۱۰ رشد اقتصادی برتر جهان در سال ۲۰۱۵

جمعیت جهان رفته‌رفته در حال افزایش است. بر اساس یک پیش‌بینی، در سال ۲۰۱۵ جمعیت جهان ۳.۷ درصد افزایش داشت و در سال جاری ۳.۷ درصد افزایش خواهد داشت. بااین‌وجود، بعضی از کشور‌ها درزمینه‌ی اقتصادی بسیار خوب کار می‌کنند و برای ساکنانش و همچنین برای کل دنیا مفید هستند.

جمعیت جهان رفته‌رفته در حال افزایش است. بر اساس یک پیش‌بینی، در سال 2015 جمعیت جهان 3.7 درصد افزایش داشت و در سال جاری 3.7 درصد افزایش خواهد داشت. بااین‌وجود، بعضی از کشور‌ها درزمینه‌ی اقتصادی بسیار خوب کار می‌کنند و برای ساکنانش و همچنین برای کل دنیا مفید هستند.

در این مقاله، ما 10 کشوری را به شما معرفی می‌کنیم که بیشترین رشد اقتصاد را در سال 2015 داشته‌اند. این فهرست متشکل از بازار‌های نوظهور در جهان شامل کشورهایی می‌شود که در نظرسنجی بلومبرگ برای اقتصاد در سال 2015 وجود دارد. این لیست تصویر بسیار جالبی از کشورهایی را نشان می‌دهد که سریع‌ترین رشد را در سال 2015 داشته‌اند و شگفت‌آور است که قاره‌های آسیا و آفریقا بیشترین رشد را بین همه‌ی قاره‌ها داشته است. پس بدون تلف کردن بیشتر وقتتان، به فهرستی از 10 رشد اقتصاد برتر نگاهی بیندازیم. با بنیتا همراه باشید.

اقتصادی

10- امارات متحد عربی

نرخ رشد تولید ناخالص ملی در سال 2015: 4.5 درصد

امارات متحد عربی هم‌اکنون دهمین رتبه را بین سریع‌ترین رشد‌های اقتصادی در جهان را دارا است. امارات یکی از کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس است اقتصاد جهان را دور خود جمع کرده است و خود نیز جزوی از آن است. محیط خوب ساخته‌شده و متناسب معاملات اقتصادی کمک می‌کند که امارات سرمایه‌گذاران و تاجران زیادی را از کل جهان به‌سوی خود بکشاند. دولت امارات توجه خود را از تکیه به درآمد نفتی، به تولید ناخالص داخلی تغییر داده است و این باعث شده که نرخ رشد تولید ناخالص ملی آن چنین پیشرفتی داشته باشد.

9- تایلند

نرخ رشد تولید ناخالص ملی در سال 2015: 4.6 درصد

تایلند یکی از کشورهای شگفت‌انگیزی است که صعودی دراماتیک داشته و توانسته در عرض یک سال نرخ رشد تولید ملی خود را از 1 درصد به 4.6 درصد برساند. تایلند به سبب ناپایداری سیاسی از نرخ رشد پایینی برخوردار بود، اما حالا با حضور نظامیان در کنترل کشور، معاملات و گردشگری در فضایی امن برگزار می‌شود که گواه آن رشد گردشگری این کشور در چند ماه گذشته است.

 8- پرو

نرخ رشد تولید ناخالص ملی در سال 2015: 5.1 درصد

پرو به‌عنوان دارنده‌ی سریع‌ترین رشد اقتصادی در بین کشورهای آمریکای لاتین در سال 2015 مشهور است. طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، نرخ رشد پرو حدود 5.1 درصد در سال 2015 است. دلیل پشت این رشد بالای تولید ناخالص ملی این است که بانک‌ها نرخ بهره‌ی خود را تا یک چهرم در ابتدای سال 2015 کاهش دادند تا اقتصاد پیشرفت کند. همچنین بانک‌ها قیمت ذخایر خود را به نصف کاهش دادند. تمام این تلاش‌ها در ابتدای سال 2015 انجام شد و حالا پرو بین 10 کشور برتر ازنقطه‌نظر رشد سریع اقتصاد قرارگرفته است.

7- مالزی

نرخ رشد تولید ناخالص ملی در سال 2015: 5.2 درصد

مالزی دارای خطوط هوایی مشهوری است که تأثیر زیادی روی رشد نرخ تولید این کشور دارد. تولید ناخالصی ملی مالزی از 5.9 درصد به 5.2 درصد در سال 2015 سقوط کرده است. ولی هنوز بالاتر از 3 کشور دیگر در این لیست است؛ اما بر اساس گزارش صندوق پول جهانی، نرخ تولید داخلی این کشور رشد خواهد کرد و این به دلیل آن است که مالزی یکی از منابع تولید روغن پالم در جهان است. ولی مالزی کشوری نیست که فقط به یک یا دو چیز وابسته باشد و قطعاً رشد اقتصادی مالزی را شاهد خواهیم بود.

6- نیجریه

نرخ رشد تولید ناخالص ملی در سال 2015: 5.2 درصد

نیجریه بزرگ‌ترین اقتصاد قاره‌ی آفریقا است و همچنین ششمین رشد سریع اقتصادی را بین کشورهای جهان داراست. بر اساس گزارش بلومبرگ، اقتصاد نیجریه باوجود مشکلات زیادی ازجمله فقر و جرائم، رشد خواهد کرد. همچنین حکومت قدرتمند و شرایط پایدار کمک می‌کنند که نیجریه رشد اقتصادی مطلوبی داشته باشند و در فهرست کشورهای برتر ازلحاظ رشد اقتصادی قرار داده است.

5- اندونزی

نرخ رشد تولید ناخالص ملی در سال 2015: 5.5 درصد

بعد از انتخاب جوکو ویدودو (Joko Widodo) به‌عنوان رئیس‌جمهور اندونزی، همه‌چیز برای اندونزی مطلوب‌تر به نظر می‌رسد. رئیس‌جمهور می‌خواهد نرخ تولید ناخالص ملی را افزایش دهد و این کار را با سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌هایی چون راه‌ها، ساختمان‌ها و غیره انجام می‌دهد. همچنین تصمیم دارد سوپزیت 20 درصدی برای حامل‌های انرژی را حذف کند تا نرخ تولید افزایش یابد. تمام این کارها پتانسیل این را دارند که نرخ رشد زیادی را برای اندونزی فراهم کنند و حتی باعث شوند این کشور در لیست 10 کشور برتر در جایگاه بالاتری قرار گیرد.

4- هندوستان

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2015: 5.6 درصد

بنا بر افزایش صادرات و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور، هندوستان در سال 2015 توانست نرخ رشد تولید ناخالص ملی 5.6 درصدی را به دست بیاورد. قیمت مصرف‌کننده کاهش یافته است و بحران انرژی حل شده است. حکومت هندوستان قدم‌های بزرگی را برای کاهش کسری مالی برداشته است که تأثیر زیادی روی رشد اقتصادی داشته است. همچنین اقدامات اصلاحی در 2015 انجام شد که باعث رشد هرچه بیشتر اقتصاد در این کشور شد. هندوستان یکی از بازار‌های نوظهور در سال 2015 است.

3- کنیا

نرخ رشد تولید ناخالص ملی در سال 2015: 6 درصد

باوجوداینکه کنیا دارای درصد زیادی بیکاری و فقر است، ولی در سال 2015 هنوز در حال رشد است. کشور کنیا باید قدردان قسمت کشاورزی خود باشد که هر چه دارد از آن مناطق است. کنیا همچنین دارای حکومت پایدار است که این بدان معنی است که این رشد در ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت و این کشورها فعلاً در لیست 10 کشور با رشد اقتصادی بیشینه حضور خواهد داشت.

2- فیلیپین

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2015: 6.3 درصد

فیلیپین دارای رتبه‌ی دوم در رشد سریع اقتصاد در سال 2015 است. بعدازاینکه این کشور توسط طوفان هایان در سال 2013 آسیب دید، بیشتر تحلیل‌گران پیش‌بینی کردند که حداقل 5 سال طول خواهد کشید که فیلیپین به حالت عادی خود برگردد. بااینکه نرخ تولید این کشور از 7.2 درصد به 6.3 درصد در این سه سال سقوط کرده است، هنوز فیلیپین در بین کشورهای موفق در رشد نرخ تولید ناخالص داخلی است.

1- چین

نرخ رشد تولید ناخالص ملی در سال 2015: 7 درصد

چین سریع‌ترین رشد اقتصادی را بین کشورهای جهان در سال 2015 داشته است. همچنین این کشور رشد اقتصادی برتر در گروه جی 20 است. سرمایه‌گذاری چین در کشورهای درحال‌توسعه باعث شده که به این نرخ رشد دستیابی پیدا کند. در نوامبر سال قبل، پکن رابطه‌ی سهامی را بین شانگهای و هنگ‌کنگ ایجاد کرد تا به سهام گذاران دست‌یابی مستقیم به بازار چین را بدهد و همچنین سرمایه‌گذاران چینی بتوانند سهام بازار هنگ‌کنگ را داشته باشند. این اقدامات و همچنین اقداماتی که چین انجام می‌دهد باعث می‌شود در راس لیست کشورها ازلحاظ رشد اقتصادی قرار بگیرد.

همچنین می‌توانید، 10 اقتصاد فقیر دنیا در سال 2015 را بخوانید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان