گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا از دانشگاه شریف ؛

بزرگترین مارتن برنامه نویسی تلفن همراه برندگان خود را شناخت

بزرگترین مارتن برنامه نویسی تلفن همراه برندگان خود را شناخت
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، از ششمین مسابقه برنامه نویسی تلفن همراه به عنوان بزرگترین مارتن برنامه نویسی کشور نام برده می شود.
در ابتدای مراسم اختتامیه ، حمیدرضا ربیعی رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف گفت: در این دوره از مسابقات 400 نفر در قالب 100 تیم اعلام آمادگی کردند که 80 تیم برگزیده شد .
وی با بیان اینکه در مجموع 250 برنامه نویس در قالب 53 تیم 2 یا چهارنفره در مارتن حضور یافتند، افزود: یکی از افتحارات این دوره از مسابقات حضور 70 درصدی شرکت کنندگان شهرستانی بود و بیانگر این است که برنامه نویسی در بین دانشجویان شهرستانی علاقه مندان زیادی دارد.
دبیر ششمین جشنواره برنامه نویسی تلفن همراه کشور، در ادامه با توضیح روند برگزاری این اختتامیه اعلام کرد: پس از برگزاری مسابقات، 14 تیم برگزیده شدند که در این مراسم طرح های خود را برای داوران ارائه خواهند کرد و در نهایت داوران سه تیم برتر را معرفی می کند.
وی افزود: این مسابقات بستر خوبی برای طراحی اپلیکشین ها است چرا که افراد فعال در این حوزه، این مارتن را زیر نظر دارند واز ایده های بکر حمایت خواهند کرد.
در ادامه این مراسم نمایندگان حامی مارتن شامل برخی شرکت ها و بانک ها پشت تربیون قرار گرفتند تا از برنامه ها و فعالیت های شرکت های زیر مجموعه خود سخن بگویند فصل مشترک سخنان همه این حامیان این بود که آماده حمایت از ایده های دانشجویان حمایت هستند.
محمد علی روزی طلب و احسان احسانی به ترتیب مسئول اجرایی و سرپرست تیم داوران این مارتن بودند .
احسانی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا با بیان این که از اولین دوره این مسابقات حضور داشته است ، ادامه داد: شاهد پیشرفت چشمگیر دانشجویان در این سطح هستیم و امیدوارم روزی بتوانیم این مسابقات را در سطح بین المللی برگزار کنیم»
او در مورد ضرورت برگزاری چنین مارتن هایی هم گفت: دانشجویان در دانشگاه تنها با مباحث آکادمیک آشنا می شوند در حالی که در اینجا فعالان کسب و کارهای استارتاپی و برنامه های موبایلی حضور دارند و دانشجویان را با محیط واقعی کسب وکار پیوند می زنند.
در ادامه این مراسم از دست اندرکاران تیم داوری و تیم اجرایی تقدیر به عمل آمد. نماینده هیئت داوران در تشریح روند مسابقات گفت : ما ابتدا جلسه ای با حامیان مارتن برگزار کردیم، آنها دغدغه های خود را گفتند ما هم بر همین اساس چارچوب مسابقات را طراحی کردیم و بعد از انتخاب ایده پرپوزال ها ارائه و پس از تایید به پیاده سازی آن پرداختند.
به گزارش ایرنا ، در ادامه به ترتیب از نمایندگان 14 تیم برگزیده خواسته شد در پشت تربیون قرارگرفته و ایده های خود را ارائه کنند، پس از اتمام ارائه تیم ها ، داوران وارد شور شدند.
سرانجام پس از حدود یک ساعت مشورت ، داوران مجری برنامه رای هیئت داوران را به این ترتیب اعلام کرد: تیم فان پلاس پلاس رتبه اول، تیم پپرونی رتبه دوم و تیم لد مارکیز رتبه سوم را به دست آوردند و به تربیب به تیم اول هفت ملیون تومان، تیم دوم پنج میلیون تومان و تیم سوم هم سه میلیون تومان جایزه اختصاص یافت.
شمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز فناوری های پیشرفته و مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف و برخی از شرکت های سرمایه گذار برگزار شد.
**ج.ب **1601**
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان