ماهان شبکه ایرانیان

پرکارترین بازیگران مرد سال ۹۵ چه کسانی بودند؟

در سالی که گذشت از ستاره‌های شناخته‌شده‌ای چون حمید فرخ نژاد تا چهره‌های تازه کشف‌شده‌ای چون پدرام شریفی با چندین اثر بر پرده‌های سینما حضور داشتند

در سالی که گذشت از ستاره‌های شناخته‌شده‌ای چون حمید فرخ نژاد تا چهره‌های تازه کشف‌شده‌ای چون پدرام شریفی با چندین اثر بر پرده‌های سینما حضور داشتند. با نزدیک شدن به پایان سال، راحت‌تر می‌توان کارنامه بازیگری یک سال گذشته بازیگران کشورمان را بررسی کرد. فکر می‌کنید پرکارترین بازیگران مرد سینمای ایران در سال 1395 چه کسانی بوده‌اند؟ با ما همراه شوید تا پاسخ این سؤال را بیابید.

1- آتیلا پسیانی
بیراه نیست اگر آتیلا پسیانی را پرکارترین بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران بدانیم. حضور همیشگی‌اش در سریال‌های تلویزیونی و نقش‌های مکمل سینمایی در کنار حضور پررنگش در تئاتر، او را مرد خستگی‌ناپذیر سینمای ایران می‌کند. پسیانی امسال در پنج فیلم «سیانور» ساخته بهروز شعیبی، «نیمه‌شب اتفاق افتاد» ساخته تینا پاکروان، «دلبری» ساخته سید جلال دهقانی اشکذری، «آشوب» ساخته کاظم راست‌گفتار و «نقش نگار» ساخته علی عطشانی حضور داشت. به‌جز «سیانور»، سایر کارهای سینمایی پسیانی چندان قابل‌اعتنا نیست. حتی «نقش نگار» که بعد از مدت‌ها ناصر ملک‌مطیعی را به پرده سینما بازگرداند هم تعریفی نداشت. از سوی دیگر، حضور پسیانی در سریال‌های تلویزیونی «کشیک قلب»، «آسمان من» و «آرام می‌گیریم» بی‌شک او را به پرکارترین بازیگر مرد سال 1395 تبدیل می‌کند.
2- حمید فرخ نژاد
فرخ نژاد با چهار فیلم از پرکارترین بازیگران سال رو به اتمام به‌حساب می‌آید. «هیهات» هادی مقدم دوست، «مشکل گیتی» ساخته بهرام کاظمی، «ما همه گناهکاریم» ساخته حامد امرایی و «خوب، بد، جلف» فیلم‌هایی هستند که با بازی فرخ نژاد امسال به روی اکران رفتند. این پرکاری البته چندان به نفع فرخ نژاد نبوده است. تنها کاری که غیر از «خوب، بد، جلف» ساخته پیمان قاسم‌خانی، با بازی فرخ نژاد روی پرده رفت و دیده شد تا حدی «مشکل گیتی» است. آن‌هم بیش از آنکه مربوط به کیفیت فیلم موردنظر باشد، مربوط به حاشیه‌های پخش تبلیغات فیلم از شبکه‌های ماهواره‌ای بود.
3- پدرام شریفی
پدرام شریفی بازیگر تازه‌واردی است که در سالی که به‌زودی گذشته می‌شود حسابی پرکار بوده است. اولین فیلم وی، «بادیگارد»، اثر تحسین‌شده ابراهیم حاتمی کیا بود که در ایام نوروز به اکران رسید. «متولد 65» ساخته مجید توکلی و «سیانور» ساخته بهروز شعیبی، دیگر آثاری بودند که شریفی در آن‌ها حضور داشت. البته شریفی بیشتر به‌عنوان یک بازیگر تئاتری شناخته می‌شود که با بازی در «ماهی و گربه» شهرام مکری به عالم سینما وارد شد. برخلاف فرخ نژاد، شریفی در آثار دیده‌شده‌ای بازی کرد و خوب هم دیده شد، البته به‌جز فیلم «سایه» ساخته مسعود نوابی.انتخاب‌های بعدی شریفی قطعاً جالب خواهد بود. باید دید که این بازیگر جوان به یک ستاره تبدیل خواهد شد یا گزیده کاری در پیش خواهد گرفت.
4- بابک حمیدیان
دیگر بازیگری که سال 1395 را با چهار فیلم سینمایی به پایان خواهد برد بابک حمیدیان است. برخلاف گلایه‌های حمیدیان در جشن خانه سینما که دیده نمی‌شود، باید گفت حمیدیان سال پرباری را گذرانده و خیلی هم خوب دیده‌شده است. از نوروز که با سریال «بیمار استاندارد» ساخته سعید آقاخانی در تلویزیون حضور داشت تا فیلم‌های سینمایی «بادیگارد»، «سیانور»، «مرگ ماهی» روح‌الله حجازی و «هیهات» ساخته هادی مقدم دوست، حمیدیان علاوه بر پرکاری، موفق هم بوده است. حضورش در نمایش بی‌نظیر همایون غنی زاده، یعنی «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» و عرضه نسخه خانگی فیلم «شکاف» ساخته کیارش اسدی‌زاده را هم به این لیست اضافه کنید تا متوجه شوید حمیدیان نه‌تنها دیده می‌شود بلکه خیلی هم زیاد دیده می‌شود.
5- امید روحانی
از دیگر بازیگرانی که پای ثابت نقش‌های مکمل این چندساله سینمای ایران هستند، امید روحانی است. روحانی که کار خودش را از مشاوره پزشکی فیلم «بانو» اثر داریوش مهرجویی آغاز کرده است، امسال با بازی در فیلم‌های «دراکولا» ساخته رضا عطاران، «اروند» ساخته قابل‌تأمل پوریا آذربایجانی، «مشکل گیتی» ساخته بهرام کاظمی و «50 کیلو آلبالو» ساخته‌مانی حقیقی یکی دیگر از پرکاران سینما بوده است. همچنین، روحانی با حضور در سریال «بیمار استاندارد»، ساخته سعید آقاخانی و نویسندگی بهرام توکلی در ایام نوروز در تلویزیون هم حضور داشت.
6- امیر جدیدی
امیر جدیدی که کشف هومن سیدی در فیلم «آفریقا» است بعد از درخشش در فیلم «رخ دیوانه» اثر ابوالحسن داوودی سال 1395 را پرکار و موفق به پایان می‌برد. امیر جدیدی با بازی در فیلم متفاوت مانی حقیقی یعنی «اژدها وارد می‌شود» نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرد، اما قطعاً برگ برنده وی نقش متفاوت و دوست‌داشتنی‌اش در فیلم «من» ساخته سهیل بیرقی است. نقشی که برایش نامزدی سیمرغ بلورین سی و چهارمین جشنواره فجر را هم به ارمغان آورد. همچنین نقش‌آفرینی دیگر وی در فیلم «خنده‌های آتوسا» به کارگردانی علیرضا فرید نشان داد که جدیدی اهل ریسک است و دوست دارد خودش را به چالش بکشد. به نظر می‌رسد جدیدی که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با بازی در فیلم «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی حضور داشت، در حال پیمودن مسیر هیجان‌انگیزی است.
7- رضا عطاران
رضا عطاران تنها بازیگری است که مهم نیست در چند فیلم حضورداشته باشد، همیشه فیلم‌هایش می‌فروشند و در ذهن مردم می‌ماند. عطاران امسال در سه فیلم متفاوت حضور داشت. ابتدا سال را با کمدی نچسب اما پرفروش منوچهر هادی یعنی «من سالوادور نیستم» آغاز کرد و فصل رونق سینما در تابستان را با «دراکولا» که خودش کارگردانی‌اش هم کرده بود روی پرده حضور داشت. همچنین، نقش متفاوت و چالش‌برانگیزی را در «آب‌نبات‌چوبی» محمدحسین فرح‌بخش ایفا کرد.
8- نوید محمد زاده
نوید محمدزاده بی‌شک پیروز یکه‌تاز سینمای ایران در سال 1395 است. بعد از ناکامی محمدزاده در سی و سومین جشنواره فجر و ایفای نقش در فیلم دوم رضا درمیشیان، «عصبانی نیستم»، در سی و چهارمین جشنواره فجر، محمدزاده توانست بدرخشد و درنهایت سیمرغ بلورینی را که خیلی‌ها معتقد بودند سال گذشته حقش بوده است را به خانه ببرد. محمدزاده برای بازی در فیلم «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی موفق به کسب سیمرغ شد. همچنین با بازی در فیلم‌های «خشم و هیاهو» هومن سیدی و «لانتوری» رضا درمیشیان درخشید. محمدزاده که قبل از آنکه ستاره سینما باشد، بازیگر صحنه تئاتر بوده است، امسال هم‌ریشه‌هایش را قطع نکرد و با نقش‌آفرینی در نمایش‌های موفقی چون «خدای کشتار»، «دیابولیک: رومئو و ژولیت» و «دکلره» حضور چشم‌گیری داشت.
9- علی مصفا
مصفا از آن دسته بازیگرانی است که زیاد پرکار نیست اما سال نودوپنج را با بازی در سه فیلم نسبتاً موفق گذراند. به‌جز «وارونگی» و «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» که اکنون روی اکران هستند، مصفا امسال در «مرگ ماهی» هم با یک نقش نسبتاً متفاوت حضور داشت.اما «وارونگی» ساخته بهنام بهزادی، تبلور چرخش کاراکتر همیشگی مصفا است. مردی عصبی و پرخاشگر که رگه‌هایی هم از نقش‌های منفی سینمای ایران در خود دارد. «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» دیگر کار مصفاست که حمیدرضا قربانی آن را کارگردانی کرده است و علیرغم تلاقی زمان اکرانش با سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، توانست نظر مخاطبان و منتقدان را جلب کند.

10-شهاب حسینی
دیگری هم هستند که با سه فیلم پرونده امسال را می‌بندند، اما شاید مهم‌ترین آن‌ها شهاب حسینی باشد. حسینی بعد از موفقیتش در ایفای نقش عماد در آخرین اثر اصغر فرهادی یعنی «فروشنده» توانست نخل طلای کن را از آن خود کند. بازی بسیار تأثیرگذار و درونی حسینی در کنار فیلم‌نامه قوی و کارگردانی حساب‌شده فرهادی و البته بازی بسیار زیبای ترانه علیدوستی، فروشنده را به‌راحتی به بهترین فیلم امسال تبدیل کرد؛ اما دیگر نقش‌آفرینی حسینی چندان جذاب از آب درنیامد. حسینی با ایفای نقشی کوتاه در «سایه‌های موازی» اثر اصغر نعیمی که به‌جرئت می‌توان آن را یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های سال گذشته نامید، نه‌تنها دیده نشد بلکه یک فیلم بسیار ضعیف را به کارنامه بازیگری‌اش افزود؛ اما در اکران نوروزی در میان هیاهو «ابد و یک روز»، «50 کیلو آلبالو» و «بادیگارد»، فیلم «چهارشنبه» کاری از سروش محمدزاده هم‌روی اکران رفت. نقش‌آفرینی حسینی در نقش سلیم، مردی که باید برخلاف میلش رضایت به بخشش قاتل پدرش بدهد هم هنرنمایی دیگری از این بازیگر دوست‌داشتنی سینمای ایران بود. «شهرزاد» را هم نباید از یاد برد که شاید دیده‌شده‌ترین کار حسینی در سالی که گذشت بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان