ماهان شبکه ایرانیان

شاسی‌بلند کانتری‌من مینی هم با قوای الکتریکی و هم با موتور بنزینی

مینی با عرضه سه مدل جدید در دو سال آینده ترکیب محصولاتش را متحول خواهد کرد. خودروساز انگلیسی که تحت مالکیت ب‌ام‌و فعالیت می‌کند، قصد دارد همه محصولاتش را تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی کند.

شاسی‌بلند کانتری‌من مینی هم با قوای الکتریکی و هم با موتور بنزینی

مینی با عرضه سه مدل جدید در دو سال آینده ترکیب محصولاتش را متحول خواهد کرد. خودروساز انگلیسی که تحت مالکیت ب‌ام‌و فعالیت می‌کند، قصد دارد همه محصولاتش را تا سال 2030 الکتریکی کند.

مینی هفته گذشته این سه مدل را به صورت استتارشده به خبرنگاران نمایش داد. اولین مدلی که قرار است به بازار عرضه شود، نسل جدید شاسی‌بلند کانتری‌من است که زمستان آینده به بازار خواهد آمد. کانتری‌من جدید نسبت به نسل کنونی بزرگ‌تر است تا بتواند با شاسی‌بلندهای بنز و آئودی رقابت کند. ماشین از نظر فنی با ب‌ام‌و X1 مشترک است و فعلا هم با قوای الکتریکی و هم با موتور بنزینی ساخته می‌شود.

نسل جدید کانتری‌من از مدل کنونی بزرگ‌تر است

نسل جدید کانتری‌من از مدل کنونی بزرگ‌تر است

پس از کانتری‌من، نسل جدید هچ‌بک مشهور مینی با نام کوپر به بازار عرضه می‌شود. فرم ماشین تغییر چندانی نکرده، اما جادارتر خواهد بود. مدل الکتریکی کوپر جدید باتری بهتری دارد و با هر بار شارژ تا 386 کیلومتر حرکت می‌کند. این ماشین برای مدتی با موتور بنزینی هم ساخته می‌شود.

مینی کوپر الکتریکی در سال 2024 به بازار خواهد آمد

مینی کوپر الکتریکی در سال 2024 به بازار خواهد آمد

پس از کوپر، مینی در سال 2025 یک شاسی‌بلند کوچک به بازار عرضه خواهد کرد که نامش ایس‌من (Aceman) است و تنها با موتور الکتریکی ساخته خواهد شد. ظاهر ماشین با الهام از کانسپتی با همین نام طراحی شده و مینی پیش‌بینی می‌کند پرفروش‌ترین مدلش شود. قرار است ایس‌من در چین تولید شود و مینی امیدوار است بتواند با آن مشتریان زیادی در چین پیدا کند.

مینی ایس‌من براساس کانسپتی با همین نام ساخته می‌شود

مینی ایس‌من براساس کانسپتی با همین نام ساخته می‌شود

مینی می‌خواهد تا سال 2025 سهم ماشین‌های الکتریکی‌ از کل فروش کارخانه به 50 درصد افزایش یابد. در حال حاضر سهم تنها مدل الکتریکی مینی 15 درصد کل فروش است. کارخانه انگلیسی مدل‌های تقویت‌شده‌ای از این سه مدل را هم در دست تولید دارد. استفانی ورست،که یک سال است به مدیریت کارخانه منصوب شده، می‌گوید مینی قصد ندارد سود خود را با افزایش تولید بیشتر کند و تمرکزش بر فروش ماشین با قیمت بالاتر است. خانم ورست می‌گوید هدف کارخانه رسیدن به حجم تولیدی مشابه با پورشه و لندروور است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان