آنتونوف: آمریکا روی شکست روسیه متمرکز شده است

ایسنا نوشت: سفیر روسیه در آمریکا گفت، ایالات متحده بحران اوکراین را گسترش داده و چشم خود را بر روی "فساد رژیم کی‌یف" بسته است.

آنتونوف: آمریکا روی شکست روسیه متمرکز شده است

به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به کمک نظامی جدید واشنگتن به کی‌یف به ارزش 350 میلیون دلار اظهار کرد: آمریکا روی شکست راهبردی روسیه متمرکز شده است. دولت آمریکا با اقداماتش صرفا رادیکال‌های اوکراینی را به سمت و سوی جدید و وحشتناکی سوق می‌دهد.

وی افزود: با هر بار تحویل تجهیزات نظامی به اوکراین، رژیم ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور بیشتر و بیشتر احساس مصونیت می‌کند و به کشتن غیرنظامیان در مناطق دونباس، زاپوریژیا و خرسون ادامه می‌دهد.

آنتونوف هشدار داد: ایالات متحده آمریکا فکر نمی‌کند که با این اقدامات آتش جنگ را شعله‌ور می‌کند و بحران اوکراین را گسترش می‌دهد. این سیاست امنیت تمام اروپا را تهدید می‌کند و خطر درگیری مستقیم میان ناتو و روسیه را افزایش می‌دهد. واشنگتن چشم خود را به روی فسادهای رژیم کی‌یف بسته است. چه کسی مسئولیت این تسلیحات را برعهده خواهد گرفت؟ اگر این تسلیحات به دست گروه‌های تروریستی بیفتد، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

وی در پایان ضمن اینکه از رهبری آمریکا خواست تا به شعله‌ور کردن درگیری اوکراین پایان دهد، گفت: چنین مسائلی به تصمیم واشنگتن ارتباطی ندارد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، این کشور کمک نظامی جدیدی به ارزش 350 میلیون دلار که شامل مهمات ویژه موشک‌اندازهای هیمارس است، به اوکراین ارسال خواهد کرد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان