گالری گردی بنیتا؛ هفته اول آبان ۹۵ [اختصاصی بنیتا]

در میان کارهای بسیاری که می‌توان در تعطیلات آخر هفته انجام داد، گالری گردی یکی از لذت‌بخش‌ترین، مفیدترین و البته ارزان‌ترین آن‌هاست

در میان کارهای بسیاری که می‌توان در تعطیلات آخر هفته انجام داد، گالری گردی یکی از لذت‌بخش‌ترین، مفیدترین و البته ارزان‌ترین آن‌هاست. مخصوصاً این‌که می‌توان در افتتاحیه این گالری‌ها که معمولاً جمعه‌ها برگزار می شود، حضور داشت و در مورد آثار از زبان خود هنرمندان شنید که خالی از لطف نیست و درک از اثر را نیز افزایش می‌دهد. هفته‌ی گذشته نیز زنان سینمای ایران در نمایشگاه 26 زن عکاس حضور داشتند. این مطلب را می‌توانید در بنیتا بخوانید. با بنیتا همراه باشید تا نگاهی به برخی از این گالری‌ها داشته باشیم.

گالری هما

آثار حمید بهرامی در گالری هما

گالری هما میزبان طراحی‌های «حمید بهرامی» با عنوان «همه‌چیز درباره‌ی مرغ مقلد» بود. او در استیتمنتی که برای آثارش نوشته، آورده است:

«در مجموعه‌ی پیشرو نه در بند توصیف مفهومی بوده‌ام - آن‌گونه که نفی یا تأییدی از آن استخراج شود - و نه درگیر ایجاد موضوعی که لحظاتی سویه‌های عقلانی و منطقی ذهن بیننده را به خود مشغول سازد. هرچه هست جستجوی سیالی است در شرح موقعیت‌هایی که با آن در روزمرگی‌هایم مواجه می‌شوم؛ جستجوی‌ای است در خلق وضعیتی مطلق که به شکل غریزی و سنتی به ثبت آن علاقه‌مندم. آثار پیشرو چیزی نمی‌جویند جز به تصویر کشیدن تجربه‌ی زندگی شخصی در دو سوی آب‌ها و حاصل این جستجو خلق فضاهایی است که ابهامی گنگ را در ضمیر ناخودآگاهم می‌کاوند.»

این نمایشگاه از 7 تا 18 آبان ماه در گالری هما واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد 1، در معرض دید عموم خواهد بود.

گالری هور

آثار فرشید ملکی در گالری هور

در گالری هور آثار «فرشید ملکی» به نمایش به نمایش درآمده بود. او یکی از نقاشان معاصر ایران است که چندین دهه در این زمینه فعال بوده و اکنون نیز جدیدترین آثار نقاشی او در مقابل دیدگان هنردوستان است. وی در مورد نقاشی‌هایش می‌گوید: به عقیده‌ی من کار هنری در بستری که در آن به وجود آمده باید کنش و واکنش به وجود آورد، از آنجاست که می‌تواند در جامعه جهانی راه پیدا کند.

در نقاشی و طراحی قابلیت‌های آکادمیک چندان تصمیم گیرنده نیستند. چیزی که تعیین کننده است اسـتفاده نقاش از تصویرهای ذهنی، ایماژها و مهم‌تر از همه استفاده از لحظه‌های (به یادآوردن و به خاطر آوردن) در حین شکل‌گیری اثر است که موجب می‌شود کار هنری پر از چالش‌هایی شود که بیننده را تسخیر می‌کنند.

یکی از نکات جالب این نمایشگاه علاوه بر استقبال پرتعداد علاقه‌مندان هنر، حضور «نیکزاد نجومی» نقاش برجسته‌ی ایرانی بود.

نمایش آثار ملکی از 7 آبان آغاز شده و تا 25 آبان ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این آثار نقاشی به گالری هور، واقع در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره 12 مراجعه نمایند.

گالری اُ

آثار سمیرا کربلایی در گالری اُ

در گالری اُ طراحی‌های کلاژ گونه‌ی «سمیرا کربلایی» به نمایش درآمده این آثار که ابعاد متفاوتی نیز داشتند، با عنوان «سیاه و سفید» در معرض دیدگان بازدیدکنندگان بودند. این نمایشگاه تا روز سه‌شنبه 11 آبان ماه در خیابان ویلا(نجات اللهی)، کوچه خسرو، پلاک 46، گالری اُ دایر خواهد بود.

گالری اثر

«در دام ظم» عنوان نمایشگاه «وحید حکیم» است. وی در این مجموعه، 11 اثر نقاشی مینیمال با حاشیه‌های فیگوراتیو و موتیف‌های بسیار ظریف رنگی در قلب سیاهی خلق کرده است. گالری اثر میزبان این نقاشی‌ها است. نمایشگاه روز جمعه 7 آبان ماه با حضور خود هنرمند و برخی علاقه‌مندان افتتاح شد و تا 28 آبان ماه ادامه خواهد داشت. گالری اثر در خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره 16 ، روبروی خانه هنرمندان واقع است.

 امیرعلی قاسمی در پرفورمنس دو کروکی

امیرعلی قاسمی

اما روز جمعه فقط مختص گالری‌ها نبود و هنرمندان فقط در گالری‌ها حاضر نبودند. «امیرعلی قاسمی» در جایی به غیر از گالری یک پرفورمنس اجرا کرد با عنوان «دو کروکی» که در آن به بازگویی و بازخوانی دو اتفاقی که یکی در کودکی و دیگری سال‌ها بعد برایش رخ داده و هر دو نیز به پاهایش مربوط می‌شد پرداخت. او در این اجرا بخشی‌هایی از آثار نمایشگاه قبلی او به نام «پرونده‌ی پزشکی من» شامل عکس‌ها و تصاویر ایکس ری‌ها از پاهای خودش را نیز به نمایش گذاشت. این پرفورمنس در مکانی واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه‌ی اعرابی 3 برگزار شد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان