دبیر اجرایی کنگره سیدمرتضی خبر داد:

دریافت ۱۵۰ مقاله/ تعویق زمان برگزاری کنگره سیدمرتضی

گروه حوزه‎های علمیه: دبیر اجرایی کنگره بین‎المللی سیدمرتضی علم الهدی از دریافت ۱۵۰ مقاله و تعویق زمان برگزاری آن خبر داد.

حجت‎الاسلام والمسلمین محمدمهدی خوش‎قلب در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) گفت: تاکنون بیش از 150 مقاله به کنگره سیدمرتضی علم الهدی به صورت قطعی ارسال شده است که تقریبا یک سوم آن‎ها مقالات خارجی است که بیشتر آنان نیز از عراق است.
وی ادامه داد: از آنجا که  سیدمرتضی در عراق زندگی می‎کرد به همین دلیل مقالات عمدتا از این کشور است ضمن اینکه همایشی نیز برای گرامیداشت این عالم بزرگ در عراق برگزار شد که مقالات آن نیز به این کنگره ارایه شده است.
دبیر اجرایی کنگره سیدمرتضی با بیان اینکه مقالات عمدتا ارزیابی شده‎اند تصریح کرد: از آنجا که زمان برگزاری این کنگره تا بهار سال آینده به تعویق افتاده است تمبر یادبود کنگره در دی ماه امسال  رونمایی و نام علامه سید مرتضی در تقویم کشور نیز ثبت خواهد شد.
وی با بیان اینکه همچنین در آبان ماه به صورت رسمی روز جهانی علامه سیدمرتضی ثبت یونسکو خواهد شد تصریح کرد: مقالات کنگره عراق که مدتی قبل در عتبه کاظمیه برگزار شده بود نیز به کنگره تحویل شده است که برترین‎های آن چاپ و منتشر خواهد شد.

یادآور می شود، نسخه‌های خطی مهمی در این زمینه جمع‌آوری شده است که به بیش از 400 نسخه خطی می‌رسد که از جهت قدمت و اعتبار با اهمیت هستنند و قدمت یکی از آن‌ها به 472 هجری قمری یعنی 36 سال بعد از فوت سیدمرتضی می‌رسد.
تدوین پژوهشنامه این عالم کم نظیر شیعه در پنج جلد یکی دیگر از فعالیت‌های مرتبط با کنگره سیدمرتضی است.

این کنگره قرار بود زمستان امسال برگزار شود که به بهار سال آینده موکول شده است.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، جامعة المصطفی العالمیة، دارالتراث النجف الأشرف و دانشگاه ادیان و مذاهب از جمله نهادهایی هستند که در برگزاری این کنگره همکاری دارند همچنین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتابخانه‌های تخصصی وابسته به دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) و معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از مراکز همکار در برگزاری کنگره بین‌المللی هزاره سید مرتضی علم الهدی به شمار می‌روند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان