ماهان شبکه ایرانیان

معاونت هنری از انوار تا سید مجتبی حسینی

علی مرادخانی سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های زیادی که برای تغییرات در معاونت هنری این وزارتخانه زده می‌شد در حالی جای خود را به مدیر موزه ملی ملک داد که خودش نماینده شهردار تهران در شورایعالی خانه هنرمندان ایران شده است.

معاونت هنری از انوار تا سید مجتبی حسینی

به گزارش ایسنا، چهار ماه پس از حضور سید عباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پس از اینکه او بارها و بارها در مواجهه با پرسش اهالی رسانه برای تعیین تکلیف معاونت هنری قرار گرفته بود، عصر 19 آذرماه سید مجتبی حسینی را که پیش از این بیشتر با مدیریت موزه و کتابخانه ملی ملک شناخته می‌شد، به طور رسمی به عنوان معاون امور هنری وزارت فرهنگ معرفی شد.

در این چند ماه نام‌های متعددی برای تصدی این پست به صورت غیررسمی منتشر می‌شد ولی درنهایت قرعه به نام یک دانش آموخته زبان‌وادبیات فارسی و هنر زده شد که در سابقه کاری‌اش نماینده تام الاختیار وزیر و دبیر شورای ارزیابی هنرمندان، شاعران و نویسندگان کشور، نماینده تام الاختیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون فنی و حقوقی شورای عالی میراث فرهنگی کشور، عضو هیات امنای مجمع کتابخانه های بزرگ کشور (مکتب)، عضو کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی درج شده است.

همچنین مرادخانی که صبح امروز یکشنبه محمدعلی نجفی شهردار تهران را در بازدید از خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر همراهی می‌کرد به عنوان نماینده وی در شورایعالی خانه هنرمندان معرفی شد تا پس از سید رضا صالحی امیری یکی دیگر از مدیران به نام وزارت فرهنگ باشد که راهی شهرداری تهران شده است.

مرادخانی در سال 1392 توسط علی جنتی ـ وزیر وقت ـ به عنوان معاون هنری منصوب شد و اگرچه تصدی این پست در ابتدا واکنش‌های مثبتی را برایش به همراه داشت، اما در طول این چهار سال با فراز و نشیب‌هایی هم روبرو بوده است، به ویژه در ماه‌های گذشته که موج اعتراضات نسبت به عملکرد او بیشتر شد.

پیش از وی، حمید شاه‌آبادی از سال 1388 به عنوان معاون هنری فعالیت داشت و قبل از او هم محمد حسین ایمانی از سال 1382 عهده‌دار این سمت شده بود. ایمانی خوشخو در آن سال به جای مرتضی کاظمی به معاونت هنری آمد که هفت سال در این سمت حضور داشت و چهره‌های شاخصی از جامعه هنری عملکرد او را مثبت ارزیابی کرده بودند.

از سال 1366 تا 76 نیز ابوالقاسم خوشرو معاون هنری بود که 10 سال در این سمت حضور داشت و تجربه همکاری با سه وزیر فرهنگ را هم در دوران کاری خود پشت سر گذاشت. او در زمان وزارت سید محمد خاتمی، علی لاریجانی و سید مصطفی میرسلیم معاون امور هنری وزارت فرهنگ بود.

سید کمال حاج سید جوادی دیگر معاون هنری دهه 60 بوده که از سال 61 تا 66 و در زمان وزیری خاتمی فعالیت داشت. البته از سال 1360 به مدت یک سال محمد معصومی سرپرستی این معاونت را برعهده داشت و قبل از او یعنی در همان سال 60 احمد کریمیان عهده‌دار این سمت بود.

از سال 1385 تا 60 هم که سال‌های ابتدایی دوران مدیریتی پس از انقلاب تجربه می‌شد فخرالدین انوار به عنوان اولین معاون هنری در دوران وزیری ناصر میناچی و بعد در دوران عباس دوزدوزانی، حضور داشت.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان