ماهان شبکه ایرانیان

اولین رزمایش مشترک واشنگتن و قاهره از زمان انقلاب مصر

ارتش آمریکا برای اولین بار از زمان برکناری «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق مصر در سال ۲۰۱۱، در یک رزمایش دوسالانه نظامی با مصر به نام «ستاره نورانی ۲۰۱۷» شرکت می‌کند.

خبرگزاری فارس:ارتش آمریکا قصد دارد برای اولین بار از زمان برکناری دیکتاتور سابق مصر در سال 2011، با مصر رزمایش نظامی برگزار کند.

ارتش آمریکا برای اولین بار از زمان برکناری «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق مصر در سال 2011، در یک رزمایش دوسالانه نظامی با مصر به نام «ستاره نورانی 2017» شرکت می‌کند.

شبکه «سی‌ان‌ان» در این خصوص گزارش کرد، سابقه برگزاری این رزمایش مشترک به اوایل دهه 1980 و پس از امضای توافقات «کمپ دیوید» در دوران ریاست‌جمهوری «جیمی کارتر» بازمی‌گردد. رزمایش ستاره نورانی هر دو سال یکبار از آن زمان تا سال 2012 برگزار می‌شد، اما از آن سال به واسطه اوضاع بی‌ثبات مصر بعد از خلع مبارک، برگزاری آن لغو شد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق امریکا در سال 2014 به واسطه اتهاماتی مبنی بر نقض حقوق بشر در مصر به دنبال کودتای نظامی سال 2013، این رزمایش را لغو کرد.

«جاش ژاک» سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا که بر ارتش آمریکا در منطقه نظارت دارد، در این خصوص گفت: «مشارکت، روابط "ارتش با ارتش" میان نیروهای آمریکا و شرکای مصری ما را تقویت می‌کند. این رزمایش با واکنش به سناریوهای امنیتی عصر مدرن، امنیت و ثبات را ارتقا می‌بخشد».

وی تصریح کرد: «ما دعوت به همکاری با نیروهای مسلح مصر را تحسین می‌کنیم».

یکی از مقامات دفاعی آمریکا به سی‌ان‌ان گفت حدود 200 نظامی آمریکایی در این رزمایش شرکت خواهند کرد. در سال 2009، در آخرین رزمایش مشترک دو کشور، 1300 سرباز و تفنگدار آمریکایی شرکت داشتند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان