ماهان شبکه ایرانیان

تفاوت های دکوکرم با دکلره و مزایا و معایب هر کدام

همانطور که می دانید انتخاب رنگ موی مناسب نقش مهمی بر زیبایی چهره خانم ها ایفا می کند. که از تنوع بالایی برخوردار است و اکثر خانم ها به دنبال رنگ‌ موهای روشن هستند به همین خاطر، در این مقاله شما را با تفاوت دکوکرم با دکلره را آشنا می کنیم.

تفاوت های دکوکرم با دکلره و مزایا و معایب هر کدام

انتخاب رنگ موی روشن از آن دسته تصمیم های سخت برای خانم ها می باشند. به خصوص زمانی که اگر می خواهند چند درجه موهایشان بلوند و روشن شود که یکی از نگرانی های اصلی آسیب زدن به موها می باشد. که با استفاده از دکوکرم نیز می توانید آن را انجام دهید. بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افردی هستید که از تفاوت دکوکرم و دکلره اطلاعی ندارید می توانید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

دکوکرم چیست؟

تفاوت دکوکرم با دکلره که باید بدانید

شاید این سوال برای شما نیز، پیش آمده است که دکوکرم چیست در پاسخ به این سوال باید گفت دکوکرم دقیقا مانند پودر دکلره عمل می کند و در واقع می توان گفت پیگمنت های رنگ را از مو جدا می کند و منجر به بی رنگ شدن مو ها شده و معمولاً در این نوع محصولات روغن های مفیدی از جمله جوجوبا  یا آرگان مورد استفاده قرار گرفته می شود و در نتیجه سبب تقویت مو ها و در نتیجه آسیب های کمتری به مو ها وارد می شود و به نسبت پودر دکلره قدرت کمتری دارد. از این رو، آرایشگران تمایلی به استفاده از آن ندارد. بنابراین در ادامه مطلب با تفاوت دکوکرم با دکلره بیشتر آشنا می شوید.

بررسی مزایا و معایب دکوکرم چیست؟

به منظور داشتن یک انتخاب درست بهتر ابتدا مزایا و معایب پودر دکلره و دکوکرم و تفاوت آن را بدانید و بعد با آگاهی کامل تصمیم بگیرید و زمانی انتخاب بین این دو سخت می شود. و همچنین به منظور مراقبت از مو بعد از رنگ شدن محصولات زیادی وجود دارد. از این رو، بهتر است از همان ابتدای کار برای مشتری خود تصمیم بهتری گرفته تا مشتری بیشتری جذب آرایشگاه شما شود که در ادامه با مزایای و معایت دکوکروم و دکلره آشنا می شوید.

مزایا دکلره :

اکسیدسیونی که در طول هایلایت‌ ها مورد استفاده قرار گرفته می‌ شود. باعث ضخیم تر و پر تر شدن ساقه مو می‌ شود. از این رو، اگر به عنوان یک آرایشگر بر روی موی نازک کار می‌ کنید باید بدانید که دکلره و همچنین دکوکرم باعث حجیم‌ تر شدن مو ها می‌ شود  و با یک بار استفاده از پودر دکلره به نتیجه دلخواه می‌ رسید و در واقع نیازی به تکرار کردن این روش بیشتر از یک بار نیست و اما به مو ها آسیب بیشتری وارد می‌ شود. و بهتر است بدانید پودر های سفید کننده معمولاً مو ها را تا 9 درجه روشن می‌ کنند. از این رو، اگر مشتری شما از قبل موهای رنگ شده داشته باشد بهتر است به  روشن شدن مو ها از پودر دکلره استفاده نمایید.

معایب دکلره :

اما پودر دکلره در کنار قوی ترین ماده با یک سری معایب نیز همراه است که منجر به آسیب رساندن به سلامت مو های شما می‌ شود و بهتر است تا حد امکان از پودر دکلره برای مو های خیلی خشک شکننده و غیر قابل ارتجاع استفاده نکنید و همچنین مو هایی که موخوره دارند و یا مستعد شکستگی هستند. زیرا پودر دکلره منجر به تشدید شدن این مشکلات می‌ شود. و اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل زیادی به استفاده از اتو مو یا مواد شیمیایی به منظور آرایش مو ها دارید و امکان دارد پودر دکلره برای مو هایتان بیش از حد تهاجمی باشد. و اگرچه تنها دشمن مو های دکلره اتو مو نمی‌ باشد. بلکه شرایط نامساعد آب و هوایی نقش زیادی در آسیب پذیر شدن مو های دکلره دارد. و طبق نظر اکثر متخصصان آرایش مو بهتر از بیشتر از یک بار از مواد دکلره استفاده نکنید. اما اگر شما تمایل به تغییر رنگ مویتان به صورت زیاد دارید بهتر است از دکوکرم کمک بگیرید و این نکته را به خاطر داشته باشید مو های دکلره شده نیاز به مراقبت منظم داشته و بهتر است قبل از شستشو از نرم کننده استفاده نمایید و به صورت روزانه از سرم یا اسپری نرم کننده استفاده کنید.

مزایای دکوکرم :

یکی از مهم‌ ترین مزایای دکوکرم این است که برخلاف پودر دکلره به دلیل اینکه قوام کرمی و مغذی دارد مو ها دچار وزی نمی‌ شوند و همچنین دکوکرم‌ ها دارای مواد مغذی از جمله روغن نارگیل، روغن جوجوبا و روغن آرگان می‌ باشد. و در نتیجه باعث تقویت محکم شدن مو ها می‌ شود. و برای آن دسته از افرادی که پوست سر حساسی دارند  یا خارش را تجربه می‌ کنند امکان دارد استفاده از دکوکرم برای آن ها گزینه مناسب می‌ باشد و همزمان از نرم کننده هم استفاده می‌ شود. از این رو، مو ها در این روش نسبت به دکلره نرم‌ تر می‌ شود و همچنین دکوکرم‌ ها مو ها را 6 یا 7 درجه روشن می‌ کند که نسبت به اکثر محصولات روشن کننده رنگ مو گزینه مناسبی می‌ باشد و البته بسته به ضخامت مو ها قدرت روشن کننده دکوکرم متفاوت می  باشد.

مزایا و معایب دکوکرم

معایب دکوکرم :

یکی از مهم ترین معایب استفاده از دکوکرم این است که قادر به از بین بردن رنگ های گرم نمی‌ باشد. از این رو، برای آن دسته از افرادی که به طور طبیعی مو های بلوند و روشنی دارند مورد استفاده قرار گرفته می‌ شود و همچنین دکوکرم‌ ها می‌ توانید بر روی مو هایی که رنگ نشده‌ اند استفاده نمایید. زیرا، بر روی مو های رنگ شده نتیجه نمی‌ دهد.

روش استفاده از دکوکرم

در صورتی که برای ایجاد پایه رنگ مو دکوکرم را انتخاب کرده‌ اید باید نحوه استفاده از آن را نیز یاد داشته باشید که در ادامه مطلب شما را با نحوه استفاده از دکوکرم آشنا می‌ کنیم.

مواد لازم :

  • کوکروم
  • اکسیدان که به منظور چهار تا شش درجه روش شدن اکسیدان ده یا بیست درصد و اگر تمایل دارید بیشتر از هشت درجه مو هایتان را روشن شود اکسیدان سی تا چهل درصد مناسب است.
  • دستکش و تایمر
  • کاسه و براش رنگ مو
  • شانه و کلیپس
  • کلاه حمام یا حوله

روش استفاده :

پیش از استفاده از دکوکرم ابتدا باید اقدام به انجام تست حساسیت نمایید که باید 48 ساعت پیش از رنگ کردن مو ها با دکوکرم یا پودر دکلره تست حساسیت آن را انجام دهید. به این صورت که ناحیه یک اینچی در قسمت داخلی آرنج یا پشت گوش خود شسته و با کمک پنبه خشک نمایید. سپس مقدار کمی به صورت مساوی از اکسیدان و رنگ موی مورد نظر خود ترکیب نمایید و با استفاده از اپیلیکاتور با نوک پنبه در ناحیه شسته شده بمالید و اجازه دهید خشک شود و به مدت 48 ساعت ناحیه مورد نظر را بدون پوشش اجازه دهید در هوای آزاد بماند و بعد ناحیه مورد نظر را بررسی قرار دهید در صورت عدم هیچ واکنشی می‌ توانید مو هایتان را رنگ نمایید.

نحوه استفاده از دکوکرم

ابتدا کاسه غیر فلزی را بردارید و دکوکرم را به نسبت برابر با اکسیدان ترکیب نمایید که به منظور ترکیب شدن این دو از براش استفاده کنید مواد را خوب هم بزنید و دقت داشته باشید که بعد از ترکیب این دو ماده حداکثر تا نیم ساعت زمان دارید روی مو هایتان استفاده نمایید. در غیر این صورت دکوکرم خاصیت خود را از دست می‌ دهد و همچنین باید به مدت حداکثر 60 دقیقه بر روی مو ها بماند حالا ترکیب حاصل را با کمک شانه مخصوص بر روی مو های خشک بمالید و هر ده دقیقه یک بار مو ها را چک کنید تا به رنگ روشن مورد نظرتان برسد و بعد از حداکثر یک ساعت مو های خود را با شامپو و نرم کننده شستشو دهید.

آشنایی با تفاوت دکوکرم با دکلره

مراقبت از مو ها بعد از دکوکرم

بعد از اتمام زمان استفاده از دکوکرم با شامپوی مخصوص مو های رنگ شده و آسیب دیده مو هایتان را  شست و شو دهید و از نرم یا ماسک استفاده کنید. و این نکته را دقت داشته باشید که رسیدگی به مو ها بعد از دکوکرم به منظور برگرداندن PH  اسیدی مو از اهمیت بالایی برخوردار است.

سخن پایانی

در این مقاله با تفاوت کوکرم و پودر دکلره آشنا شدید و این نکته را به خاطر داشته باشید که اکثر پودر های دکلره یا بلیچینگ امروزی دارای ترکیبات ضد شکستگی می باشد و خاصیت ارتجاعی مو را تخریب نمی کنند و همچنین برخی ار دکوکرم ها با کرم های روشن کننده دارای رنگ زدایی قوی تری هستند. از این رو، باید یا احتیاط از آن ها استفاده نمایید. زیرا، حتی امکان دارد دکوکرم ها نیز به مو ها آسیب وارد کنند بنابراین بهتر است  به یک متخصص رنگ کار حرفه ای مشورت نماییدو در صورت تمایل به کلیک بر روی دلیل کش آمدن مو و کاربرد تونر مو و اطلاعات کافی دریافت کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان