طرز تهیه کوکی سوهان شیرینی خوشمزه و متفاوت

کوکی انواع مختلف و خوشمزه ای دارد که می توانید آن را به راحتی در خانه تهیه و سرو کنید. این کوکی نوعی شیرینی فوق العاده است که با ترکیب مواد حاصل طعمی فوق العاده و متفاوت می شود.

طرز تهیه کوکی سوهان شیرینی خوشمزه و متفاوت

کوکی نوعی شیرینی خوشمزه و محبوب است که انواع مختلفی دارد این شیرینی خوشمزه با استفاده از مواد اولیه ای مانند کره و شکر تهیه می شود که از ترکیب مواد یک طعم فوق العاده عالی بدست می آید. کوکی سوهان یک کوکی خوشمزه می باشد که اکثر طرفداران سوهان را به خود جذب کرده است. این کوکی با استفاده از سوهان و مواد مغذی خوشمزه ای تهیه می گردد خود سوهان نیز انواع مختلفی همچون سوهان عسلی و سوهان کنجدی دارد. در این مطلب به طرز تهیه کوکی سوهان بسیار خوشمزه می پردازیم.

کوکی سوهان خوشمزه

برای تزئین کوکی سوهان از انواع مغزیجات از جمله پسته می توان استفاده کرد که بر روی اکثر سوهان ها هم قرار دارد. برای شکل دادن به خمیر کوکی می توانید از انواع قالب های کوچک و زیبا مانند دایره ای، قلبی و مربعی استفاده کنید.

مواد لازم

  • آرد: 150 گرم
  • کره: 120 گرم
  • پودر شکر: 70 گرم
  • زرده تخم مرغ: 2 عدد
  • آرد برنج: 10 گرم
  • پودر جوانه گندم: 10 گرم
  • پودر نارگیل: 10 گرم
  • خلال بادام: 2 قاشق سوپ خوری
  • زعفران غلیظ: 2 قاشق غذاخوری
  • گلاب یا عرق هل: 1 چای خوری

کوکی سوهان با طعمی بی نظیر

طرز تهیه کوکی سوهان خوشمزه

ابتدا برای تهیه کره و دیگر مواد اولیه را بیرون بگذارید تا با دمای محیط یکی شود. در ادامه آرد برنج، پودر نارگیل، پودر جوانه و خلال بادام را داخل مخلوط کن مخلوط کنید تا پودری یکدست بدست بیاید. برای مخلوط کردن از غذاساز و 123 هم می توانید استفاده کنید.

دو عدد زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر به مدت 5 الی 6 دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود. در حین هم زدن مواد را دور گیری کنید که حتما تمامی مواد مخلوط شوند و زرده تخم مرغ را اضافه کنید و هم بزنید.

در مرحله ی بعد گلاب و زعفران را اضافه کنید و در حد که با تمامی مواد مخلوط شوند مخلوط بنمایید. دوباره کمی مخلوط کنید و سپس نوبت اضافه کردن آرد است. آرد را آرام آرام بی افزایید و با لیسک مخلوط کنید. زمانی که خمیری شد ریختن آرد را تمام کنید.

در آخر خمیر را بر روی یک سطح صاف پهن کنید و با وردنه آن را صاف کنید. حالا قالب های کوچک مورد نظر را بردارید و خمیر را به شکل های مورد علاقه در آورید. کوکی ها را درون یک سینی بچینید و به مدت 15 دقیقه درون یخچال قرار دهید و در آخر کوکی ها را به مدت 15 دقیقه در دمای 170 درجه بگذارید بپزند.

طرز تهیه کوکی سوهان خوشمزه

برای تزئین کوکی سوهان از گردو و انواع مغزیجات دیگر و حتی پودر قند زمانی که خنک شد استفاده کنید. برای مشاهده انواع کوکی های خوشمزه بر رو لینک قرار داده شده کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان