ماهان شبکه ایرانیان

با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شهرستان شوش صورت گرفت

صلح و سازش در پرونده ۶ ساله اختلاف بر سر زمین‌های کشاورزی

پرونده خصومت و اختلاف برسراحشام و زمین‌های کشاورزی در شهرستان خشان شوش که منجر به قتل یک نفر و مصدوم شدن چندین نفر شده بود، پس از ۶ سال با صلح و سازش مصالحه شد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در سال 1391 بین دو طایفه در روستای خشان از توابع شهرستان شوش بر سر احشام و زمین کشاورزی درگیری رخ می‌دهد که این درگیری منجر به قتل یک نفر و مصدوم شدن چندین نفر می شود.

در طول ٦ سال، دامنه اختلافات روز به روز شدیدتر از قبل خود را نشان می‌داد تا اینکه با پیگیری رئیس دادگستری و دادستان شوش و ارجاع پرونده به کمیته سران عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان بدلیل حساسیت موضوع پرونده با اولویت خاص در جریان رسیدگی قرار گرفت و در نهایت با وساطت اعضای این شورا و بهره گیری از ظرفیت شیوخ و بزرگان طوایف منطقه و افراد متنفذ محلی، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه و مستمر و مذاکره با طرفین اختلاف، نهایتاً تلاش آن‌ها نتیجه داد و این پرونده با رضایت اولیاء دم با صلح و سازش مختومه شد.

همچنین مراسم آشتی کنان بین این دوطایفه با حضور عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان، جعفری چگنی رئیس دادگستری، نظری دادستان، فرماندار، امام جمعه موقت، اعضا، شورای حل اختلاف، اعضای شورای تامین شهرستان شوش و شماری از علما، بزرگان و شیوخ طوایف در مسجد روستای خشان برگزار شد.

در این مراسم زبیدی نیا ضمن تقدیر از خانواده اولیاء دم که از قصاص فرزند خود گذشت کردند، اظهار داشت: با برقرار کردن صلح و آشتی میان مومنان که خداوند واجب و لازم دانسته است و با کنار گذاشتن کینه‌ها و نزاع سبب شویم که مورد رحمت الهی قرار گیریم و در قرآن ذکر شده که هر کس عفو و بخشش به برادر خود داشته باشد صاحب پاداش بزرگی از طرف خدا خواهد شد و در روایتی عنوان شده صلح و سازش بزرگترین صدقه به شمار می‌آید.

وی افزود: بزرگان و سران طوایف، مسئولان قضایی و انتظامی و اعضاء شورا‌های حل اختلاف در این مدت تمام تلاش خود را برای برقراری صلح و سازش بین این دو طایفه انجام دادند که سرانجام امروز شاهد آشتی و سازش این دو طایفه هستیم و امیدواریم خداوند کمک کند که همیشه شاهد جشن‌های برادری و اخوت باشیم و از همه کسانی که در حل و فصل اختلافات این دو طایفه تلاش کردند قدردانی می‌کنیم.

در ادامه صادق جعفری چگنی رئیس دادگستری شوش بر نقش موثر دستگاه قضایی و شورا‌های حل اختلاف در برقراری صلح و سازش و ترویج این سنت حسنه در جامعه تاکید کرد و گفت: امروز بسیاری از پرونده‌های طرح شده در مراجع قضایی از سوی اعضای شورا‌های حل اختلاف به سازش ختم می‌شود.

هچنین در ادامه این مراسم و در میان حضور گسترده مردم ریش سفیدان و بزرگان این دو طایفه به اختلافات 6 ساله خود پایان و با هم مصالحه کردند و با صلح و سازش این دو طایفه اختلافات دامنه دار به دوستی، وحدت و برادری تبدیل می‌شود و موجبات پیشرفت و توسعه منطقه را در پی خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان