نقدی بر نبرد من، تکنولوژی و عشق در چند کتاب

کتاب‌های «بوطیقای ناسیونال سوسیالیسم: شرحی بر کتاب «نبرد من» هیتلر»، «تقلای اِروس»، «روان سیاست: نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت» و «اینترنت ما: اطلاعات زیاد و فهم کم در عصر کلان‌داده» منتشر شد.

نقدی بر نبرد من، تکنولوژی و عشق در چند کتاب

به گزارش ایسنا، کتاب «بوطیقای ناسیونال سوسیالیسم: شرحی بر کتاب «نبرد من» هیتلر» نوشته آلبرت کوشارکه با ترجمه ابراهیم موسوی در 120 صفحه با شمارگان 1100 نسخه توسط نشر اسم منتشر شده است.

نوشته پشت‌ جلد کتاب: آلبرت کوشارکه، استاد دانشگاه کنستانز آلمان، در این کتاب تلاش می‌کند با ارائه تحلیل جالبی از کتاب «نبرد من» نوشته آدولف هیتلر، بر نقش کتاب به عنوان ابزار ترویج ایدئولوژی قدرت‌های دیکتاتوری تاکید کند. او توضیح می‌دهد که چگونه شرایط اجتماعی زمینه را برای ظهور پدیده‌هایی مثل هیتلر فراهم می‌کند. سپس به هیتلر و اثر معروفش می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه این کتاب غیرحرفه‌ای توانسته آن‌چنان به محبوبیت جهانی برسد که حتی با وجود محدودیت‌های اعمال‌شده برای چاپ و نشر، در بسیاری از کشورها به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها تبدیل شده است. 

و البته نهایتا نتیجه‌گیری می‌کند که جوامع امروزی از حوادث گذشته عبرت نمی‌گیرند و ناسیونالیسمی که منجر به شکل‌گیری جریان هیتلری شده بود، نزدیک است که دوباره سربرآورد. 

«تقلای اِروس» نوشته بیونگ چول‌هان با ترجمه آراز بارسقیان نیز در 104 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه توسط همین نشر منتشر شده است. 

در نوشته‌ پشت‌ جلد کتاب آمده است: این مقاله بی‌نظیر، تجربه‌ای است روشنفکرانه و دست اول که یکی از بهترین راه‌ها را برای به دست آوردن آگاهی کامل ایجاد کرده و وارد یکی از سرکوب‌شده‌ترین کشمکش‌های امروز ما می‌شود: دفاع از عشق، عشقی که آرتور رمبو هوس داشت «بازابداعش» کند. 

دیگر کتاب منتشرشده در نشر اسم، «روان سیاست: نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت» نوشته بیونگ چول‌هان است که با ترجمه آراز بارسقیان در 168 صفحه با شمارگان 1100 نسخه به چاپ رسیده است. 

نوشته‌ پشت‌ جلد کتاب: در عصر روان سیاست، سیاست‌ورزی هم دگرگون شده‌ است. سیاست‌ورزی به عنوان یک فعالیت جمعی و اشتراکی در مخیله ما نمی‌گنجد، چون عادت کرده‌ایم به جای شهروند، مصرف‌کننده باشیم. 

سیاست‌مداران با ما مثل مصرف‌کنندگان برخورد می‌کنند که باید چیزی تحویل‌شان داده شود؛ غرولندهای ما از سیاست هم مثل مصرف‌کنندگانی است که از یک محصول یا خدمت نامناسب شاکی‌اند. هر کسی که از اعتراف در صحن علنی جامعه امتناع کند، نکوهش می‌شود. شما توییت می‌کنید پس هستید؛ لایک می‌کنید تا بی‌تردید لایک بگیرید؛ به تک‌تک جزئیات کسالت‌بار زندگی‌تان اعتراف کنید تا نجات یابید. 

بیونگ چول‌هان می‌گوید: «نئولیبرالیسم یعنی سرمایه‌داری لایک‌ها.» روزنامه گاردین

همچنین «اینترنت ما: اطلاعات زیاد و فهم کم در عصر کلان‌داده» نوشته مایکل پاتریک لینچ با ترجمه حامد قدیری در 386صفحه، با شمارگان 1100 نسخه توسط نشر یادشده منتشر شده است. 

نوشته پشت‌ جلد کتاب: ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که به مدد تکنولوژی‌ها، بدل خودمان را در فضای مجازی ساخته‌ایم. بدلی که آن‌قدر شبیه ماست که گاهی با لکنت و ابهام از خودمان می‌پرسیم: کدام واقعی‌تر است؟ 

این جسم گوشت‌وخون‌دار یا آن پروفایل پروپیمانی که در اینترنت داریم؟ 

کتاب حاضر مواجهه‌ای اجمالا فلسفی با همین مسئله آمیختگی روزافزون ما با ساحت مجازی است. مایکل لینج فلسفه‌خوانده‌ای است که علاوه‌ بر مشی آکادمیک خود، دغدغه انتقال ایده‌های فلسفی به مخاطبان عام را دارد. او در این کتاب، با زبانی ساده و بیانی شیوا ادعا می‌کند که اینترنت ما را از فهم جهان‌مان دور نگه‌ داشته است. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان