتیجه تلخ هستند. در واقع دانه های بادمجان دلیل اصلی تلخ بودن بادمجان می باشند. به هیچ وجه بادمجان های بزرگ را انتخاب نکنید، به جای می توانید از بادمجان های متوسط و کوچک بهره ببرید.

سفت و ترد بودن

یکی از شرط های شیرین بودن بادمجان سفت و ترد بودن آن است، به طوریکه تازه و سفت است. اگر بادمجانی نرم باشد، پس آن بادمجان کهنه بوده و قطعا تلخ است.

تکنیک هایی برای انتخاب بادمجان شیرین

شفاف بودن پوست بادمجان

یکی از روش های تشخیص بادمجان شیرین، شفاف بودن و نیز خوش رنگ بودن پوست آن است، رنگ پوست بادمجان با شیرین و یا تلخ بودن آن رابطه مستقیمی دارد؛ به این صورت که هر اندازه بادمجان کهنه تر باشد، پوست آن کدر و مات و همچنین چروک می باشد. و بادمجان های کهنه قطعا تلخ هستند.

سالم و بدون کبودی بادمجان

اگر می خواهید بادمجان های شیرین خریداری کنید؛ باید به سراغ بادمجان های سالم و فاقد کبودی و رنگ یکدست بروید. بادمجان هایی که پوستی با تغییر رنگ و تیرگی هستند، به درصد زیاد نامرغوب و فاسد می باشند که نه تنها تلخ بوده بلکه طعم و بو و رنگ بدی هم دارند. دقت کنید نباید بادمجانی که خریداری می کنید دارای زخم و خراش، پوسیدگی و یا منافذی باشد، همچنین یکرنگ بودن پوست آن اهمیت زیادی دارد.

سالم و سبز بودن ساقه بادمجان

یکی دیگر از راههای تشخیص بادمجان شیرین سالم بودن و نیز سبز بودن رنگ ساقه بادمجان است، به این معنی که اگر بر روی سطح ساقه آن هر نوع نشانه هایی از خراب شدن و کپک دیده شود؛ بادمجان تلخ می باشد.

روش های تشخیص بادمجان شیرین

سنگین بودن بادمجان

سنگین بودن و زیاد بودن وزن بادمجان را می توان به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین شیرین بودن بادمجان به شمار آورد، زیرا هر اندازه که بادمجان تازه باشد، سنگین تر است و در نتیجه شیرین تر خواهد بود.بادمجان های سبک تر کهنه تر و امکان دارد که دچار پوسیدگی شده باشند، که قطعا تلخ و بد طعم هستند. به طور کلی در رابطه با میوه جات و سبزیجات و سیفی جات مورد اول انتخاب و خرید میوه و یا سبزی سالم است و در مرحله بعد نوبت به شستشوی سبزیجات و نیز ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات می رسد. پس خرید یک محصول سالم و مرغوب و تازه از اهمیت بسیاری برخوردا می باشد.

نشانه های بادمجان شیرین

نشانه های بادمجان تلخ

در بالاتر به نشانه های بادمجان شیرین و تشخیص بادمجان شیرین پرداختیم، اما در انتهای مطلب به عنوان سخن پایانی چند نشانه از تلخ بودن بادمجان را برای راهنمایی شما در این زمینه و داشتن انتخاب بهتر را بیان می کنیم:

از نشانه های تلخ بودن بادمجان، بزرگ بودن اندازه آن و زیاد بودن دانه های آن است. کدر و چروک بودن پوست بادمجان، کپک زدگی و بد رنگ بودن ساقه، نرم بودن بافت بادمجان، سبک و کهنه بودن بادمجان قابل بیان می باشد. در واقع بر عکس تمام مواردی که در بالا اشاره کردیم نشانه های بادمجان تلخ است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان