جلالی در دیدار با خبرنگاران پارلمانی:

من و لاریجانی جلسه‌ای برای «حزب رهروان» نداشته‌ایم/ عضو نمی‌شوم

رئیس فراکسیون مستقلان مجلس گفت: بنده و آقای لاریجانی یک جلسه هم با دوستانی که به دنبال تشکیل حزب رهروان هستند، نداشته ایم.

من و لاریجانی جلسه‌ای برای «حزب رهروان» نداشته‌ایم/ عضو نمی‌شوم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه حوزه پارلمانی با حضور رئیس مرکز پژوهش های مجلس، امروز (دوشنبه 22 مرداد) در محل این مرکز برگزار شد.

در این مراسم کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس با تشکر از حضور خبرنگاران از پذیرفتن دعوت و حضور در مراسم مذکور، سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) را تبریک گفت و افزود: امیدوارم زمینه تشکل خانواده برای تمامی جوانان در سراسر کشور فراهم شود.

وی همچنین با تبریک 17 مرداد به عنوان روز خبرنگار و سالروز شهادت اصحاب رسانه به ویژه شهید صارمی که به فجیع ترین شکل در مزار شریف توسط طالبان به شهادت رسید، ادامه داد: در مورد سختی کار خبرنگار زیاد سخن گفته شده است، این در حالی است که خبر و رسانه رکن چهارم دموکراسی به شمار می آید و جزو مشاغل بسیار سخت است.

جلالی با بیان اینکه خود زمانی به شغل خبرنگاری مشغول بوده است، گفت: از آنجا که سابقه فعالیت در این عرصه را دارم، مشکلات و حساسیت کار خبرنگاران را درک می کنم، چرا که آنها در بیشتر مواقع بر سر دوراهی به سر می برند و باید بین منافع جناحی و شخصی و منافع ملی یکی را انتخاب کنند، هر چند تشخیص این منافع نیز بسیار مشکل است.

وی تاکید کرد: از آنجا که امروز دشمنان ایران استقلال کشور را نشانه رفته اند، باید بیش از گذشته دست به دست هم دهیم و پای حفظ استقلال کشورمان بایستیم، چرا که اصلی ترین شعار انقلاب ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.

صیانت از استقلال کشور؛ وظیفه مهم جامعه رسانه ای و خبرنگاران

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صیانت از استقلال کشور از سوی جامعه رسانه ای و خبرنگاران مسئله بسیار مهمی است، گفت: اگر چه ما اکنون در جنگ اقتصادی به سر می بریم، اما پیشقراول آن جنگ روانی است، چرا که بخش اول تحریم ها 15 مردادماه شروع شد، اما بازار از چندین ماه قبل به دلیل همین جنگ روانی در التهاب و بی ثباتی به سر می برد، در واقع امیدهایی در دل دشمنان زنده شده است.

وی با انتقاد از اینکه رسانه ها باید سناریوی مشخصی در مقابل این نوع جنگ روانی داشته باشند، اضافه کرد: ما گاهی آگاهانه و گاهی از روی ناآگاهی در این جنگ نقش ایفا می کنیم، به همین دلیل متاسفانه شاهد سرقت امید مردم در جامعه هستیم. دشمن این سرقت را نشانه رفته است و ما ناخواسته نقش بازی کردیم.

جلالی تصریح کرد: بهتر است به جای پرداختن به پدیده شارلاتانیسم رسانه ای به مسائل اصلی در رسانه ها بپردازیم. چرا که پردازش یک شایعه در این شرایط اقتصادی می تواند کشور را با تلاطم های بسیاری روبرو کند.

وی با قدردانی از عنایت مقام معظم رهبری به اقدامات و فعالیت های فعالان در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نمایندگان نسبت به مرکز پژوهش ها عنایت داشته و عبارات والایی را در مورد این مرکز به کار بردند و ما این عنایت را در عین حال که سرمایه خود دانسته، تلاش می کنیم دقت نظر خود را در مسیر پیش رو افزایش دهیم.

در شرایط امروز کشور لزومی بر عضویت در احزاب مختلف وجود ندارد/ من و لاریجانی جلسه ای برای حزب رهروان نداشته‌ایم

بنابر این گزارش کاظم جلالی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه نقش خود را در حزب رهروان توضیح دهید، تصریح کرد: بنده و آقای دکتر لاریجانی یک جلسه هم با دوستانی که به دنبال تشکیل حزب رهروان هستند، نداشته ایم. از میان دوستان فعال در این حزب فقط اسم چند نفر مانند آقایان نعمتی و صدر را شنیده ام.

وی در توضیح چرایی عدم عضویت خود در این حزب بیان کرد: فکر می کنم در شرایط امروز کشور لزومی بر عضویت در احزاب مختلف وجود ندارد، لذا ضمن احترام به این دوستان در جریان نیستم و در هیچ جلسه ای حضور نداشته ام. بنده یک بار در مدت کوتاهی به شکل قهری عضو یک حزب شدم و اکنون هیچ علاقه ای برای عضویت در حزبی ندارم.

گزارش مفصل مرکز پژوهش ها درباره خاستگاه اعتراض ها و تجمعات اخیر

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه مطابق پژوهش ها و تحقیقات مرکز پژوهش ها، خاستگاه اعتراض ها و تجمعات در کشور چه بوده است، توضیح داد: گزارش های مفصلی در این خصوص تهیه شده است. این در حالی است که با توجه به مشکلات متعدد اقتصادی کنونی باید دلایل آن را از یکدیگر تفکیک کرد. به عنوان مثال باید مشخص شود این مشکلات چه میزان برگرفته از سوءمدیریت داخلی، فشارهای خارجی و چه میزان به فضای روانی باز می گردد. طبیعی است که باید سیاست های درستی را اتخاذ تا آرامش به جامعه بازگردد.

سیاست ارزی که در خردادماه اجرا شد، اشتباه بود

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی توضیح داد: سیاست ارزی که در خردادماه اجرا شد، اشتباه بود و مرکز پژوهش ها همان موقع نسبت به این سیاست ها واکنش نشان داد و گفتیم اکنون نیازمند بازار ثانویه هستیم.

جلالی با اعتقاد به اینکه اگر چه در بحث فساد در داخل کشور بزرگنمایی می شود، اما نمی توان آن را انکار کرد، اما نباید به دنبال حل آن به شکل سنتی باشیم، به همین دلیل باید دولت الکترونیک تشکیل شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر شایعه دریافت وجه از وزرا توسط نمایندگان بیان کرد: در 18 سال و اندی که در مجلس هستم ندیدم که نماینده ای برای شخص خودش از وزیر پول بخواهد، معمولا مطالبه گری ها برای شهرهایشان است، اما مفسده آنجایی اتفاق می افتد که یک وزیر نالایق به دنبال دادن بودجه به فلان موسسه یک شهرستان است تا رأی بیاورد یا از استیضاح معاف شود.

جلالی تصریح کرد: در مورد دیگری نیز دو مسئله مطرح بوده است، اول پول دادن برای ساخت مسجد در شهرستان ها و دوم کمک به انتخابات برخی از نمایندگان.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس همچنین درخصوص این شایعه که برای وزارت کار رزومه داده است، گفت: آنچه در رسانه ها گفته شد فقط شایعه بود، من نمی دانم کدام شیر پاک خورده ای این کار را کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر