به گزارش ایسنا، سید مناف هاشمی ظهر امروز در حاشیه جلسه 1888 با بیان این که سعی داریم تا با روشهای مختلف زمان پاسخگویی به همشهریانمان را کاهش دهیم، گفت: باید سعی کنیم تا با تلاش مضاعف و تعامل مشکلات به حداقل برسد.
وی با بیان این که میدانیم که بیشترین موضوعات و اعتراضات مربوط به حوزه اتوبوسرانی و تاکسیرانی است، افزود: حضور مردم در اتوبوس و تاکسی زیاد است هرچند که بعد از آن حوزه مترو در جایگاه بعدی قرار دارد؛ اما از آنجایی که مترو در مسیر خاص و خدمات یکسانی عرضه می کند اعتراضات مردم نسبت به دو حوزه دیگر کمتر است و با این حال باید سعی کنیم با برنامه ریزی دقیق و کاهش سر فاصله حرکت قطارها، رضایت مردم در این بخش را افزایش دهیم و امیدواریم خطوط جدید نیز زودتر وارد مدار شوند تا ظرفیت مسافران افزایش یابد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که تمام تلاش خود را به کار میگیریم که در حوزه مترو، اتوبوس و تاکسیرانی بتوانیم زیر ساخت ها و ناوگان را توسعه دهیم، گفت: البته ما مسائل دولت و شهرداری را میدانیم اما تلاش می کنیم با حل مشکلات و موانع رضایت اقشار مختلف را کسب کنیم.
وی با اشاره به موضوعاتی که امروز در جلسه 1888 مورد تماس مردم بود گفت: بررسی وضعیت پل های عابر پیاده، اطلاع رسانی به مردم در مورد قیمت تاکسی، تأخیر اتوبوس ها و غیره جزء تماس های زیاد امروز بود که در نظر داریم این مهم را بهبود ببخشیم هر چند که برخی مسائل که امروز مورد انتقاد قرار گرفت همچون وضعیت طرح ترافیک یک مساله میان بخشی است که همه مسوولان ذی ربط باید پای کار بیایند و با وجود هماهنگی ممکن است در لحظه آخر باز هم لغو شود که تلاش داریم با رعایت ملاحظات، صبوری و تعامل مشکلات را حل کنیم.
وی با بیان این که مهم است که روز به روز کیفیت کار را افزایش دهیم تا میزان رضایت مندی مردم افزایش یابد تصریح کرد: ما مشکلات و ملاحظات را میدانیم و آگاه هستیم که شرایط مالی نامناسب و تحریم ها باعث شده که در 7 الی 8 سال گذشته ناوگان اتوبوس رانی به روز نشود و با مشکل کمبود قطعات نیز مواجه بوده و به همین دلیل هنوز منابع سال 97 و 98 محقق نشده است و نیازمند تجهیزات، قطعات و غیره هستیم.
مناف هاشمی با اشاره به بازدید اخیر شهردار تهران از خطوط مترو گفت:در 5 روز اخیر بیش از 5 بازدید به همراه شهردار تهران از خطوط مختلف به مترو و ایستگاههای تقاطعی در مناطق مختلف داشتیم که باید همت جدی در دولت و شهرداری بطور مشترک ایجاد شود تا منابع نقد و غیر نقد برای متروی تهران عملی شود.
وی با بیان این که اگر منابع عملی شود در پایان سال جاری میتوان 12 تا 14 ایستگاه مترو را مورد بهره برداری قرار داد افزود: البته در این راه مشکلاتی وجود دارد؛ چرا که پیمانکاران مترو بیش از 2000 میلیارد تومان طلب از شهرداری دارند و میزان بدهی شهرداری ها به بانکها نیز به 20 هزار میلیارد تومان رسیده که رقم زیادی است و سبب شده اوراق مشارکت جدید برای وصولشان دچار مشکل شود. بنابراین ما باید اول بدهیهایمان را به بانکهاتعیین تکلیف کنیم. هر چند که موانع اوراق مشارکت در حال رفع است.
معاون حمل و نقل شهرداری تهران با بیان این که امیدواریم این منابع مالی محقق شود گفت: اگر بتوانیم کل خط 6 و 7 مترو را به بهره بردرای برسانیم تعداد مسافران مترو به بیش از دو میلیون نفر افزایش مییابد و این در حالی است که به دلیل کرونا فعلا تعداد مسافران 800 هزار نفر است.
وی با اشاره به جلسه صبح امروز حناچی و معاونینش با دادستان کل کشور گفت: جلسه تعاملی خوبی بود و شهرداری لازم است که جلسات متعددی با دستگاههای نظارتی داشته باشد.