ماهان شبکه ایرانیان

آزمایش ضروری برای خانم‌ها

آزمایش پاپ اسمیر (Pap Smear test) آزمای پاپ اسمیر توسط متخصص بیماری‌های زنان و زایمان و از طریق برداشت نمونه از سلول‌های دهانه رحم، جهت تشخیص سلامتی این اندام صورت می‌گیرد

آزمایش ضروری برای خانم‌ها
آزمایش پاپ اسمیر (Pap Smear test)
آزمای پاپ اسمیر توسط متخصص بیماری‌های زنان و زایمان و از طریق برداشت نمونه از سلول‌های دهانه رحم، جهت تشخیص سلامتی این اندام صورت می‌گیرد. بنا به توصیه متخصصین دانشگاه ایالات متحده، اکثر خانم‌ها از سن 21 سالگی، بهتر است سالی یک بار این آزمایش را انجام دهند. از سن 30 سالگی به بعد و در صورت داشتن آزمایش‌های منفی پی‌درپی و عدم مشاهده تغییرات غیر عادی در سلول‌های گردنه رحم، می‌توان هر سه سال یک‌بار این آزمایش را انجام داد. لازم به توضیح است که تغییر سلول‌های گردنه رحم می‌تواند منجر به سرطان رحم گردد.
آزمایش کلسترول (Cholesterol Test)
کلسترول بالا می‌‌تواند یکی از علل مهم بیماری‌ها و حملات قلبی باشد. لذا توصیه می‌شود بعد از 20 سالگی هر 5 سال یک‌بار برای انجام آزمایش کلسترول خون به پزشک عمومی مراجعه کنید.
آزمایش سرطان سینه (Breast Cancer Test)
این آزمایش که می‌تواند توسط پزشک عمومی انجام گیرد، از طریق بررسی ناهنجاری‌های سینه، احتمال بروز و یا ابتلا به سرطان سینه را مشخص می‌سازد. توصیه می‌شود خانم‌ها در سنین 20 تا 30 سالگی هر سه سال یک بار و پس از 40 سالگی هر سال این آزمایش را انجام دهند.
آزمایش سرطان پوست (Skin Cancer Test)
آزمایش سرطان پوست، توسط پزشک متخصص پوست، جهت تشخیص ناهنجاری‌ها و سرطان‌های پوستی انجام می‌گیرد. بهتر است این آزمایش سالی یک‌بار انجام شود اما در صورت مشاهده خال‌های جدید و یا تغییر در اندازه خال‌های قدیمی، لکه‌هایی که با قرار گرفتن در معرض آقتاب پر‌رنگ‌تر می‌شوند و یا وجود سابقه فامیلی در ابتلا به سرطان پوست، انجام این آزمایش دو بار در سال توصیه می‌گردد.
آزمایش شنوایی (Hearing Test)
«دوباره تکرار کن» در مکالمات، یکی از مشکلات واقعی بیش از 12 درصد خانم‌های بین 20 تا 30 سال است. آزمایش شنوایی، توسط کارشناسان شنوایی سنجشی انجام گرفته و توصیه می‌شود تا سن 50 سالگی هر 10 سال یک‌بار و پس از آن هر سه سال یک بار صورت‌گیرد.
آزمایش ایمن‌سازی (Immunoassay)
برای انجام این آزمایش به پزشک عمومی مراجعه کرده و حتماَکارت واکسن خود را همراه ببرید. بعضی از واکسن‌ها بعد از مدتی کم اثر می‌شوند و ممکن است حتی در صورت تزریق واکسن، شما در مقابل بعضی از بیماری‌ها آسیب‌پذیر بوده و به یک تقویت کننده نیاز داشته باشید. به عنوان مثال تزریق واکسن کزاز، هر 10 سال یک‌بار ضروری است. طبق تحقیقات مؤسسه ملی بیماری‌های مسری وعفونی ایالات متحده، یک هشتم افراد مبتلا به این بیماری‌ها، فرصتی برای تزریق واکسن نداشته‌اند و در صورت انجام این آزمایش‌های به موقع جلوگیری از ابتلا به بیماری امکان پذیر بوده‌ است.
آزمایش فشار خون (Blood Pressure Test)
بالا بودن فشار خون، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و کلیوی را افزایش می‌دهد. تحقیقات محققان آمریکایی نشان داده که یک هشتم زنان در ایالات متحده به دلیل مصرف قرص، بارداری و وزن بالا از بیماری فشار خون رنج می‌برند و تعداد زیادی از زنان 20 تا 44 ساله نیز مستعد این بیماری تشخیص داده شده‌اند. لذا توصیه می‌شود اگر سابقه فشار خون بالا دارید، با استفاده از دستگاه‌های مچی دیجیتالی، به طور مرتب فشار خون خود را در منزل چک کنید در غیر این صورت می‌توانید سالی دوبار برای کنترل فشار خون به پزشک عمومی مراجعه کنید.
آزمایش وزن یا بی‌.ام.آی (BMI Test)
داشتن اضافه وزن خطرات زیادی به دنبال دارد. به همین دلیل ضروری است هر سال با مراجعه به پزشک عمومی و یا متخصص تغذیه وزن و توده بدنی خود را کنترل کرده و در صورت نیاز، از رژیم‌های غذایی خاص استفاده نمایید.
منبع:ماهنامه نو‌آور، ش68
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان