برای اعتمادی دوباره آمده‌ایم

تهران- ایرنا- کمتر از ۵ ساعت از آغاز رسمی رای گیری برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌گذرد و حضور تمامی قشرهای جامعه برای حضور در این رویداد سیاسی در شعب مختلف درنظر گرفته شده برای اخذ رای در حال افزایش است؛ رای دهندگانی که به گفته خود برای اعتماد دوباره به نمایندگان مجلس آمده‌اند.

برای اعتمادی دوباره آمده‌ایم

به گزارش خبرنگاران ایرنا، حضور افراد واجد شرایط رای دادن از نخستین لحظات و حتی پیش از آغاز زمان رای‌گیری و باز شدن درب شعبات اخذ رای، نشان از رقم خوردن انتخاباتی پررنگ و حضوری پرشور می دهد.

مردم از رای اولی ها و میانسالان و سالمندان و حتی کودکان به همراه والدین خود در شعبه های مختلف حضور یافته اند و هر کدام منطقی برای لزوم مشارکت در انتخابات را عنوان می کنند.

پیرزنی 83 ساله از یزد مهمان خانه دخترش بوده که با عصای چوبی خود را پای صندوق رای در دانشگاه امام صادق (ع) رسانده است. او که به سختی راه می‌رفت، گفت: از اول انقلاب که امام (ره) دستور داد رای بدهید، در تمام انتخاب‌ها شرکت‌ کرده‌ام.

او در پاسخ به اینکه آیا از رای‌های خود راضی بوده است نیز افزود: اگر راضی نبودم که باز هم در انتخابات شرکت نمی‌کردم.
زنی حدودا 35 ساله که کودکی دو ساله در آغوش دارد در مسجد النبی به خبرنگار ایرنا گفت: از شهادت سردارقاسم سلیمانی تا امروز لحظه شماری می کردم تا به کسانی که تبلیغاتی علیه ایشان و نظام مان می کردند، نشان دهم که ما با حضورمان آرزوهایشان را به باد خواهیم داد و همچون سردار (قاسم سلیمانی) با اقتدار در صحنه ها حضور پیدا خواهیم کرد. 
وی اضافه کرد: امروز کودکم را با خود همراه کرده ام تا از الان به او یاد دهم که همراه با مردم در اجتماع حضور پیدا کند و از آرمان های نظام و امنیت کشورمان دفاع کند. ما امروز به کوری دشمنان، سلیمانی های بیشتری تربیت و فدای کشورمان خواهیم کرد.
مردی ٤٥ ساله ای که تصاویری از شهید سردار سلیمانی را در دست داشت و بر روی آن نوشته شده بود «رای من هدیه به حاج قاسم» به خبرنگار ایرنا در این باره گفت: امسال مساله ای که مرا به رای دادن ترغیب کرد عشق و علاقه ام به شهید سلیمانی بود.
وی گفت: ما نمایندگان را بر اساس اطلاعاتی که کسب کرده ایم و یا در وعده های انتخاباتی ارائه کردند می شناسیم. فقط امیدواریم این نمایندگان از راه و روش سردار سلیمانی الگو بگیرند و واقعا به نفع ملت و کشورمان کار کنند.
این رای دهنده تهرانی همچنین تاکید کرد: در برخی از خبرها و یا فضای مجازی شاهد هستیم که تخلف هایی از نمایندگان از جمله اختلاس، رشوه، کم کاری و سایر موارد مطرح می شود. این در حالی است که نمایندگان باید اولویت های مردم را در مجلس پیگیری کنند و منافع جمعی را به شخصی ترجیح دهند.

همان گونه که ما به وظیفه انسانی و شرعی خودمان عمل کردیم و به پای صندوق های رای آمده ایم، از نمایندگان درخواست داریم واقعا به وظایف قانونی خود توجه کنند و از مجلس برای صعود به قدرت طلبی استفاده نکنند.

در گوشه ای از مسجدالنبی مردی پوستر سردار سلیمانی در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی را داشت که بر روی آن نوشته شده بود «راه شهید سلیمانی متوقف نخواهد ماند. او با در دست داشتن شناسنامه آمده بود تا رای خود را به صندوق بیندازد.
وی به خبرنگار ایرنا گفت: فقط به عشق سردار سلیمانی و رهبرم آمده ام. 
دختری که خودش را رای اولی معرفی می کرد در همین شعبه اخذ رای به خبرنگار ایرنا گفت: امسال خیلی خوشحال هستم که می توانم در این انتخابات شرکت کنم؛ چرا که هر رای تاثیر بسزایی در انتخاب نمایندگان و سرنوشت کشور دارد و به آینده شهرمان کمک می کند.
وی افزود: امروز من با دوستانم در این مسجد حضور یافتیم تا آزادی انتخاب مان را نشان دهیم ضمن اینکه نمایندگان جوانی را انتخاب خواهیم کرد تا نیازهای قشر ما را در اولویت قرار دهند.
این دختر جوان تاکید کرد: مجلس یازدهم باید توجه بیشتری به نیازهای جوانان از جمله مسکن، ازدواج، اشتغال و حضور بانوان در عرصه های مختلف داشته باشد.
در گوشه دیگر این مسجد پیرمردی عصا به دست بر روی صندلی نشسته بود و در حال نوشتن اسامی نمایندگان بود به خبرنگار ایرنا گفت: از زمانی که نوجوان بوده ام تا کنون در همه دوره ها بدون استثنا در انتخابات شرکت کرده ام، ما روزهای سخت و خوب بسیاری را تجربه کرده ایم، ولی به خاطر احترام به کشورم و رهبرم باز آمده ام.
وی ادامه داد: عملکرد برخی از مسئولان مناسب نیست، ولی نباید به خاطر عملکرد این افراد، اعتمادمان از سایر افراد کم شود. بلکه باید با تحقیق شخص کاردان و کارآمد را انتخاب کنیم.
مردی که با دختر و پدرش برای شرکت در رای گیری به مسجدالنبی آمده بود به خبرنگار ایرنا گفت: امروز آمده ام نمایندگانی انتخاب کنم که مدافع خون شهدا و تابع ولی فقیه باشند و بتوانند تصمیم هوشمندانه و عاقلانه بگیرند. 
وی که ٣٨ ساله بود، ادامه داد: نمایندگان باید آگاه به مسایل روز باشند و مسایل معیشتی و فرهنگی را در جامعه مورد توجه قرار دهند و به رای های مردم احترام بگذارند. 
پدر 81 ساله شهید سید حیدر یحیوی که با صندلی چرخدار و به سختی به حوزه انتخابیه مسجد لرزاده آمده، گفت: با این شرایط سخت جسمی به پای صندوق رای آمدم تا به وظیفه خود عمل کنم.

باید دین خود را به شهدا و انقلاب ادای و با حضور در انتخابات به تکلیف خود عمل کنیم.

برادر شهید یحیوی نیز که پدر خود را همراهی می کرد، گفت: پدرم قبل از آغاز زمان انتخابات سراغ شناسنامه خود را گرفت تا در اولین ساعات به وظیفه ملی و دینی خود عمل کند.
وی افزود: او اصرار داشت تا زودتر پای صندوق های رای حضور یابد؛ همیشه هم در انتخابات جزو افرادی بوده که در دقایق ابتدایی حضور می یافت و به تبعیت از رهبری در اولین دقایق در حوزه انتخابیه رای خود را به صندوق می اندازد. 
محمد حسینی پیرمرد 75 ساله در هنگام رای دادن در مسجد لرزاده تهران گفت: از ابتدای زمان رای گیری وارد این حوزه انتخابیه شدم و الان که ساعت از 10 صبح گذشته موفق به دادن رای نشده ام.
وی افزود: مردم آمدند پای صندوق های رای تا شاهد تعالی و سربلندی بیشتر انقلاب باشند.
این رای دهنده تهرانی در پاسخ به این سوال که چند دوره است که انتخابات شرکت می کند، گفت: از اول انقلاب همواره در انتخابات حضور داشته ام و در این رویداد سرنوشت ساز با قدرت شرکت می کنم.

یک رای دهنده در شعبه اخذ رای حسینیه کربلایی ها گفت: به من حق رای دادن داده شده است،‌ پس رای می دهم. من رای خود را به صندوق انداختم تا افراد شایسته به مجلس راه پیدا کنند.

بانوی معلولی که پای صندوق رای حسینیه ارشاد حضور یافته بود، گفت: آمده ام تا خون سردار دلها حاج قاسم سلیمانی پایمال نشود.
فاطمه نیک گستر که همراه برادر خود به شعبه اخذ رای حسینه ارشاد آمده است، به ایرنا می گوید: به عشق رهبرم و با پای خود در این انتخابات شرکت کردم و آمده ام تا خون سردار دلها حاج قاسم سلیمانی پایمال نشود.
این بانو که از ناحیه دست و پا معلول است و برای دومین بار در انتخابات شرکت می کند و حضور خود را یک رسالت شرعی می داند.
نیک گستر اظهار امیدواری کرد که مجلس آینده مجلسی قوی و کارآمد، ولایی و انقلابی باشد.

یکی از مشارکت‌کنندگان انتخابات در مسجد امام صادق (ع) صادقیه به ایرنا گفت که 45 دقیقه در صف مانده تا بتواند رای خود را به صندوق بیندازد.
تعدادی از ارامنه که به صورت خانوادگی به پای صندوق رای آمده بودند در کلیسای ارامنه به خبرنگار ایرنا گفتند: وظیفه داریم رای بدهیم این حقی است که داریم تا فرد منتخب و شایسته را به مجلس بفرستیم. هر کس جز این بگوید و انجام دهد اشتباه کرده است، کسی نمی تواند جلوی ما را بگیرد.

عده ای با فرزندان خود که حق رای ندارند به شعبه آمده اند و معتقدند استفاده از این حق را باید به آیندگان و نسل بعد خود آموزش دهیم.
یک رای دهنده هم رای دادن را احترام به خود خواند و افزود: وقتی اجازه انتخاب داریم برای منتخبین خود تحقیق می‌کیم تا اصلح را به مجلس بفرستیم.
برخی رای دهندگان هم به خبرنگار ایرنا گفتند:

باید به‌منظور تعیین سرنوشت کشور در انتخابات شرکت کرد و برخی از حواشی در جامعه نباید مانع از تعیین این سرنوشت شود.

همچنین به گفته برخی از رأی‌دهندگان این انتخاب سرنوشت ساز در کشور با خون هزاران شهید محقق شد و امروز شرکت نکردن در انتخابات بی‌احترامی به خون شهیدان این سرزمین است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از 8 صبح امروز-جمعه در 208 حوزه انتخابیه آغاز شد و 16 هزار و 145 نفر برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داوطلب شدند که از این تعداد یکهزار و 453 نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس  رقابت می کنند.

همچنین 57 میلیون و 918 هزار و 159 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد،  2 میلیون و 931 هزار و 766 نفر به رای اولی ها اختصاص دارد. 

تعداد 6 هزار و 689 شعبه اخذ رای هم در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش بینی شده که از این تعداد،  6 هزار و 112 شعبه شهری، 577 شعبه روستایی و 461 شعبه سیار اخذ رای است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر