ماهان شبکه ایرانیان

شبکه ی ارتباطی العصر

العصر، مؤسسه ی پژوهشی می باشد که در سال ١٩٨٥م بنا نهاده شد. این مؤسسه، که دارای هیأت امنایی به سرپرستی مولا نا سیدمحمّد سرور سبزواری می باشد، در لندن تأسیس یافت

العصر، مؤسسه ی پژوهشی می باشد که در سال ١٩٨٥م بنا نهاده شد. این مؤسسه، که دارای هیأت امنایی به سرپرستی مولا نا سیدمحمّد سرور سبزواری می باشد، در لندن تأسیس یافت. العصر خود را متعهد به تلا ش برای پیش برد تعالیم دینی، اجتماعی و ارزش های فرهنگی و اخلا قی جامعه می داند. اهداف العصر، تشکیل مؤسسات پژوهشی و آموزشگاهی، اداره ی سمینار و کنفرانس های آموزشی، انتشارات ادبی، برپایی اردوهای آموزشی داخلی و خارجی و پشتیبانی از دیگر مؤسسات می باشد.

فلسفه ی علمی ما، تعالیم مبانی اسلا م و ایجاد همبستگی بین افراد، با تبلیغ اسلا م بر پایه ی احادیث پیامبر اکرم(ص) و اهل بیتش، در عین حال دوری گزیدن از اهانت به ادیان مختلف و محترم شمردن آنها می باشد. ما همه را به پذیرش اسلا م دعوت می کنیم؛ ارزش های اسلا می را ترویج می نماییم و راه نمایی را برای زیارت عتبات عالیات ارائه می دهیم. العصر، مساجد، مراکز مسلمانان و مدارس تحت اشراف را پشتیبانی می کند. ما یکسری فعالیت های خیرخواهانه مانند کمک به محرومان و کانون های تحصیلی جوانان، مشاوره ی ازدواج، مهارت های تربیتی، نمایشگاه ها، آگاهی بخشی درباره ی زیان های موادمخدّر، حل مشکلا ت جوانان، سخن رانی در موضوعات امروزی و فعالیت های فرهنگی انجام می دهیم.

مکان انجمن آموزشی العصر ساختمانی آموزشی در مرکز اجتماع قدیمی ترین مسلمانان در وکینگ می باشد. وکینگ به خاطر دارا بودن قدیمی ترین مسجد، با بیش از یکصد سال قدمت در انگلستان، معروف است. العصر فعالیت های مذهبی و آموزشی اش را در سراسر دنیا به طور مستقل اداره می کند. این مؤسسه، فعالیت خود را در سال ١٩٩٥م برای پاسخ گویی به نیازهای جامعه در وکینگ آغاز کرد. در سال ٢٠٠٠م به کمک افراد نیکوکار، ساختمانی را برای انجام فعالیت های عمومی و آموزشی خریداری نمود و در آن طرح نوسازی وسیعی در نظر گرفته شد. مکان انجمن آموزشی العصر در ماه ژانویه ی سال ٢٠٠١ م به طور رسمی راه اندازی گردید. العصر در فرصتی مغتنم قدرشناسی خود را از مردم و مقامات محلی حامیان و یاری دهندگانش ابراز نمود. در این مراسم، عضو شورای مشاور، خانم «مهل گوسینگ»، شهردار، آقای «جری کرکبی»، رییس پلیس و آیت الله سیدفاضل میلا نی، رییس دانشکده ی بین المللی علوم اسلا می لندن، حضور داشتند.

کانون مرکزی این انجمن دارای کتاب خانه، دفتر، دو اتاق کنفرانس و یک سالن نمازخانه می باشد. العصر کلا س هایی را در طول هفته برگزار می کند که در آنها به توسعه ی آموزشی در میان جوانان توجه ویژه ای می شود. از سال ٢٠٠٠م نیز برای کودکان کلا س های نیمه وقت تشکیل شده و در سال ٢٠٠٢م کلا س های ویژه ی بزرگ سالا ن معرفی گردیده است.

گروه داوطلبان العصر

گروه داوطلبان العصر شامل تعدادی از کمک کنندگان کوشا، گروهSVC دارای دکتر، پرستار، استاد و چندین سرپرست مرد و زن می باشد. العصر گروهی را نیز با مسؤولیت حمل و نقل، اسکان دهی، تدارکات دهی و نظارت خارج از کشور، سازمان دهی می کند. داوطلبان پرتلا ش اعزامی دیگر، درانجمن ها با همکاری در ارائه ی تعالیم اسلا می، با جدیت، به فعالیت می پردازند. العصر، گروهی از استادان ویژه ای را برای گسترش آموزش نوجوانان از طریق کلا س هایی با قابلیت انعطاف بالا و روِوس تعریف شده ی مطالب، در کار خود، دارد.

انجمن منطقه ای تازه تشکیل شده، شبکه های ارتباطی را، برای دست رسی مسلمانان جوان به یکدیگر و گفت وگو درباره ی مسایل آرامش دهنده ی زندگی در شهرهای کوچک و بزرگشان، راه اندازی کرده است. نماینده های منطقه ی العصر در تمام شهرهای بزرگ انگلستان و چندین شهر خارج از کشور فعالیت می کنند.

دوره های آموزشی العصر

العصر، در گذشته، دوره هایی را در کشورهای فرانسه، اسکاتلند و ایران برگزار کرده است. دوره های آموزشی العصر به منظور آشنا کردن جوانان با فرهنگ های جدید، تاریخ و روش زندگی بزرگان برنامه ریزی شده است. این دوره ها در واقع برای شناخت نیازهای آموزشی جوانان مسلمان در غرب و همچنین آماده سازی میادین فراوان فعالیت های اجتماعی آنان، تدارک دیده شده است.

دوره یSVC چیست؟

SVC مخفف عبارت «دوره ی کوتاه مدت ویژه ی ایام تعطیلی» است. العصر در ابتدا، دوره یSVC را با اهداف اصلی آماده سازی زمینه ی تحصیل آموزش اسلا می و توسعه ی فرهنگی برای جوانان ١٥ - ٢٥ ساله برگزار می کند. این دوره با دور کردن فرد از زندگی شلوغ محیط غرب و دیدار از مکان های تاریخی و مذهبی، که روشنگری معنوی و پاک شدن از آلودگی ها را برای او به بهترین شکل به همراه دارد، ترتیب یافته است. به لطف الهی ثابت شده که دوره یSVC بی اندازه موفق بوده است. این دوره از سال ١٩٩٣م، در هر سال، تشکیل شده است. نزدیک به ششصد جوان از کشورهای انگلستان، ایرلند، اسکاتلند، فرانسه، سوئد، نیوزلند، کانادا، ایالات متحده ی آمریکا، آفریقا، پاکستان و هندوستان، در دوره یSVC شرکت نموده اند. این جوانان نه تنها تعالیم اسلا م را یاد می گیرند، بلکه اسلا م را احساس و با آن زندگی می کنند. چه بسیار دل هایی که در حرم مطهر امام علی بن موسی الرّضا(ع) و بی بی حضرت معصومه(س) می شکنند و اشک هایی که جاری می شود. زیارت مکان های مقد ّس در کشورهای مسلمان، بخش مهمی از دین و تعالیم اسلا می است. بنابر اصول اسلا می، امر به معروف و نهی از منکر برای ایجاد فهم صحیح و درست از تعالیم اسلا م در محیط های اسلا می است. دوره ی تحصیلیSVC شامل یک دوره درس از سرفصل هایی مانند عقاید (اصول اسلا م)، احکام (فقه)، سیره(ویژگی های اهل بیت -علیهم السلا م-)و اخلا ق می باشد. این دوره با هدف فراهم آوردن محیط مناسب تری به منظور یادگیری تعالیم اسلا م برای جوانان مسلمان آغاز به کار کرد. دوره ی SVC ، برای دست رسی به مرواریدهای حکمت و فرزانگی و کسب علم بیش تر از برخی علمای جهان اسلا م، در خارج از کشور نیز برقرار گردید.

لا زمه ی هدایت و راه نمایی در محیط خارج از کشور، مواجه کردن شرکت کنندگان با فضیلت اخلا ق و تأکیدورزی بر رویآوردن به ارزش های اسلا می است. بدون شک، سفر از محیط آشنا به کشوری ناشناخته، به ویژه در سفری متفاوت با سفرهای دیگر، فرصت تجربه ی تحولی فرهنگی خواهد داشت. وجه مثبت این حالت در این است که شرکت کنندگان در احاطه ی معنای بلندی از آگاهی، با فرهنگ جدید آشنا می شوند.

خانواده های شرکت کنندگان در دوره یSVC نیز با سهیم شدن در کسب تجربه و دانش و همچنین با اصلا ح رفتارشان، به طور غیرمستقیم، از این دوره بهره مند می شوند. بسیاری از والدین اثرات پیش و پس از دوره را به چشم می بینند و بروز تحول را در زندگی فرزندانشان به انتظار می نشینند. این دوره همچنین پدر و مادران دارای اختلا ف را، برای توسعه ی بینش تازه ای که به تازگی و با حمایت مثبت فرزندان یافته اند، به روش زندگی اسلا می دعوت می نمایند.

حجت الا سلا م مولا نا سبزواری، مدیر تشکیلا ت العصر در لندن، مسؤول اداره یSVC می باشد. ایشان از آغاز تا پایان دوره گروه را، با رسیدگی به تمام امور شرکت کنندگان، همراهی می کند. یک پزشک و یک پرستار نیز برای مراقبت های پزشکی همراه گروه هستند. سرپرستان گروه با دقت، جداسازی خواهران و برادران را در طول دوره مورد توجه قرار می دهند.

برنامه های سال های آینده

١. ادامه ی دوره ی سالا نه یآموزشیSVC ؛

٢. حفظ شبکه ی ارتباطی با اعضای دوره یSVC ؛

٣. تشکیل کانون های تحصیلی برای آموزش اصول مذهبی، با کمک مشاهدات به منظور پیش رفت تعالیم اسلا می و آگاهی فرهنگی؛

٤. گسترش شورای منطقه ای و برگزاری جلسات ملّی و منطقه ای ؛

٥. جلسات منظم نماینده های مؤسسه؛

٦. برگزاری کنفرانس بین المللی در دوره های پنج ساله؛

٧. تشکیل مجموعه ی امداد برای حل مشکلا ت جوانان مسلمان؛

٨. تشکیل مجموعه ی امداد برای والدین مسلمان؛

٩. حفظ سلا متی براساس دیدگاه اسلا می؛

١٠. افزایش فعالیت های مربوط به والدین و کاهش عهده داری و مسؤولیت ایشان؛

١١. گسترش دوره های تعلیم اسلا می، اردوهای پایان هفته و سفرهای کوتاه داخلی؛

١٢. آشنایی اساتیدSVC و والدین؛

١٣. کمک افراد به یکدیگر در جنبه های اخلا قی، فرهنگی و مذهبی؛

١٤. تلا ش برای فراهمآوردن ظهور امام مهدی(عج) که زمین پر از عدل و صلح خواهد فرمود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان