در سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ رخ داد

افزایش ۷۰ درصدی دانشگاه‌های ورشکسته در انگلیس

به گزارش بی‌بی‌سی، در سال تحصیلی 2017- 2018، هزینه‌های 32 مؤسسه تحصیلات تکمیلی در انگلیس بیشتر از میزان درآمدشان بوده است در حالیکه این تعداد در سال تحصیلی ماقبل 19 موسسه بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بنابر اعلام اتحادیه دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلیس(UCU) ،افزایش کسری بودجه در دانشگاه‌های این کشور منجر به کاهش حمایت از کارکنان دانشگاه‌ها و دانشجویان شده است.

وزارت آموزش انگلیس در این باره اظهار نظر نکرده است. سخنگوی اتحادیه دانشگاه‌های بریتانیا که نماینده مؤسسات آموزش عالی این کشور است می‌گوید: به رغم چالشها و شرایط مالی ناپایدار دانشگاه‌ها با موفقیت در حال اداره کردن مسائل مالی خود هستند.

در انگلیس، تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی افزایش یافته در عوض کسری بودجه مؤسسات تحصیلات تکمیلی هم افزایش یافته است.

"ماریا بتول" یکی از دانشجویان دانشگاه "برادفورد"( Bradford) اظهار کرد، کسری بودجه 12 میلیون پوندی دانشگاه او باعث ایجاد نگرانی در دانشجویان شده و تحصیلات آن‌ها را در معرض خطر قرار داده است.

وی ادامه داد، من واقعاً نسبت به اوضاع مالی دانشگاهم احساس نگرانی می‌کنم زیرا که طی دو سال اخیر بیش از 200 کارمند دانشگاه تعدیل نیرو شدند.

وی گفت، پس این به این معناست که حمایت کمتری از دانشجویان صورت می‌گیرد. بنابراین شرایط تحصیل و یادگیری استرس‌زاتر و دشوارتر است.

"مت وادوپ" از UCU گفت: دانشگاه‌ها به علت افزایش دستمزد، حقوق‌های بازنشستگی کارکنان و شرایط نامعلوم "برکزیت"(خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) دچار کمبود منابع مالی شده‌اند.

در سال 2017- 2018 از هر چهار دانشگاه انگلیس، یک دانشگاه دچار کمبود منابع مالی شده است که این میزان در سال 2012 تا 2013 یک دانشگاه از هر 10 دانشگاه بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان