اصول تمیز کردن تشک برقی و نگاهی به مزایا و معایب تشک های برقی

در این مطلب شما علاقه مندان را با روش های تمیز کردن تشک برقی و بررسی مزایا و معایب آن آشنا می کنیم. البته که مزایای بسیار آن موجب می شود که بسیار مورد توجه قرار بگیرد، اما یکسری معایب و منع استفاده برای برخی افراد دارد که به آن اشاره می کنیم.

اصول تمیز کردن تشک برقی و نگاهی به مزایا و معایب تشک های برقی

با توجه به اینکه وقت بسیاری از عمر انسان در خواب طی می گردد، پس برای داشتن یک خواب خوب و راحت نیاز است وسایل خواب نرم و گرمی را تهیه کنید. یکی دیگر از مواردی که در این زمینه باید رعایت نمود، نظافت و تمیزی آنها می باشد. با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم در این مطلب به تمیز کردن تشک برقی بپردازیم.

تمیز کردن تشکهای برقی با روش های ساده

تمیز کردن تشک برقی به همراه مزایا و معایب این تشک

از لحاظ شکل ظاهری تشک برقی یک وسیله می باشد که دارای سیم بوده که به پریز برق وصل می گردد که بعد از وصل شدن آن به برق لازم است زمان کوتاهی منتظر بمانید تا تشکچه مدنظر شما گرم گردد و بعد از فایده های آن جهت التیام دردها و گرم نمودن خود بهره ببرید. در ادامه شما را با مزیت های بهره بردن از تشک برقی آشنا می نماییم:

تمیز نمودن تشک برقی و مزایای و معایب

تسکین و مداوای دردهای عضلانی

تشک های برقی با گرم نمودن، موجب زیاد شدن جریان خون در بدن به اندازه خوبی می گردند، خوب شدن جریان خون موجب آرامش عضله ها می گردد، همچنین تشک برقی کمک می نماید که دردها تا حد بسیاری کاهش می یابد، از اصلی ترین مزیت های تشک برقی در مقایسه با هر نوع وسیله گرمایشی مانند بخاری در این است که گرما را به عضله ها وارد می نماید. این گرما باعث می شود که خستگی، اسپاسم، درد و غیره زیاد می گردد. تشک های برقی قادر هستند انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل نموده و توسط آن دما را به بخش های معینی از بدن انتقال دهد.

کم شدن هزینه های گاز مصرفی

بهره بردن بیشتر از انرژی موجب زیاد شدن در صورت برق و گاز می گردد. روشن بودن پیوسته بخاری در طول 24 ساعته روز و شب ممکن است هزینه های شما را به صورت بسیاری بالا ببرد. بهره بردن از تشک برقی به علت استفاده پایین برق و کاهش سیستم های گرمایشی منزل مانند بخاری باعث کاهش هزینه های مسرفی شما می گردد.

نکات انتخاب و خریداری تشک برقی مناسب

اغلب جهت خرید هر یک از وسایل یکسری نکته های ساده اما کاربردی را بهتر است رعایت نمایید تا در نتیجه بتوانید انتخاب و خرید قابل اطمینانی داشته باشید. در مرحله ی اول امکانات آن را مدنظر قرار دهید، داشتن امکانات منحصر به فرد قادر است برایتان بسیار سودمند و یا خلاف آن باشد.

همچنین به اندازه و ابعاد تشک برقی توجه نمایید، اندازه لازم موضوعی مهم می باشد.

نکته ی بعدی اینکه بهتر است تشک برقی قابلیت شست و شو داشته باشد، به این صورت که لایه رویی قابل جدا شدن و شستشو داشته باشد.

به نکته هایی همچون خاموشی اتوماتیک، تایمر، متریال استفاده شده در ساختن آن، کنترل درجه حرارت خوب است توجه کنید.

 تشک برقی چیست و چگونه می توان تمیز کرد؟

معایب تشک برقی و افراد منع شده

قطعا هر یک از وسایل دارای مزایا و معایبی است که تشک برقی نیز چنین می باشد. برق گرفتگی و سوختگی از جمله معایب تشک برقی می باشد، البته درصد اتفاق آن پایین است. تلاش کنید این وسایل برقی را از برندها و فروشگاههای قابل اطمینان تهیه کنید.

با وجود اینکه تمامی افراد می توانند از تشک برقی بهره ببرند، ولی بهتر است کودکان زیر 5 سال و همچنین خانم های حامله در 3 ماهه نخست از تشک برقی بهره نبرد. اشخاصی که دارای مشکل گردش خون می باشند و یا قند خون دارند، خوب است با با نظر دکتر از تشک برقی استفاده نمایند. اندازه گرمای تشک برقی به اندازه ای نمی باشد که به ستون فقرات جنین صدمه وارد نماید؛ ولی با وجود این دکترها سفارش می نمایند در 3 ماهه نخست حاملگی تمامی احتمال ها مدنظر قرار بگیرد و دمای بدن مادر از 39 درجه به وسیله ی تشک های برقی زیادتر نگردد.

ممکن است شما نیز از آن دسته کسانی باشید که برای آشنایی نداشتن با روش شستشوی تشک مواج از انجام آن منصرف شوید و فقط به تمیز نمودن روکش و روتختی آن اکتفا نمایید. تشک مواج نیز مانند سایر قسمت هایی که به طور مستقیم روزانه با بدن ارتباط دارد جهت تمیز گردیدن از هر نوع میکروب و قارچ و آلودگی باید دستکم دو بار در سال بشویید.

تشک مواج سلولی از پر استفاده ترین تشک هایی می باشد که جهت امراض بسیاری همچون مشکلات پوستی مانند زخم بستر و یا درهای متعلق به ستون فقرات استفاده می شود. در اغلب موارد دکترها در عوض بکارگیری تشک های عادی توصیه می نمایند که مریضان و حتی سایر اشخاص معمولی از تشک مواج، تشک برقی و یا تشک طبی بهره ببرند. امکان دارد شست و شوی تشک برقی برایتان مشکل به نظر برسد، اما با انجام چند مرحله می توانید آن را به سادگی انجام بدهید.

 با استفاده از دستگاه

جهت شست و شوی تشک برقی با استفاده از دستگاهی که برای شستن مبل استفاده می شود یا بخارشو، اول از همه باید اتصال آن را از برق جدا نمایید، بعد در قدم بعدی سیم های اتصال را از تشک جدا نموده و فرآیند شست و شو را شروع نمایید. موقع شست و شوی تشک برقی توجه کنید که اندازه دمای دستگاه از 30 درجه سانتی گراد بالا نرود. پس از پایان یافتن شستن با دقت و حوصله تشک را در معرض جریان هوای گرم و خشک بگذارید تا همه رطوبت آن برطرف شود.

حتما حواستان باشد که کمی از رطوبت در تشک نمانده و جهت بهره بردن دوباره از تشک عجله نداشته باشید، زیرا ممکن است رطوبت باقی مانده و ریسک اتصال برق اتفاق بیفتد. برترین حالت جهت خشک نمودن تشک برقی گذاشتن در حالت افقی می باشد.

روش های تمیز کردن تشک برقی

با استفاده از دست

  • جهت شستشوی تشک مواج با استفاده از دست تشک برقی را برای یک ربع ساعت درون آب گرم بگذارید تا به صورت کامل مرطوب گردد، مواظب باشید به منظور جلوگیری از آسیب نرسیدن به تشک برقی، دمای آب نباید بیشتر از 30 درجه سانتی گراد باشد، سپس تشک را داخل آب سرد آرام  بدون چلاندن و مچاله نمودن آبکشی نمایید.
  • جهت تمیز کردن گرد و خاک تشک برقی به طور مداوم از جارو برقی بهره ببرید. این عمل موجب می گردد که آلودگی ها به بافت درونی تشک برقی نفوذ نکرده و نظافت آن آسان تر صورت بگیرد. در همه شیوه ها اعم از دست و یا بخارشو و … برای شستشوی تشک برقی و یا تشک طبی خودتان ابتدا با استفاده از جارو زباله های بزرگ و گرد و خاک آن را جدا نمایید.
  • چنانچه به طور ناگهانی دست شما به لیوانی برخورد کرده و شربت و یا چای بر روی تشک برقی ریخته شد، سریعا آن را تمیز نمایید، جهت این عمل یک پارچه را مرطوب نموده و آرام بر روی لکه ها بکشید.
  • در صورتی که بر روی تشک برقی به صورتی بود که به آسانی تمیز نشد، دو قاشق غذاخوری آب را با 1 قاشق مایع ظرفشویی مخلوط نموده و آرام با کمک مسواکی قدیمی (مسواک دارای دندانه های زیاد زبر نباشد) بر روی تشک بکشید.
  • همیشه حواستان باشد تشک برقی تا نگردد، اول صبح و بیدار شدن تشک را مرتب کرده و سطح تشک را صاف و یکنواخت نمایید.
  • در شست و شوی تشک مواج جهت رفع بوی نامطبوع تشک، استفاده از جوش شیرین پیشنهاد می شود. به این صورت که نیم کیلو از جوش شیرین را بر روی همه سطوح تشک برقی پخش نمایید. سپس آن را برای یک شبانه روز به همین صورت بگذارید. پس زا این زمان بوهای بد کمتر می شود.

روش های تمیز کردن تشک برقی

 

از اینکه تا انتهای مطلب اختصاص داده شده به تمیز کردن تشک برقی همراه ما بودید از شما قدردان و متشکریم. امیدواریم مورد توجه تان واقع شود. اگر از بین بردن رطوبت رختخواب از دغدغه های شما استف همچنین به دنبال روشی برای شستن مبل در خانه هستید می توانید بر روی لینک ها کلیک کرده و به مطالب آموزشی و روش های ارئه شده مراجعه نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 12 کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان