دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس:

جامعه دانشگاهی، مد و لباس شایسته ایران اسلامی را پیشنهاد کند

قبادی در مراسم اختتامیه بخش دانشگاهی جشنواره مد و لباس فجر گغت: بهتر است جامعه دانشگاهی، مد و لباس شایسته ایران اسلامی را پیشنهاد کند.

جامعه دانشگاهی، مد و لباس شایسته ایران اسلامی را پیشنهاد کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره مد و لباس فحر، اختتامیه بخش علمی دانشگاهی، فرهنگی هنری و انجمن‌ها و موسسات هنری ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، دوشنبه 9 اسفند با حضور جمعی از مسئولان، فعالان حوزه دانشگاهی و طراحان و تولیدکنندگان در سالن اجتماعات برج آزادی برگزار شد.

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این مراسم با اشاره به لزوم ایجاد جزیان‌سازی‌های عظیم در حوزه مد و لباس از بستر جشنواره فجر بیان کرد: بسیاری از فعالیت‌های انجام شده در داخل و خارج از کشور از مسیر این جشنواره بوده است و امروز عشق و علاقه دلیل اصلی ورود دانشجویان به این حوزه مهم است.

قبادی ادامه داد: امروز در بحث دانشگاهی و موسسات آموزشی باید قدر تلاش‌ها را بدانیم، حضور اساتید را مغتنم بشماریم و برای فعالیت موسسات آموزشی و دانشجویان این عرصه احترام قائل شویم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه بر لزوم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در میان آحاد جامعه برای رسیدن به الگوهای اسلامی و ایرانی تأکید و تصریح کرد: جامعه دانشگاهی، باید مدولباس شایسته ایران اسلامی را پیشنهاد کند و زمینه رسیدن به توافقات فرهنگی در جامعه را در عرصه مد و لباس فراهم سازند.

قبادی گفت: امروز برای جامعه دانشگاهی و موسسات آموزشی، احساس امنیت داشتن در کار از اصل امنیت مهم تر است و اقدامات دانشگاهیان برای حضور مؤثر باید مورد تحمیل در اجتماع قرار گیرد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به نقش پر رنگ اساتید دانشگاهی در ایجاد ارتباط میان دانشجویان و بخش تولید و توزیع اظهار داشت: در سال جاری، تلاش همکاران دانشگاهی برای ایجاد این ارتباط ستودنی بوده است اما هنوز هم نقاط ضعف بسیاری در این بخش وجود داشته و اگر امروز زمینه انسجام در این بحث فراهم نشود معلوم نیست که بعدها چگونه ایده‌ها و خلاقیت‌های نظام آموزشی حوزه مد و لباس به منصه ظهور رسد.

او تأکید کرد: سهم موسسات آموزشی در جریان سازی حوزه مد و لباس بسیار مؤثر است و دراینجا لازم است از تلاش مجموعه سازمان فنی و حرفه‌ای و مسئولان برج آزادی برای حمایت از این بخش جشنواره تقدیر کنیم.

دانشگاه‌ها به نیازسنجی در حوزه مد و لباس جامعه پاسخ دادند

در ادامه این مراسم، انسیه زاهدی دبیر بخش علمی و دانشگاهی ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: هدف غایی این جشنواره، دستیابی به یک مکتب و مدل ایرانی است که البته هر مدل باید زیرساخت های ارزشی، دینی و مبانی علمی و فرهنگی را در برگیرد.

زاهدی افزود: ما برای بومی سازی مدل های ایرانی در نظام آموزشی حوزه مد ولباس، نیاز به فعالیت عملی داریم و در این راستا از همراهی عارضه‌یابان در حوزه اقتصادی پوشاک یاری می‌طلبیم.

انسیه زاهدی، دبیر بخش علمی و دانشگاهی ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس با اشاره به دریافت مقالات و پایان نامه های کاربردی در این دوره از جشنواره اظهار داشت: در این دوره 60 مقاله ارزنده، 50 پیان نامه در دوره کارشناسی و 40 پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مورد بازبینی و داوری قرار گرفتند و امروز خرسندیم که دانشگاه‌ها به نیازسنجی در حوزه مد و لباس جامعه در این بخش پاسخ جدی داده‌اند.

فعالیت 400 موسسه هنری مد ولباس در قالب ساختار حقوقی

در ادامه این مراسم، مهدی محمودی دبیر بخش فرهنگی هنری و موسسات آموزشی جشنواره در سخنانی، موسسات آموزشی مد و لباس را بازوی اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برشمرد و گفت: انجمن‌ها و مووسسات حوزه مد لباس، بر مبنای استفاده از نقاط مشترک میان سایر بخش‌ها با عرصه مد و لباس و دستیابی به ارزش افزوده و ثروت آفرینی شکل گرفته است.

او افزود: خوشخبتانه طی سال‌های اخیر و فعالیت این بخش در کارگروه، 400 موسسه به شکل دائم و موقت مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند و از ساختار حقیقی به حقوقی تبدیل شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر