ماهان شبکه ایرانیان

پیش‌بینی مهم یک فعال بازار از آینده قیمت‌ها/آخرین وضعیت بازار طلا و سکه پس از رکوردشکنی

کارشناس بازار طلا، افزایش ۲۷ دلاری انس جهانی طلا را در یک هفته بی‌سابقه دانست و گفت: حباب سکه طرح جدید در این هفته از مرز ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان گذشت.

پیش‌بینی مهم یک فعال بازار از آینده قیمت‌ها/آخرین وضعیت بازار طلا و سکه پس از رکوردشکنی

به گزارش خبرآنلاین، محمد کشتی‌آرای امروز درباره تحولات بازار طلا در هفته‌ای که گذشت، افزود: در هفته گذشته قیمت طلا و سکه و ارز به دلیل شرایط سیاسی منطقه به رکوردهای جدیدی دست پیدا کرد تا جایی که قیمت جهانی طلا این هفته مجددا سیر صعودی پیدا کرد و به رقم رکورد قبلی یعنی دو هزار و 685 دلار رسید.

ایرنا در خبری نوشت:به گفته او، این یک رکورد جدید قیمتی برای طلا بود که حدود سه هفته گذشته این رقم به ثبت رسیده بود و در پایان این هفته به طور مجدد به این رقم رسید و 27 دلار نسبت به ابتدای هفته افزایش پیدا کرد.

کارشناس بازار طلا با اشاره به افزایش قیمت نقره و پلاتین اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت قیمت طلا به دلیل افزایش 27 دلاری انس جهانی و رشد نرخ ارز سیر صعودی را تجربه کرد البته قسمتی از افزایش نرخ سکه حباب است که این حباب ناشی از افزایش تقاضا در بازار برای خرید انواع سکه جهت سرمایه‌گذاری است.

او تصریح کرد: بانک مرکزی هر هفته به طور مرتب در حال واگذاری سکه به متقاضیان است اما آنچه شاهد هستیم اینکه سکه‌هایی که بانک مرکزی به متقاضیان واگذار می‌کند، وارد بازار نمی‌شود این بدان معناست که سکه‌های خریداری شده جهت سرمایه‌گذاری است و افراد برای خودشان نگهداری می‌کنند.

کشتی آرای گفت: قیمت سکه طرح قدیم با دو میلیون و 350 هزار تومان افزایش هفتگی به رقم بی‌سابقه 45 میلیون و 750 هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید با سه میلیون تومان افزایش هفتگی به 52 میلیون تومان، نیم‌سکه با یک میلیون و 700 هزار تومان افزایش هفتگی به 28 میلیون و 300 هزار تومان، ربع سکه با 800 هزار تومان افزایش هفتگی به 18 میلیون و 300 هزار تومان و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی با 300 هزار تومان افزایش به هشت میلیون و 400 هزار تومان رسید.

او افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده در یک هفته با 555 هزار تومان افزایش هفتگی در آخرین معاملات دیروز به 18 میلیون و 110 هزار تومان رسید و هر گرم طلای 18 عیار نیز چهار میلیون و 180 هزار تومان معامله شد.

کارشناس بازار طلا اظهار داشت: حباب سکه طرح جدید در این هفته به 11 میلیون و 100 هزار تومان رسید که یک میلیون و 900 هزار تومان افزایش حباب در طول یک هفته را نشان می‌دهد که رکورد جدید قیمتی است.

او تصریح کرد: با وجود افزایش قیمت‌ها در بازار شاهد رخ داد خاصی در بازار نیستیم و داد و ستدها روال عادی خود را طی می‌کند.

کشتی آرای افزود: تمامی معاملات طلا و سکه و ارز با احتیاط انجام می‌شود زیرا انواع قیمت‌های اعلام شده با حباب بوده بنابراین معاملات با احتیاط صورت می‌گیرد.

کارشناس بازار طلا شرایط این بازار را تحت تاثیر مسائل سیاسی دانست و پیش‌بینی کرد: طی دو تا سه روز آینده اگر اتفاق خاصی در حوزه سیاسی رخ ندهد این قیمت‌ها تا دوشنبه باقی بماند.

217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان