یادداشت/

۹ دی ماندگار شد تا هیچ کس در برابر قانون قد علم نکند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری نوشت: ۹ دی در تاریخ انقلاب اسلامی ماند تا هیچ کس در برابر قانون قد علم نکند.

9 دی ماندگار شد تا هیچ کس در برابر قانون قد علم نکند

خبرگزاری مهر، گروه سیاست- کمال سجادی: فتنه 88 یکی از نقاط بحث انگیز، تاریک و تأسف بار در تاریخ انقلاب اسلامی است. انتخاباتی در کشور انجام شد که همه زمینه های خوب و مثبت برای مشارکت همه جانبه در کشور فراهم شد. انتخاباتی بود که تمام آحاد در آن شرکت کرده و نهادهای ذیربط تمام همت خود را به کار بستند تا انتخابات خوبی با مشارکت در سطح بالا در کشور برگزار شود.

مشارکت بالای 80 درصد نشان دهنده حضور همه جانبه و نمود دموکراسی در کشور بود. این انتخابات زمینه ای برای افتخار به نظام اسلامی با مردم سالاری دینی بود. چرا که حضور همه جانبه مردم یک انتخابات آزاد را رقم زد و در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان نقطه عطفی به ثبت رسید.

معیارهای دموکراسی در هر کشور براساس سلیقه و قوانین نظام حاکم بر آن کشور تعیین می شود. در آمریکا به رغم ادعای وجود دموکراسی این آزادی تنها در قالب دو حزب جمهوری خواه و دموکراتها محقق می شود و اگر کاندیدایی تمام شرایط کاندیداتوری را داشته و از خرد بالایی برخوردار باشد اما در هیچ کدام از این دو حزب نباشد نمی تواند کاندیدای ریاست جمهوری شود.
در سایر کشورها نیز دموکراسی براساس قوانین حاکم بر نظامات آنها تعیین و تفسیر می شود در ایران با توجه به معیارهای حضور مردم در صحنه به تمام معنای کلمه که مردم باید حضور داشته باشند و آراء خود را در صندوق انداخته و نظر خود را در قالب این آراء اعلام کنند، دموکراسی تعریف می شود.

در سال 88 معیارهای تام و تمام دموکراسی در انتخابات ریاست جمهوری به چشم خورد. انتخابات باشکوهی برگزار و نتیجه آن اعلام شد. در این فضا تعدادی به نتیجه انتخابات معترض بودند که حرف معترضین هم شنیده شد. مقام معظم رهبری در بالاترین سطح نظام، تدابیری را اندیشیده و افرادی را از همه ستادهای مدعی تقلب فراخواندند تا ضمن شنیدن سخنان آنها، راهکارهای مناسب پیشنهاد شود تا براساس این راهکارها و ظرفیت نهادهای قانونی مانند شورای نگهبان، وزارت کشور و دولت، مشکل پیش آمده را برطرف کرده و به اعتراضات رسیدگی کنند اما برخی از کاندیداها این روند را نپذیرفتند و به تعبیر برخی بزرگان مانند مرحوم عسگراولادی و مرحوم آیت الله مهدوی کنی اینها به دنده لجبازی افتادند.

تحرک های اینها در داخل مورد حمایت و پشتیبانی خارجی قرار گرفت، در فضای مجازی و رسانه های معاند نظام به این حرکت ها پر و بال داده شد و وانمود شد که این تحرکات برگرفته از خواست مردم و مطالبه ای عمومی است. رسانه های انگلیسی و آمریکایی تلاش کرده اند مردم را تحریک کنند و آنها را به خیابان ها بکشانند و در نهایت اتفاقاتی رخ داد که نباید رخ می داد.
انتخابات موجب خسارات جبران ناپذیری به کشور، نظام و ملت شد. عده ای از جوانان متعهد ما جان باختند و برخی دچار آسیب جسمی و روحی شدند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن رعایت رأفت اسلامی در چنین فضایی، تدابیری اندیشید و نسبت به کسانی که با صادر کردن اعلامیه های متعدد به گونه ای عمل می کردند که انگار در جایگاه اپوزیسیون نظام قرار گرفته اند، تصمیم به حصر خانگی گرفت. اینها علیه نهادهایی که وانمود کردند آنها را قبول دارند بیانیه دادند، علیه شخصیت هایی که در اظهاراتشان عنوان کردند که قانونی بودن آنها را پذیرفته اند، هتک حرمت کرده و بی حرمتی های بسیاری را باعث شدند.

اینها به وادی لجبازی وارد شدند و در مواجهه با مردم، رفتارهای تحریک آمیز از خود نشان دادند و تمام این رفتارها از سوی غرب و آمریکا مورد حمایت بود به طوری که هیلاری کلینتون وزیر وقت امور خارجه امریکا بر این حمایت اذعان کرد. در این فضا، دلسوزان نظام، کشور و مردم با این افراد مذاکرات بسیاری انجام دادند. با معترضین گفتگو کرده و توصیه های استفاده از مسیرهای قانونی را به کار گرفتند اما هیچ کدام از توصیه ها پذیرفته نشد. اینها اصرار داشتند بدون منطق، لجبازی کرده و بر طبل توخالی تقلب بکوبند.

اما آنچه مورد تأکید است نظارت مردم بر تمام این حوادث بود. مردم به خوبی فضا را رصد کرده و عملکرد افراد مختلف را نظاره گر بودند. مردم دلبسته به رهبری نظام، دستاوردهای انقلاب و رهبری معظم صبرشان پایان یافت و در روز 9 دی ماه به خیابان ها ریختند و با شعار علیه فتنه گران، خطوط قرمز نظام را یک بار دیگر مورد تأکید قرار دادند. مردم شاهد هتک حرمت های صورت گرفته از طرف فتنه گران بودند و به این پی بردند که دیگر وقت تعلل نیست و همین باعث شد که به طور خودجوش حرکت عظیم و تاریخی 9 دی ماه را رقم بزنند.

سردادن شعارهای انقلابی در روز 9 دی بساط فتنه را جمع کرد. سران فتنه می توانستند با عذرخواهی از مردم و رهبری نظام، رنج های مردم بعد از انتخابات را تسکین دهند اما حاضر به این کار نشدند.

رأفت اسلامی باعث شد که با اتکاء به ساز و کار قانونی، نهادهای قانونی کشور مانند شورای عالی امنیت ملی برای حفظ نظام و اصلاح کسانی که ابزار دست بیگانگان شدند محدودیت هایی را در نظر بگیرند که این محدودیت به صلاح نظام، کشور، مردم و سران فتنه بود.

9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی ماند تا هیچ کس در برابر قانون قد علم نکند. 9 دی روز مبارکی است که روح تازه ای در کالبد انقلاب اسلامی دمید و مردم یک بار دیگر علاقه مندی خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران به اثبات رساندند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر