ماهان شبکه ایرانیان

اجرای برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی در مساجد کرمان

برنامه هفتگی و مستمر خادمیاران رضوی در روزهای چهارشنبه هر هفته در یکی از مساجد سطح شهر ضمن ایجاد شور و نشاط خاص در مسجد و محله، خدمات قابل توجهی نیز ارائه می‌دهد.

اجرای برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی در مساجد کرمان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ خادمیاران رضوی استان شبکه‌ای گسترده و دارای تنوع خدمات و فعالیت‌ها است که جدای از حضور فعال این شبکه امام‌رضایی در مناسبت‌ها و رویدادهای مختلف، برنامه هفتگی و مستمر خادمیاران در روزهای چهارشنبه هر هفته در یکی از مساجد سطح شهر ضمن ایجاد شور و نشاطی خاص در مسجد و محله، خدمات قابل توجهی نیز ارائه می‌دهد.

علی شجاعی، دبیر خادمیاری شهرستان کرمان گفت:  معمولاً یک ساعت و نیم مانده به اذان مغرب روزهای چهارشنبه میز خدمت خادمیاران در تخصص‌های مختلف در یکی از مساجد چیده می‌شود.

شبستان نوشت، وی درباره چگونگی انتخاب مسجدی که میز خدمت چهارشنبه‌های امام رضایی در آن برپا می‌شود؛ توضیح می‌دهد: معمولاً بنا به درخواست خود مساجد است؛ مسجدی که ممکن است کانون خادمیاری داشته باشد و یا نداشته باشد.

شجاعی ادامه می‌دهد: خادمیاران در تخصص‌های مختلف از جمله پزشکی، حقوقی، مشاوره و مددکاری، طب سنتی، مشاوره در اشتغال و کارآفرینی و... به عشق امام رضا علیه‌السلام به افراد متقاضی خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی موارد مثل مراجعین به میز حقوقی و یا کارآفرینی ممکن است نیاز به مشاوره بیش از یک جلسه داشته باشد؛ گفت: برای همین همه  خدمات منحصر به یک جلسه نیست و در جلسات بعد هم شرکت می‌کنند تا به نتیجه منجر شود؛ به طور مثال در میز کارآفرینی تفاهم‌نامه‌ای با کمیته‌ امداد منعقد شده که افراد واجد شرایط جهت دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند؛ آموزش اشتغال خانگی با اولویت زنان سرپرست خانوار و یا افراد بیکار است.

شجاعی به آموزش روخوانی، روان‌خوانی و تجوید ضمن تلاوت دسته‌جمعی قرآن کریم در چهارشنبه‌های امام رضایی هم اشاره و بیان کرد: برپایی میز کتاب جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی، نقاشی چهره یکی از شهدای مسجد توسط خادمیار نقاش و اهدا به مسجد در پایان برنامه، میز فروش محصولات خانگی جهت حمایت از افراد واجد شرایط از دیگر خدمات امام رضایی در روزهای چهارشنبه است.

وی ادامه داد: یکی از خدمات خادمیاران در بخش بانوان این است جمعی از خادمیاران چرخ‌ خیاطی و همه ملزومات را برای دوخت رایگان چادر و تحویل در محل به مسجد آورده و معمولاً از 5 تا 40 مورد متقاضی دارند  و این خدمت با هدف ترویج فرهنگ اسلامی انجام می‌شود.

شجاعی با اشاره به اینکه گُل برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی به تأسی حرم مطهر رضوی قرائت زیارت امین‌الله پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا است؛ افزود: توزیع نبات و نمک تبرکی حرم مطهر نیز گاهاً انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از توضیحات مربوط به این برنامه اظهار کرد: از سال 97 که خادمیاری در سراسر کشور و استان آغاز شد، این برنامه نیز بود که در ایام کرونا متوقف و از سال 1400 مجدد آغاز شد که طی این مدت افراد زیادی خدمات گرفتند و راضی هم بودند.

این خادمیار رضوی در خصوص اطلاع‌رسانی به اهالی مسجد و محله‌ای که قرار است چهارشنبه هفته میز خدمت امام رضایی داشته باشد؛ توضیح داد: از دو روز قبل از برنامه اطلاع رسانی در فضای مجازی و خود مسجد انجام می‌شود.

دبیر خادمیاری شهرستان کرمان یکی از اولویت‌های برپایی میز خدمت چهارشنبه‌های امام رضایی را حاشیه شهر دانست و افزود: تاکنون در مناطق مختلف حاشیه شهر این خدمات ارائه شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان