اعتیاد و مشکلات عروقی (۳)

مصرف مواد مخدر استنشاقی مثل: سیگار، تریاک، کریستال (شیشه) و کراک دارای عوارض خطرناکی است و با توجه به جذب این مواد که از طریق حلق، حنجره، دهان و ریه صورت می‌گیرد.

اعتیاد و مشکلات عروقی (3)

لطفا در مورد ترک اعتیاد با روش URD توضیح بیشتری بفرمایید؟

در روش URD که توسط متخصصین بیهوشی صورت می‌گیرد، گیرنده‌هایی که باعث اعتیاد شده‌اند، در ضمن بیهوشی عمومی و تزریق داروها، ساپرس (غیرفعال) شده و از بین می‌روند. فرد معتاد پس از به هوش آمدن به هیچ‌وجه تمایل به مصرف مواد مخدر ندارد (تاکید می‌شود که همراه با این روش، 3 ماه درمان نگهدارنده ضرورت دارد).

مشکلات و عوارض مواد مخدر استثناقی کدامند؟

مصرف مواد مخدر استنشاقی مثل: سیگار، تریاک، کریستال (شیشه) و کراک دارای عوارض خطرناکی است و با توجه به جذب این مواد که از طریق حلق، حنجره، دهان و ریه صورت می‌گیرد، مواد فوق وارد سیستم جریان خون شده، بیماری‌های مختلفی را که در اغلب معتادان دیده می‌شود، به وجود آورد.

بیمارانی که به تزریق وریدی روی آورده‌اند، اغلب اظهار می‌دارند که حدود 10-8 سال قبل از مواد استنشاقی مصرف می کرده اند و با توجه به اینکه در جامعه ما افراد معتاد، 15-10 درصد تزریقات انجام می دهند ولی 85-80 درصد هنوز از مواد مخدر استنشاقی استفاده می‌کنند، این مورد می‌تواند مقدمه‌ای برای مشکلات و عوارض بعدی باشد. شایع‌ترین این عوارض عبارتند از: سرطان‌های مختلف دستگاه گوارش، سرطان‌های مسیر دستگاه تنفسی، دهان، لثه، زبان، مخاط کام، حلق، نای و ریه.

متاسفانه در جامعه، افراد مصرف‌کننده موادی چون تریاک کم نیستند و باید توجه داشت که دفع تریاک از کبد و دفع مرفین از کلیه صورت می‌گیرد که این افراد به سرطان‌هایی چون سرطان کبد، کلیه، مثانه و پروستات که در افراد میانسال بسیار شایع شده مبتلا می‌شوند.

این در حالی است که در قدیم افراد 90-80 سال به این سرطان‌ها دچار می‌شدند، ولی در حال حاضر افراد 45-40 سال فراوانی داریم که به این سرطان‌ها دچار شده‌اند.

در مورد مصرف تریاک، چه نوع سرطانی شایع است؟

سرطان مثانه در مصرف‌کنندگان تریاک بسیار شایع می‌باشد.

در مورد مصرف مواد مخدر به خانواده‌ها چه موردی را هشدار می‌دهید؟

با تجربه 20 سال کاری که در این زمینه دارم، هشدار من در مورد اعتیاد خانم‌ها می‌باشد. در سال‌های گذشته خانم معتاد کم دیده می‌شد. خانم‌های مسن در سن 80-70 سالگی که پا درد داشتند، با تجویز اطرافیان روزی 1 نخود تریاک مصرف می کردند و با توجه به اینکه تریاک، 64 نوع مشتقات آلکالوئیدی دارد، متاسفانه درد را آرام کرده و فرد مصرف‌کننده معتاد می‌شد.

در حال حاضر متاسفانه موارد اعتیاد در بسیاری از خانم‌های جوان و حتی دختران نوجوان دیده می‌شود که دچار عوارض ذکر شده گردیده و به ما مراجعه می‌کنند. همچنین دختران جوان زیادی که مواد مخدر هم از نوع استنشاقی و هم از نوع تزریقی مصرف می‌کنند بسیار دیده می‌شوند.

این مورد را جهت هشدار به خانواده‌ها اعلام کردم تا نظارت بیشتری بر رفتار فرزندانشان داشته باشند.

برای خواندن بخش اول- اعتیاد و مشکلات عروقی- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش دوم- اعتیاد و مشکلات عروقی- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر