ماهان شبکه ایرانیان

ضعف خدمات هتل ها و پرداخت غرامت به گردشگران خارجی

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۲۳ &#۸۲۱۱; زیرساخت‌های گردشگری در ایران به اندازه‌ای ضعیف است که نه‌تنها رئیس سازمان میراث فرهنگی بارها بر آن تأکید کرده، بلکه حالا مدیر یک آژانس گردشگری وابسته به بنیاد مستضعفان نیز گفته است که هر هفته به یک گروه از گردشگران خارجی معترض به وضعیت هتل‌ها در کشور غرامت پرداخت می‌شود.

تاریخ خبر : 1393/3/23 – زیرساخت‌های گردشگری در ایران به اندازه‌ای ضعیف است که نه‌تنها رئیس سازمان میراث فرهنگی بارها بر آن تأکید کرده، بلکه حالا مدیر یک آژانس گردشگری وابسته به بنیاد مستضعفان نیز گفته است که هر هفته به یک گروه از گردشگران خارجی معترض به وضعیت هتل‌ها در کشور غرامت پرداخت می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، افشین عزیزی عضو جامعه تورگردانان ایران نیز همچون متولیان سازمان میراث فرهنگی بر مشکل شدید زیرساخت‌های گردشگری در کشور تأکید کرده و گفته است تا این مشکل حل نشود، نباید اجازه ورود لجام‌گسیخته گردشگر خارجی را صادر کرد چون به اعتقاد او، آبروی مملکت می‌رود.

این مدیر آژانس گردشگری وابسته به بنیاد مستضعفان خبر داده که 60درصد عکس‌هایی که گردشگران و آژانس‌های خارجی به نشانه تذکر و اعتراض برای او ارسال کرده‌اند به بهداشت داخل اتاق‌ها، به‌ویژه سرویس‌های بهداشتی هتل‌ها مربوط است. عزیزی گفت: تقریبا هفته‌ای 200گروه گردشگر داریم که دست‌کم یک گروه از آنها به وضعیت کیفیت و بهداشت خدمات اعتراض و درخواست غرامت می‌کند و ما نیز حداقل هفته‌ای به یک گروه گردشگری غرامت می‌پردازیم.

کمبود هتل‌های 5ستاره

جدای از هشدارهای این عضو جامعه تورگردانان ایران، رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز که چندی پیش به شورای شهر تهران رفته بود با اشاره به آمار گردشگری جهان اعلام کرد که اگر ملاک تعداد جاذبه‌های گردشگری ایران در مقایسه با کشورهای دیگر باشد، درآمد گردشگری ایران باید سالانه 120 میلیارد دلار شود. درحالی‌که در سال 92در خوش‌بینانه‌ترین حالت از ورود گردشگران خارجی به کشور 5 میلیارد دلار درآمد داشته‌ایم.

سلطانی فر تأکید کرده بود که در چشم‌انداز 20 ساله 1404 پیش‌بینی شده که ایران در بخش گردشگری 20 میلیون گردشگر ورودی با درآمدی معادل 25 تا 30 میلیارد دلار داشته باشد.

مسعود سلطانی فر همچنین به اعضای شورای شهر گفته بود که در 45 روز نخست سال 93 تعداد گردشگران اروپایی که با تور به ایران سفر کردند نسبت به‌مدت مشابه سال 92 حدود 240 درصد رشد داشته و در حال حاضر نیز تمام هتل‌های بزرگ در شهرهای تاریخی کشور تا 8‌ماه آینده رزرو هستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز تأکید کرده است که یکی از مهم‌ترین مشکلات گردشگری کشور کمبود هتل‌های 4 و 5 ستاره است.او همچنین خبر داده بود که در 4سال آینده سازمان میراث فرهنگی و دولت قصد دارد خیز مناسبی در موضوع ایجاد هتل‌های 4یا 5ستاره در کشور بردارد.

سلطانی فر چند روز بعد در نشست با اعضای فراکسیون گردشگری مجلس نیز از گام‌های سازمان میراث فرهنگی در بخش تکمیل زیرساخت‌های گردشگری خبر داده و گفته بود که توجه به اصلاح قوانین و بودجه سازمان میراث فرهنگی ضروری است.

سلطانی‌فر کمبود هتل 4 و 5 ستاره را از بزرگ‌ترین معضلات و مشکلات حوزه گردشگری خارجی دانسته بود و به اعضای فراکسیون گردشگری مجلس گفت: توافق با هیأت امنای صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات با نرخ 16 درصد به سرمایه‌گذاران فعال حوزه گردشگری یکی از مهم‌ترین اقدامات در این بخش است. سلطانی فر خبر داده بود که با هیأت مدیره 3 بانک به‌عنوان عاملین پرداخت‌کننده تسهیلات توافق شده و اقدامات اولیه برای پیوستن 2 بانک دیگر به ارائه تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در ساخت هتل و زیرساخت‌های گردشگری صورت گرفته است.رئیس سازمان میراث فرهنگی اما اولویت پرداخت تسهیلات را به هتل‌های نیمه کاره با 50 درصد پیشرفت فیزیکی مرتبط دانسته است.

هتل‌های 5ستاره تنها در 3شهر کشور جا ندارند

اگرچه آژانس‌های گردشگری از کافی نبودن ظرفیت هتل‌ها خبر داده‌اند و حتی رئیس جامعه تورگردانان ایرانی نیز بارها اعلام کرده که گردشگری کشور در موضوع اقامت و هتل پاسخگوی حجم انبوه درخواست‌های سفر به ایران نیست اما رئیس جامعه هتلداران کشور در پاسخ به این واکنش‌ها اعلام کرده بود که همه هتل‌های کشور به جز هتل‌های 4و 5ستاره در شهرهای شیراز، یزد و اصفهان تا سال آینده ظرفیت پذیرش گردشگر خارجی دارند.

حمزه‌زاده در پاسخ به این سؤال که همواره از نبود ظرفیت هتل‌های کشور برای پذیرش گردشگر خارجی تا سال 2014سخن گفته می‌شود به مهر گفت: اینطور نیست و همه هتل‌های کشور ظرفیت پذیرش دارند و تنها هتل‌های 4و 5ستاره در شهرهای شیراز، اصفهان و یزد تا پایان سال 2014 رزرو اتاق انجام داده‌اند. بنابراین اگر کسی تصور می‌کند نمی‌تواند در این شهرها هتل پیدا کند، جامعه هتلداران کشور می‌تواند او را راهنمایی کند.
ضعف خدمات هتل ها و پرداخت غرامت به گردشگران خارجی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان