ماهان شبکه ایرانیان

۳ آیین رفتاری قوی برای ساختن روابط جدید و سالم

اهمیت برقراری روابط سالم، مثبت و دلگرم‌کننده در زندگی بر کسی پوشیده نیست. و این موضوعی است که بسیاری از ما درباره‌اش کم می‌دانیم. گاهی در جمع‌های دوستانه یا شغلی، با برخی افراد صمیمیتی آنی برقرار می‌کنیم زیرا علایق فردی‌مان یکسان هستند و این، پایه‌ای برای توسعه رابطه می‌شود. اما در برخی دیگر از موقعیت‌ها، برعکس آن صادق است.

3 آیین رفتاری قوی برای ساختن روابط جدید و سالم

اهمیت برقراری روابط سالم، مثبت و دلگرم‌کننده در زندگی بر کسی پوشیده نیست. و این موضوعی است که بسیاری از ما درباره‌اش کم می‌دانیم. گاهی در جمع‌های دوستانه یا شغلی، با برخی افراد صمیمیتی آنی برقرار می‌کنیم زیرا علایق فردی‌مان یکسان هستند و این، پایه‌ای برای توسعه رابطه می‌شود. اما در برخی دیگر از موقعیت‌ها، برعکس آن صادق است.

حقیقت غیرقابل‌انکاری در این میان وجود دارد: اینکه اطراف خود را با چه جور آدم‌هایی پر می‌کنید، همه تفاوت‌ها را در زندگی شما رقم می‌زند. مثل برخی آبزیان، اگر ما در ظرفی کوچک باشیم فقط به اندازه همان ظرف رشد می‌کنیم؛ و اگر در دریاچه یا دریایی بزرگ، به مراتب بیشتر.

از خود بپرسید: آیا محیط زندگی و شبکه‌های اجتماعی پیرامونتان، شما را محدود می‌کنند یا پر و بال می‌دهند؟ چطور می‌توانید از راه تغییر، روابطی سالم‌تر بسازید؟ تا زمانی که حاضر باشید این 3 رفتار را انجام دهید، ساختن و توسعه روابط سالم کار سختی نیست:

1. تنها و مستقل بودن در جمع را تمرین کنید.

باور کنید، پیش نیاز ساختن روابط سالم ایستادن روی پای خودتان است.

خلوت شخصی و تنهایی، یک آزادی وصف ناپذیر به ارمغان می‌آورد که وقتی به آن آگاه شوید، بی‌درنگ قدرش را می‌دانید. وقتی از تنهایی لذت ببرید دیگر مجبور به تن دادن به همراهی هر کس و ناکسی برای فرار از تنهایی نخواهید داشت. می‌توانید با انعطاف کامل افراد را بنا بر شایستگی انتخاب کنید، نه اینکه از ترس تنهایی وارد روابط اجتماعی نامناسب شوید.

مستقل زندگی کردن و ایستادن روی پاهای خودتان یک فرآیند یادگیری را به وجود می‌آورد. هر چه جلو بروید قوی‌تر می‌شوید. البته که در ابتدای مسیر این کار سخت خواهد بود، اما در بلندمدت احساس امنیت خواهید کرد و راه و چاه را یاد خواهید گرفت.

فقط این را به خاطر بسپارید: هر وقت احساس کردید که باید مستقل باشید و روی پاهای خود بایستید، معنایش نیاز به یادگیری است. چه بهتر که به جای تکیه کردن به دیگران، استقلال را تمرین کنید. و هر وقت به صلاحیت کافی رسیدید، آن وقت گاهی روی دیگران هم حساب کنید، نه از روی ضعف.

2. سخاوتمند باشید - راه‌های کوچکی برای کمک به دیگران پیدا کنید.

با آدم‌های جدید رفتار دوستانه‌ای داشته باشید و در وقت مناسب خود را به آنها معرفی کنید. روی گشاده‌ای داشته باشید. روی روش‌های کمک به دیگران تمرکز کنید. آیا دانشی دارید که بتواند به آنها کمک کند؟ آیا مهارتی دارید که بتواند در وضع فعلی به کمکشان بیاید؟ کسی را می‌شناسید که بتواند به آنها کمک کند؟

یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها در زندگی این است که به آدم‌های دیگر علاقه واقعی نشان دهید. هر چه بیشتر به آنها کمک کنید، آنها بیشتر به کمک کردن به شما علاقمند خواهند شد. عشق و محبت، عشق و محبت بر می‌انگیزد و رابطه سازنده‌ای به وجود می‌آورد.

در نهایت، شادترین و موفق‌ترین آدم‌ها همیشه به دنبال کمک به دیگران هستند. اما ناراحتترین و شکست‌خورده‌ترین آدم‌ها هنوز دارند از خود می‌پرسند، "اگر کمکش کنم، چه سودی به من می‌رسد؟"

3. قرار دادن خودتان در جمع افرادی با ارزش‌های مشابه را تمرین کنید.

بهترین جا برای کاشتن بذر دوستی در رویدادهایی است که موضوعات مورد علاقه شما را پوشش می‌دهند. برای مثال، همایش‌های حرفه‌ای، رویدادهای گروهی، جلسات ورزشی در باشگاه، ورزش صبحگاهی، یا هر نوع گردهمایی دیگری.

اصل قضیه این است که باید گروه مناسب را پیدا کنید که برای ارزش‌ها و اهداف شما ارزش قایلند. البته این کار وقت و انرژی می‌گیرد اما ارزشش را دارد. یافتن چنین گروهی از افراد همفکر می‌تواند مهمترین قطعه از پازل ساختن روابط مثبت و پایدار باشد.

گام‌های بعدی در ساختن روابط سالم و جدید

اگر موارد بالا به نظرتان منطقی هستند، اما هنوز در دام روابط ناسالم و غیرحمایتی اسیر هستید، پیشنهاداتی برای‌تان داریم:

فهرستی از 5 نفر که بیشترین وقت را با آنها می‌گذرانید تهیه کنید و 3 ارزش اصلی در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را بنویسید. سپس فهرست‌ها را مقایسه کنید. آیا بیشترین وقت خود را با آدم‌هایی می‌گذرانید که ارزش‌ها و اهداف مشترکی با شما دارند؟ آیا خودتان و رفتارهای روزانه‌تان در جهت ارزش‌ها و اهداف شما هستند؟

اگر نه، باید تغییرات مثبتی ایجاد کنید. وقتش رسیده که روی پای خودتان بایستید، و نیست به این کار احساس خوبی داشته باشید. دست کمک به سمت دیگران دراز کنید، افراد جدیدی به زندگی خود بیاورید، و با معاشرت با آنها انرژی مثبت به زندگی خود بدمید.

وقت کافی برای ساختن عادت‌هایی نو برای زندگی جدیدتان اختصاص دهید و آدم‌های مثبت را جذب کنید. در صورت نیاز برای کمک به این تغییرات جدید از مشاوران حرفه‌ای هم استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان