ماهان شبکه ایرانیان

سلامت زیر چتر احساسات (۲)

برای آرامش قلب، از چای‌های گیاهی، به ویژه بابونه و سنبل‌الطیب استفاده کنید و از مصرف الکل، دخانیات و قند بپرهیزید.

سلامت زیر چتر احساسات (2)

برای تقویت طحال و کاهش نگرانی، از نوشیدنی‌های سرد و سبزیجات خام خودداری کنید و برنج قهوه‌ای و سیب‌زمینی شیرین و کدو را به رژیم غذایی خود بیفزائید. به‌طور کلی می‌توان گفت مصرف غذاهایی که شیرینی طبیعی دارند، برای طحال مفیدند. نوشیدن چای زنجفیل، پرهیز از پرخوری و مصرف غلات سبوسدار، سلامت طحال را تضمین می‌کند.

 برای تقویت کلیه و سلامت آن، از فعالیت بیش از حد، انزال زیاد (برای مردان) و مصرف شکر خودداری کنید. گوشت بره، گوشت گاو، حبوبات، گردو و لوبیا، سلامت کلیه را تأمین می‌کند، از استرس دوری کنید.

 برای آرامش قلب، از چای‌های گیاهی، به ویژه بابونه و سنبل‌الطیب استفاده کنید و از مصرف الکل، دخانیات و قند بپرهیزید. استفاده بیش از حد از رایانه و تماشای بیش از حد تلویزیون (به خصوص قبل از رفتن به رختخواب) برای سلامت قلب مضر است. در آن واحد فقط روی یک کار تمرکز کنید و از تمرکز هم‌زمان روی چند کار خودداری ورزید.

بهبود سلامت روحی

ابتدا سعی کنید احساسات خود را به رسمیت بشناسید و آنها را بپذیرید و درک کنید. در مرحله بعد، مرتب‌سازی دلایل نگرانی، غم و اضطراب می‌تواند به درمان و رفع آنها کمک بسیاری کند. احساسات خود را به روش مناسب بیان کنید.

اگر استرس، اندوه و اضطراب می‌تواند به درمان و رفع آنها کمک بسیاری کند، احساسات خود را به روش مناسب بیان کنید. اگر استرس، اندوه و اضطراب شما ناشی از مشکلات جسمی است، نگهداشتن این احساس‌ها در بدن، اوضاع را بدتر می‌کند.

این موضوع را با یکی از اعضای خانواده، یا دوستان، مشاور و یا پزشک مطرح کنید؛ شاید آنها بتوانند با حمایت و پشتیبانی خود، سلامت عاطفی را مجدداً به شما بازگردانند.

در یک وضعیت متعادل زندگی کنید: سعی کنید به مشکلات مدرسه، خانه، کار و ... که حس منفی در شما ایجاد می‌کنند، فکر نکنید. این، به آن معنا نیست که وقتی نگران، مضطرب و افسرده هستید، تظاهر به خوشحالی کنید، بلکه سعی کنید روی مسائل و نکات مثبت زندگیتان تمرکز کرده و به آنها فکر کنید.

حتی می‌توانید هر چیز مثبتی را که موجب خوشحالی و نشاط شما می‌شود، در یک دفترچه یادداشت و در مواقعی که دچار حس منفی می‌شوید به آن رجوع کنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که داشتن دیدگاه مثبت موجب بهبود سلامت و افزایش کیفیت زندگی می‌شود. برای هر چیزی که موجب خوشحالی و لذت شما می‌شود، وقت بگذارید و راه هایی بیابید که بتوانید بر مشکلات و استرس در زندگی غلبه کنید.

انعطاف‌پذیر باشید: افراد انعطاف‌پذیر به راحتی با راهکارهای مناسب با استرس مقابله می‌کنند. انعطاف‌پذیری را می‌توانید به طرق مختلف تقویت کنید؛ مثل حمایت اجتماعی، حفظ دیدگاه مثبت از خود، پذیرش تغییر و تحول در زندگی و امید به آینده.

 ذهن و بدن خود را آرام کنید: روش‌های تمدد اعصاب، مثل مدیتیشن، راه مناسبی برای به تعادل رساندن احساسات است. مدیتیشن در واقع نوعی هدایت تفکر و اندیشه است. به‌طور کلی می‌توان با استفاده از روش‌های مختلف ذهن خود را به سمت افکار مثبت هدایت کرد؛ مثل مدیتیشن، ورزش، حرکات کششی، تنفس عمیق و ... برای یافتن روش‌های تمدد اعصاب با پزشک خود مشورت کنید.

  مواظب خودتان باشید: برای حفظ سلامت روحی، هانطور که گفته شد، سلامت جسمی بسیار مهم است و با داشتن یک رژیم غذایی سالم، خواب کافی و ورزش می‌توان سلامت بدن را تأمین نمود. ورزش در از بین بردن تنش بسیار مفید است. از پرخوری و مصرف مواد مخدر و الکل اجتناب کنید که خود زمینه‌ساز مشکلات جسمی و خانوادگی است.

 در مورد احساسات منفی خود با مشاور صحبت کنید: ممکن است بگویید نمی‌توان در مورد مشکلات و احساسات صحبت کرد؛ زیرا مسأله شخصی است؛ ولی همیشه این موضوع را به یاد داشته باشید که پزشک با نگاه کردن به شما نمی‌تواند متوجه استرس و اضطراب و ناراحتی شما بشود. با پزشک خود صادق باشید.

او باید دریابد که مشکل فیزیکی شما ناشی از مشکلات روانی و عاطفی شماست یا به علائم و مشکلات دیگر جسمی مربوط می‌شود. ممکن است پزشک شما را برای درمان مشکلات فیزیکی به روانپزشک ارجاع دهد و ابتدا سلامت عاطفی و روحی شما که دلیل ایجاد مشکل جسمی است، درمان شود.

توجه داشته باشید که گاهی این احساسات منفی به حدی قوی هستند که شما را از لذت بردن از زندگی محروم می‌کنند و کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. حتی افسردگی نیز یک بیماری پزشکی است که با مشاوره فردی و پزشکی و یا با هر دوی آنها قابل درمان می‌باشد.

 

برای خواندن بخش اول- سلامت زیر چتر احساسات- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان