ماهان شبکه ایرانیان

نبرد نیسان ماکسیما و سیتروئن C۶

این بار نیسان ماکسیما به مصاف سیتروئن C۶ رفته است.برای اشنایی کامل با کاربلد همراه شوید...

نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما برای اولین بار در سال 1981 به‌عنوان یک سدان کامپکت به بازار آمد اما بعداً طی نسل‌های آتی ابتدا به سدانی متوسط و سپس به سدانی فول سایز تبدیل شد؛ اما ماکسیمایی که ما در ایران دیده‌ایم نسل پنجم آن است که در سال 2000 معرفی شده و چندی بعد تولیدش در کشورمان توسط پارس‌خودرو آغاز گردید.

 

nissan_maxima_carbalad_1

 

البته بعداً سدان تیانا به‌عنوان جایگزین ماکسیما در ایران عرضه شد که نتوانست شهرت و موفقیت ماکسیما را در بازار کشورمان کسب کند. این سدانن بزرگ ژاپنی هم‌اکنون در نسل هشتم خود قرار دارد که در فوریهٔ 2015 معرفی شد.

 

nissan_maxima_carbalad_2

 

نسل هشتم ماکسیما از طراحی کاملاًً متحول‌شده‌ای نسبت به نسل قبلی خود برخوردار است که طبق جدیدترین زبانی طراحی نیسان شکل گرفته و با خطوط تیزز و همین‌طور مواج، استایلی کاملاً تهاجمی را ارائه کرده است. ماکسیما 2016 که روی پلت‌فرم D گروه رنو-نیسان ساخته شدهه است، با یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی به رقابت ما آمده است که 300 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال میابد.

 

nissan_maxima_carbalad_3

 

nissan_maxima_carbalad_4

 

سیتروئن C6

نسل اول C6 طراحی بسیار عجیب و غیرمعمولی داشت و هرچند برای رقابت با خودروهایی چون ب‌ام‌و سری 5 و مرسدس بنز E کلاً ارائه شده بود اما هرگز موفق نبود و به همین دلیل سیتروئن در سال 2012 به تولید آن بدون معرفی نسل جدید خاتمه داد.

 

Citroen_C6_Carbalad_1

 

 

اما در نمایشگاه پکن 2016 سیتروئن به‌طور ناگهانی از نسل جدید C6 رونمایی کرد؛ ولی این بار C6 فقط برای بازار چینن در نظر گرفته شده و در همین کشور به تولید می‌رسد. بنابراین C6 جدید در کشورهای دیگری عرضه نمی‌گردد و به همین دلیل سیتروئن همچنان در اروپا بدون پرچم‌دار است.

 

Citroen_C6_Carbalad_2

 

نسل جدید C6 بر پایهٔ پلت‌فرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن شکل گرفتهه که سدان بزرگ دانگ‌فنگ A9 نیز بر روی آن ساخته می‌شود. نسل دوم C6 برخلاف نسل اول از طراحی بسیار معمول‌تر وو محافظه‌کارانه‌ای برخوردار است که ازاین‌جهت در نقطهٔ مقابل ماکسیما قرار می‌گیرد.

 

Citroen_C6_Carbalad_3

 

با برقراری دوبارهٔ رابطهٔ سایپا و سیتروئن، قرار است این خودرو در کشورمان هم عرضه گردد و تاکنون در نمایشگاه‌های خودروی مختلفی در کشور به نمایش درآمده است. سیتروئن برای C6 دو موتور چهار سیلندر کم‌حجم را در نظر گرفته که ما برای این رقابت پیشرانهٔ بزرگ‌تر راا  انتخاب کرده‌ایم.

 

Citroen_C6_Carbalad_4

 

مقایسه فنی 

 

مشخصات نیسان ماکسیما سیتروئن C6
پیشرانه 3.5 لیتری V6 1.8 لیتری 4 سیلندر
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت 300 اسب بخار 200 اسب بخار
گشتاور 355 نیوتن متر 280 نیوتون متر
گیربکس CVT 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 5.9 ثانیه 8.9 ثانیه
حداکثر سرعت 220 کیلومتر 235 کیلومتر
مصرف سوخت 9 لیتر (ترکیبی) 6.6 لیتر (ترکیبی)
وزن 1610 کیلوگرم 1655 کیلوگرم
طول 4.90 متر 4.98 متر
حجم صندوق بار 427 لیتر 430 لیتر
قیمت پایه 33,495 دلار 27,700 دلار



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان