ماهان شبکه ایرانیان

سومین جشن مهر سینمای ایران در استان سمنان به میزبانی دامغان برگزار شد

سومین جشن مهر سینمای ایران در استان سمنان دوشنبه شب با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، امام جمعه دامغان و فعالان سینمایی این استان در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی دامغان برگزار شد.

سومین جشن مهر سینمای ایران در استان سمنان به میزبانی دامغان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، در این مراسم با اجرای برنامه های مختلف از پیشکسوتان، فعالان و دست اندرکاران سینمای استان سمنان تجلیل شد.

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این مراسم با تجلیل از تلاش ها و فعالیت های دست اندرکاران امور سینمایی و فعالان این هنر در استان، ظرفیت سالن های سینماهای استان سمنان را دو هزار صندلی بیان کرد.

سومین جشن مهر سینمای ایران در استان سمنان به میزبانی دامغان برگزار شد

وضعیت سینماهای استان سمنان در جایگاه متوسط کشوری قرار دارد و سال گذشته سینماهای استان سمنان از محل اکران فیلم 60 میلیارد ریال درآمد داشتند.

وی اضافه کرد: سینما عنصر فرهنگی شاخص و بیانگر بلوغ فرهنگی یک جامعه به‌حساب می‌آید و غفلت از قدرت نرم‌ سینما می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری را به بدنه فرهنگ جامعه وارد کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه صنعت سینما در هدایتگری جامعه نقش مهم و تأثیرگذار دارد، گفت: باید تلاش کنیم تا مردم جامعه بیش‌تر از گذشته با هنر هفتم آشنا شوند.

جشن مهر سینمای استان سمنان در دو بخش علمی و جشن سینما و با حضور دانشجویان، مسوولان و هنر دوستان برگزار شد.

***مسعود آب‌پرور، کارگردان سینما و تلویزیون از سخنرانان سومین جشن مهر سینمای ایران در استان سمنان بود که در خصوص شرایط کار و فعالیت در عرصه سینما سخن گفت و خاطراتی از فعالیت های سینمایی خود ارائه کرد.

سومین جشن مهر سینمای ایران در استان سمنان به میزبانی دامغان برگزار شد

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری اینگونه آیین ها به تقویت اندیشه هنرجویان و هنرمندان برای ارائه تولیدات بزرگ سینمایی منجر شود.

>در جشن مهر سینما استان سمنان برنامه های مختلفی از جمله اکران فیلم کوتاه ساخته شده توسط انجمن سینمای جوانان دامغان، اجرای موسیقی و استندآپ کمدی، اکران فیلم منتخب جشنواره فانوس دانشگاه دامغان و پخش کلیپ اجرا شد.

سومین جشن مهر سینمای ایران در استان سمنان به میزبانی دامغان برگزار شد

>در این مراسم از 24 تن از فعالان و دست اندرکاران هنر سینما در استان سمنان توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسوولان تجلیل شد که یکی از آنها مرتضی دهرویه سرپرست خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان به عنوان خبرنگار برتر حوزه سینما بود

>مسوول انجمن سینمای جوانان دامغان در گفت و گویی گفت: جشن مهر سینمای استان در 2 بخش علمی و جشن سینما روز دوشنبه 23 مهر 1403 در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان و با حضور دانشجویان، مسوولان و هنر دوستان ترتیب یافت.

محمد مهدی کاشفی ادامه داد: با توجه به اینکه به جز تهران، تنها دانشگاه دامغان دارای رشته سینما است، تلاش شد که پیوندی قوی ایجاد شود تا با ساخت فیلم‌های مختلف در عرصه ملی و بین‌المللی از ظرفیت و توان شهرستان دامغان به نحو مطلوب بهره برد.

کاشفی خاطرنشان کرد: در این همایش یک روزه 300 دقیقه برنامه تدارک دیده شد که 120 دقیقه در بخش علمی و 180 دقیقه مربوط به جشن سینما بود.

سومین جشن مهر سینمای ایران در استان سمنان به میزبانی دامغان برگزار شد

وی افزود: این همایش با حضور مسعود آب‌پرور، کارگردان سینما و تلویزیون برگزار شد که آثاری همچون سریال‌های رحیل، مستوران، زخم، هوش سیاه 2 و عملیات 125 را در کارنامه کارگردانی خود دارد که امیدواریم این همایش، زمینه‌ساز تقویت اندیشه هنرجویان و هنرمندان برای تولیدات بزرگ در شهرستان دامغان و استان سمنان باشد.

وی تصریح کرد: در جشن روز سینما برنامه هایی همچون اکران فیلم کوتاه ساخته شده توسط انجمن سینمای جوانان دامغان، 2 نوبت برگزاری موسیقی، اجرای استندآپ، اکران فیلم منتخب جشنواره فانوس دانشگاه دامغان و تقدیر از پیشکسوتان برگزار شد.

کاشفی از برگزاری نمایشگاه کتاب تخصصی هنر و سینما خبر داد و گفت: 30 عنوان کتاب حوزه هنر و سینما که به صورت تخصصی توسط انتشارات این بخش به چاپ رسیده بود، در نمایشگاه به نمایش درآمد.

مسوول انجمن سینمای جوانان دامغان گفت: در این برنامه با تهیه 2 کلیپ اختصاصی، از شهید دیپلماسی حسین امیرعبداللهیان فرزند شهر دامغان و شهدای جبهه مقاومت ادای دین شد.

سومین جشن مهر سینمای ایران در استان سمنان به میزبانی دامغان برگزار شد

*** امام جمعه دامغان: نیاز بهره‌مندی از ظرفیت هنر برای تبیین ارزش‌ها

امام جمعه دامغان نیز در این زمینه گفت: برگزاری همایش های حوزه هنر و سینما فرصت خوبی برای بهره‌مندی از ظرفیت ها در راستای خلق تولیدات ارزشی است.

حجت الاسلام محمدحسن رستمیان ادامه داد: در روزگاری که غرب با تولیدات فرهنگی غلط خود حوزه هنر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ما نیز باید با توان خود ارزش ها را به خوبی در جامعه منتقل کنیم.

وی اظهار داشت: برگزاری جشن مهر سینمای استان در دامغان، فرصت خوبی بود و باید از ظرفیت های شهرستان به خوبی بهره برد تا در این عرصه حضور خوبی داشت.

امام جمعه دامغان گفت: مسوولان با حضور و حمایت خود از دانشجویان و هنر دوستان و اصحاب رسانه با انعکاس این اقدام‌ها، تلاش کنند تا بهترین بهره‌برداری از این فرصت در جهت ارتقای هنر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان علاوه بر حوزه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با مدیریت امیر رسولیان و شهرستان دامغان  ،انجمن سینمای جوان استان و دامغان باید اذعان داشت که در برگزاری باشکوه مراسم اساتید و دانشجویان دانشگاه هنر نقش به سزایی داشتند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان