ماهان شبکه ایرانیان

"رونمایی سرودهای تیم ملی ۲۷ اردیبهشت در تالار وحدت"

تاج: تغییر لوگو به جام جهانی نمی‌رسد/ به خواست آدیداس،‌ قرارداد اسپانسری را تجاری کردیم

با توافق فدراسیون فوتبال و بنیاد رودکی، علیرضا قربانی و سالار عقیلی به عنوان خواننده تیم ملی در جام جهانی انتخاب شدند.

تاج: تغییر لوگو به جام جهانی نمی‌رسد/ به خواست آدیداس،‌ قرارداد اسپانسری را تجاری کردیم

به گزارش ایسنا، ظهر امروز توافق نامه‌ای میان فدراسیون فوتبال و بنیاد رودکی به منظور تهیه سرود تیم ملی در جام جهانی امضاء شد. قرار شده سه کار برای تیم ملی آماده شود.

کار نخست، با خوانندگی سالار عقیلی و آهنگ سازی بابک زرین و شعری از احسان افشاری اولین قرارداد بوده که منعقد شده و در حال تمام شدن است. دومین کار با علیرضا قربانی، شهرداد روحانی در مقام آهنگ ساز و رهبر ارکست سمفونیک، و با شعر ساعد باقری ساخته می‌شود. سومین کار از هم اثر فریدون شهبازی آهنگساز و با شعر عبدالجبار کاکایی ساخته می‌شود اما خواننده آن هنوز مشخص نشد است.

هر سه کار ارکست دارد و در سبک موسیقی ایرانی است و هیچ‌یک در حوزه پاپ نیست.

این قطعات، با حضور تیم ملی در تالار وحدت رونمایی و اجرا می شود. تاریخ اجرا هنوز مشخص نیست اما پیش بینی مسئولان 27 اردیبهشت است.

مهدی تاج درباره انتخاب موسیقی سنتی به جای موسیقی پاپ که طرفداران بیشتری دارد اظهار کرد: ما برای جام جهانی مجموعه فعالیت‌هایی داریم که مربوط به مسابقات است. برای جام جهانی یک ستادی داریم، که همه بخش‌های اجرایی از جمله دو نفر از وزارت ارتباطات و ... حضور دارند که شورای راهبردی ستاد جام جهانی را پیش می‌برند. بحث‌های امنیتی و ضد تروریستی هم انجام می‌شود. صدا و سیما در این ستاد عضو است. هشت قالیچه تهیه می‌شود و به افرادی در جام جهانی هدیه می‌شود. پرچم و کلاه توزیع می‌کنیم. این کارها برای یار دوازدهم است. برچسب‌هایی هم برای خودروهای تیم ملی تهیه شده است. نمایشگاه‌های شب‌های ایران تدارک دیده شده که صنایع دستی عرضه می‌کند.

او ادامه داد: یک کلیپ برای تیم ملی تهیه می‌کنیم. موسیقی را به بنیاد رودکی واگذار کردیم. این کار را به حوزه واگذار کردیم. در این حوزه بنیاد رودکی کاربلد است. سالار عقیلی و علیرضا قربانی این کار را پیش می‌برند که کار بسیار فاخری است و توسط ارکستر سمفونی ملی و ارکستر سمفونی تهران اجرا می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: می‌توانستیم کار را ساده‌تر اجرا کنیم. البته ما نمی‌توانیم جلوی بقیه افراد را بگیریم. همه می‌توانند برای تیم ملی خودشان بخوانند. کشور به جام جهانی رفته و هر کسی در هر جای دنیا می‌تواند موسیقی تهیه کند. ستاد جام جهانی به این نتیجه رسید که با بنیاد رودکی وارد کار شود. این کار ایرانی است و چند صد نفر درگیر می‌شوند.

او درباره انتشار تصویری از پیراهن تیم ملی گفت: این عکس درست نیست. گاهی وقت‌ها مجریان هم این تصاویر را نشان می‌دهند که درست نیست. سایتی می‌نویسد  این طور شد که درست نیست. پیراهن تیم ملی، پیراهنی است که با قرارداد میان فدراسیون فوتبال و آدیداس تامین می‌شود.  قرارداد قرار بود اسپانسری باشد اما بعد از بخشنامه ستاد اقتصاد مقاومتی که گفت تولیدات باید در ایران باشد و 60 درصد را صادر کند، قرارداد را عوض کردیم چون قرارداد قبلا بسته شده بود، نمی‌توانستیم آن را عوض  کنیم. آدیداس باید این درخواست را می‌داد.

او درباره لوگو تیم ملی گفت: ما قبلا لوگوی فدراسیون را در دوره مقدماتی به فیفا ارائه کردیم و باید با همین لوگو به جام جهانی برویم.  با توجه به این که آدیداس پوشاکی به تهران وارد نمی‌کند، درخواست داد قرارداد را به قرارداد تجاری تبدیل کنیم. ما 70 درصد تخفیف می‌گیریم و 30 درصد پرداخت می‌کنیم. اگر پیراهن تیم ملی را هواداران بخرند، وضعیت ما بهتر می‌شود. اگر خرید کنند، شاید ما پولی هم پرداخت نکنیم اما اگر نخرند که درآمدی نداریم. پیراهن ما هم مناسب است و طرح خاصی ندارد. همه تیم‌ها از پیراهن‌های ساده استفاده می‌کنند.

او درباره استفاده از طرح یوز  روی پیراهن تیم ملی هم گفت: یوز را یک دوره داشتیم اما الان به خاطر شرایطی نمی‌توانیم داشته باشیم. ما قبول داریم که سایت‌ها باید مطلب داشته باشند. من معتقدم نه با سرود و نه با بقیه مجموعه‌های تیم ملی نباید اینطور رفتار کرد. عده‌ای می‌گویند چرا از تولید ملی استفاده نمی‌کنید. ما استقبال می‌کنیم اما این قرارداد مربوط به قبل از این بخشنامه بوده است. الان 17 تیم ملی ما از تولید داخلی استفاده می‌کنند. ما در مقدماتی با این لوگو بودیم و این پیراهن قبلا به فیفا معرفی شده است. تغییر لوگوی فدراسیون به جام جهانی نمی‌رسد و بعدا درباره این موضوع فراخوان می‌دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان