مدیر ارتباط با صنعت شریف در گفت و گو با ایرنا؛

۷ طرح دانشگاه شریف وارد خط تولید بازارهای خارجی شد

7 طرح دانشگاه شریف وارد خط تولید بازارهای خارجی شد
حسین مختاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا با اشاره به هفت طرح تولیدی دانشگاه شریف عنوان کرد: شرکت دانش بنیان پارسا پلیمر شریف تولید مواد اولیه پایه پلیمری را برای تجهیزات داخلی خودرو انجام می دهد و تفاهم نامه ای در راستای راه اندازی خط تولید آن در چین منعقد شده است.
وی ادامه داد: دومین طرح ساخت دستگاه ربات لوله گذار در دانشکده مکانیک است که فرآیند لوله گذاری گاز و نفت را تسریع می کند و طبق قراردادی در کشورهای حاشیه خلیج فارس استفاده می شود. سومین طرح توپک درون متورم شونده درون چاهی است که برای معرفی در بازار چین ارائه شده است.
مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه شریف با اشاره به دیگر طرح های این دانشگاه تصریح کرد: سامانه ذخیره سازی داده Hpdc که توسط حسین اسدی تولید شده و محصولات نانویی کاربردی در صنعت نفت برای آغاز مقدمات برای فرآیند (pct) نیز به کانون پتنت برای معرفی در بازار چین ارائه شده است.
مختاری توضیح داد: درپوش های بتنی شرکت رادیس و فوم گلس شرکت آرتان تک نیز به کانون پتنت برای حضور در بازار عراق و سوریه معرفی شده است.
وی خاطر نشان کرد: آزمایشگاه مرجع تست سلول و مدول فتوولتاییک نیز در حال تدوین گزارش مطالعات امکان سنجی طرح است. همچنین اینورترهای شرکت صدرافن در انتظار اخذ تامین منابع مالی برای اجرای پروژه (فاینانس) است.
مختاری ادامه داد: برای توسعه فناوری در دانشگاه ها همکاری با بخش خصوصی و حضور در بازارهای بین الملل حائز اهمیت است. در گذشته دانشگاه ها توجهی به بازار نداشته اند. بنابراین دانشگاه ها باید در راستای ارتباط با بازار داخلی و خارجی تلاش کنند.
وی تصریح کرد: به دلیل مسائل تحریمی ایران در سطح جهانی ارتباط با بازار بین الملل کار ساده ای نیست، اما دانشگاه در نظر دارد بازار بین الملل را توسعه دهد.
مختاری با اشاره به مزیت ارتباط دانشگاه ها با کشورهای خارجی اظهار کرد: ارتباط صنعتی دانشگاه های کشور با سرمایه گذاران خارجی از لحاظ سیاسی و اجتماعی نیز تاثیرگذار است. زمانی که کشورهای خارجی با سرمایه گذاری در فناوری های ایران منفعت کسب کنند، تسلیم تحریم نمی شوند.

** چالش های همکاری دانشگاه با دولت
مختاری با اشاره به مزیت خصوصی سازی در کشور، اظهار کرد: بخش خصوصی می تواند با سرعت و ثبات مدیریتی خود در همکاری و ایجاد پروژه با دانشگاه نقش خود را به خوبی ایفا کند و دانشگاه ها نیز مشکلات آنها را حل کنند.
وی با اشاره به چالش های همکاری دانشگاه با دولت، ادامه داد: دولت با بودجه محدود، رخوت و لختی و بورکراسی اداری بسیار زیاد سرعت پژوهش و فناوری در دانشگاه ها را کاهش می دهد.
مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه شریف اضافه کرد: فناوری و پژوهش زمانی سرعت پیدا می کند که در خروجی دانشگاه ها بازار و مشتری دائم وجود داشته باشد در نتیجه بخش خصوصی با توجه به سرعت عملکرد توانایی گسترش این بخش را دارد.
وی همچنین با بیان اینکه پژوهش نیازمند صبر است، عنوان کرد: پژوهش باید چندین بار انجام شود تا به بازدهی لازم برسد. بنابراین نیاز است در نهاد درخواست دهنده ثبات مدیریتی وجود داشته باشد، اما عمر و ثبات مدیریتی بخش دولتی کوتاه است.
**9465**1584
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان