ماهان شبکه ایرانیان

معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگو با میزان مطرح کرد

نگاهی تحول گرایانه در ارائه خدمات به مردم در سازمان ثبت اسناد

معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان ثبت در راستای الکترونیکی شدن خدمات گفت: افزایش امنیت نگهداری اطلاعات، افزایش محرمانگی اطلاعات در تنظیم اسناد و جلوگیری از بوجود آمدن تناقض در تنظیم اسناد از جمله دستاورد‌های این سامانه است.

هاشم کارگر معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به اقدامات سازمان اسناد کشور در روند الکترونیکی شدن خدمات اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یک دستگاه حاکمیتی خدمات متنوعی را به طور مستمر به آحاد جامعه ودستگاه‌های مختلف دولتی ارائه می‌دهد.

وی گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر این سازمان در راستای ارائه خدمات به مردم گام‌های مثبتی برداشته و تحول عظیمی در فرآیند‌ها و شیوه‌های ارائه خدمات، ارتقاء رضایت متقاضیان خدمت، شفاف سازی امور، کاهش مراجعات حضوری، ارائه حداکثری خدمات در محیط مجازی و ارتقاء سلامت اداری ایجاد کرده است.

نگاهی تحول گرایانه در ارائه خدمات به مردم در سازمان ثبت اسناد وجود دارد/ کاهش فساد اداری و ارتقا سلامت اداری در سازمان ثبت اسناد/ ارائه 68 میلیون خدمت به مردم در سال گذشته/حذف دفتر دست نویس سردفتران و راه اندازی دفتر الکترونیک اسناد رسمی یکی از مهمترین اقدامات سازمان ثبت اسناد است/بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از اولویت‌های اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک است

این مقام مسئول با بیان انواع مالکیت معنوی اعم از ثبت اختراع، علائم تجاری و طرح‌های صنعتی اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد لذا همواره در طول سالیان اخیر سعی کرده است نگاهی تحول گرایانه در ارائه خدمات به مردم داشته باشد. به همین منظور چندین سال است که بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از اولویت‌های اصلی این سازمان شمرده می‌شود.

کارگر با اشاره به کاهش چند ده میلیونی مراجعه متقاضیان و حذف میلیون‌ها اوراق بهادار و همچنین ارائه خدمات الکترونیکی به جای خدمات سنتی با استفاده از سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی به روز گفت: هم اکنون سازمان ثبت اسناد، سامانه‌ها، نرم افزار و بانک‌های اطلاعاتی گوناکونی مانند سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی در دفاتر اسناد رسمی، سامانه ثبت الکترونیک ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، سامانه ثبت الکترونیک مالکیت‌های صنعتی، خدمات الکترونیک حوزه اجرای مفاد اسناد رسمی، سامان ثبت الکترونیک وقایع ازدواج و طلاق، سامانه مدیریت کشوری املاک و ... را جهت تسهیل و تسریع امور متقاضیان و خدمات ثبتی ایجاد و راه اندازی کرده است.

نگاهی تحول گرایانه در ارائه خدمات به مردم در سازمان ثبت اسناد وجود دارد/ کاهش فساد اداری و ارتقا سلامت اداری در سازمان ثبت اسناد/ ارائه 68 میلیون خدمت به مردم در سال گذشته/حذف دفتر دست نویس سردفتران و راه اندازی دفتر الکترونیک اسناد رسمی یکی از مهمترین اقدامات سازمان ثبت اسناد است/بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از اولویت‌های اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک است

معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: پیشگیری از وقوع جعل، توسعه ساختار و افزایش واحد‌های ثبتی، کاهش فساد اداری و ارتقا سلامت اداری، کاهش دعاوی حقوقی و پرونده‌ها در محاکم قضایی، حذف میلیون‌ها تردد شهری، ارائه خدمات در فضای مجازی، حذف صدور اسناد معارض، جلوگیری از اقدامات افراد سودجو، کمک به برنامه ریزی کشور در مباحث فرهنگی، شفافیت در مالکیت‌ها، اصلاح قوانین پیچیده و به روز کردن آن‌ها و اصلاح و حذف فرآیند‌های زاید بخشی از دستاور‌هایی است که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سنوات اخیر با همین منابع محدود آن‌ها را فراهم آورده است.u

کارگر در ادامه سازمان ثبت اسناد و املاک را جزو دستگاه‌های برتر کشور در ارائه خدمات سریع و شفاف به متقاضیان عنوان و با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 68 میلیون خدمت به مردم ارایه شده است تصریح کرد: در اجرای سیاست بکارگیری فناوری‌های نوین و تحول در فرآیند خدمت رسانی بر اساس آمار و عملکرد موجود هم اکنون این سازمان بیش از 92 درصد از خدمات خود را بصورت مکانیزه ارائه می‌کند.

نگاهی تحول گرایانه در ارائه خدمات به مردم در سازمان ثبت اسناد وجود دارد/ کاهش فساد اداری و ارتقا سلامت اداری در سازمان ثبت اسناد/ ارائه 68 میلیون خدمت به مردم در سال گذشته/حذف دفتر دست نویس سردفتران و راه اندازی دفتر الکترونیک اسناد رسمی یکی از مهمترین اقدامات سازمان ثبت اسناد است/بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از اولویت‌های اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک است

وی در ادامه به حذف دفتر دست نویس سردفتر و راه اندازی دفتر الکترونیک اسناد رسمی به عنوان یکی از مهمترین اقدامات سال 95 حوزه فناوری سازمان ثبت اشاره کرد و افزود: در اجرای مقررات ماده 7 قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور مبنی بر لزوم ایجاد دفتر الکترونیک، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به ایجاد زیرساخت مورد نیاز برای تحقق این امر اقدام کرد.

معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: افزایش امنیت نگهداری اطلاعات، افزایش محرمانگی اطلاعات در تنظیم اسناد، جلوگیری از بوجود آمدن تناقض در تنظیم اسناد، بهینه سازی زمانی تنظیم اسناد، افزایش دقت و کنترل فرآیند تنظیم سند، سهولت در بررسی استعلام‌های اسناد تنظیمی، افزایش سرعت دسترسی به اسناد تنظیم شده، جلوگیری از خطا‌های انسانی در تنظیم اسناد از جمله دستاورد‌های این سامانه است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان