کودک و تعطیلات تابستان (۲)

در این مقاله به شما راه‌هایی را برای سرگرم کردن کودکان در روزهای تعطیل تابستان پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید تعطیلاتی مفید و به یاد ماندنی را برای کودکتان رقم بزنید.

کودک و تعطیلات تابستان (2)

آشپزی کنید

تقریباً همه بچه دوست دارند که در آشپزخانه به مادرشان کمک کنند و بخشی از کار آشپزی را انجام دهند.

بگذارید یک غذای ساده انتخاب کنید (حتی می‌توانید دستور آن را از اینترنت به دست آورید) و بگذارید کودک‌تان مشغول درست کردن آن شود و بر کار او نظارت داشته باشید.

بگذارید برنامه آشپزی کردن یک برنامه روتین هفته‌ای باشد. خودتان متعجب خواهید وقتی که می‌بینید کودکتان چقدر چیزهای جدید و آموزنده یاد گرفته است.

با او به پیک‌نیک و تفریح بروید

همه بچه‌ها پیک‌نیک رفتن را دوست دارند فقط باید آنها را مشتاق‌تر کنید.

یک غذای مختصر بردارید و به همراه فرزندتان به پارک بروید

از تم مخصوص استفاده کنید مثلا یک بار با هم تصمیم بگیرید که کلا خوراکی‌های قرمز با خود همراه ببرید و یک بار دیگر خوراکی‌های سبز – اگر کودکتان یکبار تفریحی غذاهایی که خیلی مفید و سودمند نیستند، نخورند، چیزی نمی‌شود پس همیشه هم لازم نیست درگیر ارزش غذایی و مواد مغذی باشید.

با آنها بازی کنید هر نوع بازی که ممکن است

- آخرین باری که با فرزندتان کرده‌اید، چه وقت بوده است مثلا قایم باشک بازی، گل یا پوچ و...

- گاهی اوقات دلقک‌بازی در بیاورید تا کودکتان را به خندیدن وا دارید. بچه‌ها کیف می‌کنند وقتی می‌بینند که والدین‌شان نمی‌توانند چیزی که درست جلوی پایشان است را ببینند.

البته این فقط یک مثال است و شما می‌توانید کاریهای دیگری بنا به شرایط و محیطی که در آن قرار دارید انجام دهید تا کودکتان را به خنده بیندازید.

- نقش بازی کنید مثلا به خودتان یک نقش بدهید و به فرزندتان یک نقش دیگر و شروع به بازی کردن کنید گاهی اوقات دوست یا دوستان فرزند خود را به منزلتان دعوت کنید تا با هم بازی گروهی راه بیندازید.

یکی از بچه‌ها شروع می‌کند به گفتن یک قصه و کودک بعدی آن را ادامه می‌دهد. می‌توانید وارد جمع آنها شوید و شروع کننده قصه خودتان باشد.

- به جای اینکه به کودکتان بگویید نه حالا نمی‌شود بهتر است یک ساعت برای او وقت بگذارید شاید این یک ساعت تغییری در زندگی شما ایجاد نکند.

ولی در زندگی کودکتان تغییر ایجاد خواهد کرد و او هر بار به عقب برمی‌گردد و به گذشته فکر می‌کند یاد آن روزی می‌افتد که شما با او بازی کردید و برایش وقت گذاشتید.

بعدازظهرها با او به پیاده‌روی بروید

در حین راه رفتن کار دیگری نکنید مثلا خرید نکنید. فقط دست او را در دست بگیرید و راه بروید قبل از اینکه به پیاده‌روی بروید، حتما لباس و کفش مخصوص به تن فرزندتان کنید تا اذیت نشود.

در فصل تابستان آنقدر فرصت دارید که بتوانید کم‌وکاستی‌های سایر روزهای اول را جبران کنید. فقط سعی کنید قول بیهوده به فرزندتان ندهید و او را با وعده وعید‌های زیاد، به انجام کاری امیدوار نکنید که اساساً قصد انجامش را ندارید.

برای خواندن بخش اول -کودک و تعطیلات تابستان- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر