ماهان شبکه ایرانیان

دی اس ۷ با چه مشخصاتی به ایران عرضه می‌شود؟ مراحل تست DS۷ قبل از عرضه

درست اسفندماه سال گذشته بود که در نمایشگاه خودرو ژنو شاسی‌بلند لوکس دی اس به نام DS۷ رسماً معرفی شد و این شرکت وارد سگمنت جدیدی شد تا به زودی وارد رقابت با بزرگان خودرویی در سگمنتی کاملاً جدید شود

درست اسفندماه سال گذشته بود که در نمایشگاه خودرو ژنو شاسی‌بلند لوکس دی اس به نام DS7 رسماً معرفی شد و این شرکت وارد سگمنت جدیدی شد تا به زودی وارد رقابت با بزرگان خودرویی در سگمنتی کاملاً جدید شود. دی اس 7 شاسی‌بلند بزرگ دی اس است که با توجه به نمایندگی رسمی آرین موتور در ایران، همزمان با بازارهای جهانی به ایران نیز عرضه خواهد شد. دی اس 7 به جدیدترین سیستم‌های کنترلی و رفاهی روز دنیا مجهز است و چهره مدرن آن می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن در بازار داخلی کشور داشته باشد.
حال آرین موتور به همکاری دی اس فرانسه قصد دارد تا در نمایشگاه خودروی تهران از دی اس 7 رونمایی کند و حدود زمستان سال جاری این خودرو را عرضه کند. اما روند آماده‌سازی این خودرو در بازار داخلی کشور چگونه است؟ چه مراحلی لازم است تا دی اس 7 برای آب و هوای مناطق مختلف کشور آماده شود و اصلاً این خودرو با چه پیشرانه و مشخصات فنی عرضه خواهد شد؟ برای جواب این سوالات هفته گذشته آرین موتور مراسمی را ترتیب داد تا با حضور مسئولین دی اس در ایران، و البته حضور خودروی Prototype که برای تست به ایران آمده مراحل آماده‌سازی و تست این خودرو برای سازگاری با ایران را توضیح دهد.

دی اس 7

دی اس 7

کریستین چهاب، مدیر تحقیق و توسعه خاورمیانه و آفریقا دی اس در این مراسم حضور داشت و مراحل تست این خودرو را برای خبرنگاران توضیح داد. یک نمونه خودروی دی اس 7 به صورت تست در ایران حاضر شده که در این مراسم نیز وجود داشت اما به دلیل اینکه این خودرو برای تست است و با نمونه عرضه شده تفاوت‌هایی دارد، اجازه عکاسی و انتشار از این خودرو وجود نداشت اما قبلاً و در خلال نمایشگاه خودرو ژنو، این خودرو را به صورت کامل معرفی کرده بودیم که برای آشنایی بیشتر با این خودرو به صفحه دی اس 7 مراجعه کنید.
در زیر می‌توانید فیلم کوتاهی که خودروبانک در نمایشگاه خودرو ژنو تهیه کرده بود را مشاهده کنید و ابتدا و قبل از هر چیز با این خودرو بیشتر آشنا شوید:


دی اس 7 پیشرانه‌های مختلفی دارد که قدرتمندترین آن به یک موتور 1.6 لیتری توربو با توانی بیش از 200 اسب بخار مجهز است اما متاسفانه به دلیل کیفیت پایین بنزین در ایران، این خودرو سازگار نیست و در صورت عرضه با افت توان مواجه خواهد شد که در بعضی خودروهای وارداتی مجهز به توربوشارژ نیز مشاهده می‌کنیم و به اجبار دی اس برای بازار ایران پیشرانه 1.6 لیتری توربو و البته با توان خروجی حدود 165 اسب بخار را در نظر گرفته است و گیربکس روی آن از نوع 6 سرعته خودکار خواهد بود که سازگاری بیشتری با بنزین ایران دارد و خروجی مناسب‌تری از آن خواهد گرفت.

مسیر تست دی اس 7

مسیر تست دی اس 7

اما روند آماده‌سازی این خودرو و تست آن قبل از عرضه به صورت کاملاً صبورانه و در مناطق مختلف ایران انجام شد و طی مسافت 6 هزار کیلومتر، سعی شد تا از شمال تا جنوب کشور، تمامی مناطق مختلف آب و هوایی تجربه شود و خروجی این پیشرانه در همه شهرهای این مسیر مورد بررسی قرار بگیرد تا دی اس مطمئن باشد هر مشتری در هر جای ایران، تجربه‌ای مناسب با این خودرو را داشته باشد.
برای این منظور و مقایسه با یکی از رقبا، در تمامی طول مسیر یک خودروی لکسوس NX200t نیز حاضر بود و مقایسه‌هایی در مناطق مختلف آب و هوایی برای عملکرد پیشرانه‌ها صورت گرفت که نتایج آن جالب است. لکسوس NX200t به یک پیشرانه 2 لیتری توربو مجهز است که می‌تواند حداکثر بیش از 230 اسب بخار را تولید کند. نکته قابل توجه در طول مسیر و مقایسه بین این دو خودرو، افت توان خروجی لکسوس در مناطقی با رطوبت بالا بود. مناطق جنوبی کشور با رطوبت بالا باعث عملکرد ضعیف‌تر توربوها شده بود بطوریکه تفاوت زیادی بین این دو خودرو نبود و هر دو عملکردی نسبتاً مشابه داشتند.
در طول مسیر، خودروهای دیگر دی اس نیز حضور داشتند که همگی به پیشرانه‌هایی کوچک‌تر نسبت به لکسوس مجهز بودند و این موضوع باعث شده بود تا همیشه لکسوس زودتر از سایر خودروها به بنزین نیاز داشته باشد و این موضوع مستقیماً به دلیل حجم بیشتر پیشرانه است.

مراحل آماده سازی دی اس 7

مراحل آماده سازی دی اس 7

مشکلی که در بعضی شهرستان‌ها برای تیم تست وجود داشت، عدم وجود بنزین سوپر است که باعث شده بود تا مدت زیادی را بعضاً برای پیدا کردن بنزین سوپر بین پمپ بنزین‌ها جستجو کنند. با توجه به بوست سیستم پرخوران، می‌بایستی بنزین سوپر در این گونه خودروها استفاده شود و حتی در موارد همچون بی ام و که بوست توربوی بالایی دارند، به علاوه بنزین سوپر، استفاده از اوکتان نیز توصیه می‌شود.
چهاب ادامه داد که دی اس 7 در ارتفاع‌های بالایی نیز در شهرهای مختلف تست شد و افت عملکردی از نظر توان خروجی در این ارتفاع‌ها دیده نشد.
در نهایت طی مسافت 6 هزار کیلومتر در شهرهای مختلف ایران، این خودرو برای عرضه در ایران آماده می‌شود. تست‌هایی که روی این خودرو انجام شده و مراحلی که برای ما توضیح داده شده نشان از وسواس دی اس برای عرضه یک خودرو با استانداردهای ایران است و دی اس به عنوان یک برند لوکس قصد دارد تا به همه مشتریان خود در سراسر ایران، خودرویی با کیفیت مطلوب خود را ارایه دهد. این مراحل، روند استاندارد یک خودرو برای عرضه در یک بازار جدید است که به نظر می‌رسد بسیاری از خودروهای عرضه شده در بازار کشور چنین مراحلی را طی نمی‌کنند و در نهایت شاهد صدمه دیدن خودرو به دلیل عدم سازگاری به شرایط جوی و بنزین در بعضی موارد هستیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان