راه های کنترل بیماری دیابت در فصل سرد زمستان [قسمت دوم/پایانی]

همانطور که گفتیم پایداری کربوهیدرات بدن، جلسات مکرر ورزشی، نظارت بر قند خون، مدیرت دیابت نوع ۲ می‌تواند به عنوان یک شغل دوم (کار ساعتی) در زندگی روزمره محسوب شود؛ اما هر کار بزرگی نیازمند گام‌های کوچکی است که بتوانیم بهتر و آسان‌تر با مشکلات مقابله کنیم

همانطور که گفتیم پایداری کربوهیدرات بدن، جلسات مکرر ورزشی، نظارت بر قند خون، مدیرت دیابت نوع 2 می‌تواند به عنوان یک شغل دوم (کار ساعتی) در زندگی روزمره محسوب شود؛ اما هر کار بزرگی نیازمند گام‌های کوچکی است که بتوانیم بهتر و آسان‌تر با مشکلات مقابله کنیم. جینا اتلبا یک دکتر درمانگر طبیعی متخصص در مراقبت‌های اولیه در مرکز پزشکی درمان طبیعی ساکرامنتو در کالیفرنیا و یک سخنگوی انجمن درمان طبیعی پزشکان است. او می‌گوید: انجام دادن کوچک‌ترین فعالیت‌ها برای سلامتی در طول روز می‌تواند تفاوت بزرگی در سلامت ما به وجود آورد؛ مثلا انجام یک ریلکسیشن در کمتر از 10 دقیقه می‌تواند در کنترل دیابت نوع 2 موثر باشد؛ برای بررسی بیشتر این موضوع با بنیتا همراه باشید.
اجازه ندهید که گرما در محیط‌های سربسته پوست شما را خشک کند. مک درموت می‌گوید: حرارت بالا در یک فضای بسته باعث خشکی هوا می‌شود که ترک خوردگی پوست را به همراه دارد. مک درموت توصیه می‌کند که بعد از حمام کردن برای حفظ رطوبت بدن از روغن‌های مناسب استفاده شود.
توجه داشته باشید که داروهای دیابت را دور از گرما و یا سرمای شدید نگه دارید؛ هر دارو باید در دمایی مناسب نگهداری شود. دکتر اسکنور می‌گوید: انسولین باید در دمایی نزدیک به دمای اتاق نزدیک نگهداری شود.

در بالا به کنترل دیابت در فصل زمستان اشاره شد و حالا نکاتی درباره کنترل دیابت در تمامی فصول سال ارائه خواهد شد.

ورزش‌های سبک

کنترل دیابت

آقای کاشف منیر، استادیار پزشکی در بخش غدد، دیابت و تغذیه در دانشگاه پزشکی مریلند در بالتیمور می‌گوید: 5 تا 10 دقیقه ورزش سبک به جای ورزش با شدت بالا می‌تواند به شما در مدیریت دیابت کمک کند. با توجه به تحقیقات منتشر شده در فوریه 2015 در مورد دیابت، ورزش‌های سبک در یک بازه زمانی معین که به تدریج به شدت آن افزوده می‌شود، می‌تواند حداکثر 70 درصد ظرفیت بی‌هوازی شما را به مقدار مساوی با زمان مصرف شده استراحت یا سطح پایین فعالیت از جانب شما افزایش دهد که می‌تواند مزایای بهتری برای کنترل قند خون و سلامت قلب نسبت به ورزش‌های با شدت بالا داشته باشد؛ مثلا می‌توانید ابتدا به مدت 5 دقیقه قدم بزنید و به تدریج در 5 دقیقه دوم سطح فعالیت خود را افزایش دهید.

نگاهی به ریلکسیشن

کنترل دیابت

دنیس جی گودبای یک درمانگر طبیعی مراقبت‌های اولیه در مرکز پزشکی ساکرامنتو در کالیفرنیا و سخنگوی انجمن پزشکی می‌گوید: همان‌طور که بدون شک آگاه هستید دیابت بیشتر فیزیکال بدن انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که می‌تواند باعث کاهش وزن شما شود. زمانی که بدن انسان فرسوده و تحلیل می‌رود بدن شروع به تولید هورمون‌های استرس‌زا می‌کند که سطح قند خون را تشدید و باعث افزایش مقاومت در برابر انسولین می‌شود. یک راه حل: 5 تا ده دقیقه ریلکسیشن، به شما کمک می‌کند در طول روز احساس آرامش کنید. با توجه به مطالعه منتشر شده در سپتامبر سال 2014 در مجله دیابت، ریلکسیشن باعث از بین بردن افسردگی در افراد مبتلا به دیابت می‌شود.

به خودتان انرژی مثبت تزریق کنید

کنترل دیابت

در حالی که اقداماتی پیشگیرانه برای کاهش استرس در زندگی مهم است اما هیچ چیز نمی‌تواند آن را برای همیشه از بین ببرد. به همین دلیل علاوه بر به حداقل رساندن عوامل استرس‌زا باید ذهنیت خود را نسبت به مسئله استرس تغییر دهیم؛ مثلا کسانی که استرس را به عنوان یک عامل مضر در نظر نمی‌گیرند سالم‌تر زندگی می‌کنند تا افرادی که استرس را به عنوان یک عامل منفی تلقی می‌کنند. انجمن قلب آمریکا می‌گوید: زمانی که تصورات آشفته و استرس‌زا سراغ شما می‌آید شما می‌توانید آن را به عنوان یک چالش در نظر بگیرید و با آن مقابله کنید. (مثلا من می‌توانم این کار را انجام دهم).

خوردن بعضی از آجیل‌ها

کنترل دیابت

چربی‌های اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا 3 و آجیل‌ها را می‌توانید با برنامه‌ریزی مناسب به سبد غذایی‌تان اضافه کنید. اضافه کردن تعداد انگشت‌شماری از این موارد البته نه بیش از حد می‌تواند به سلامتی قلب شما کمک کند. یک مطالعه در سال 2004 در مورد مراقبت‌های دیابتی گزارش داد هنگامی که افراد مبتلا به دیابت نوع 2، 30 گرم (حدود 1 اونس) گردو به یک رژیم غذایی چربی خود اضافه می‌کنند سطح کلسترول بدن آن‌ها به 10 درصد کاهش پیدا می‌کند. با توجه به یک مطالعه پزشکی در مجله نیو انگلند در سال 2013، آجیل مخلوط (در این مورد گردو، فندق، بادام) وقتی به یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای اضافه شود خطر بیماری‌های قلبی و عروقی کاهش پیدا می‌کند. محققان در تحقیقی روی 7٫447 نفر از مردم که نیمی از آن‌ها به دیابت نوع 2 مبتلا بودند، دریافتند کسانی که 30 گرم از آجیل‌های مخلوط را به رژیم خود اضافه کرده‌اند خطر بیماری‌های عروقی در آن‌ها کاهش پیدا کرده است.

داشتن یک دوست خوب

کنترل دیابت

این قدرت و امتیاز را دست کم نگیرید؛ با توجه به مطالعه‌ی منتشر شده در مجله پزشکی دیابتی در سال 2012، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نه تنها به افزایش عاطفی بین خانواده خود نیازمند هستند بلکه به حفظ رابطه‌ای سالم مانند ورزش و تغذیه‌ی خوب در صورتی که در ارتباط با نزدیکان و دوستان خود بمانند نیز نیاز دارند. دکتر گودبای حداقل 3 رابطه در زندگی را برای حمایت عاطفی پیشنهاد می‌کند: خانواده، دوست و همکار خوب که بتوانند شما را درک کنند و به شما انرژی ببخشند. شما هم باید آن‌ها را به فعالیت ورزشی و خوردن غذاهای سالم تشویق کنید و با آن‌ها یک رابطه‌ای خوب و عمیق متقابل داشته باشید که این یک استراتژی برای سلامت روحی شما و اطرافیان شما است.

قسمت قبل این ماجرا را در «راه های کنترل بیماری دیبت در فصل سرد زمستان [قسمت اول]» مشاهده کنید.

منبع: بنیتا

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان