میزان تسهیلات پرداختی به اهالی فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۱ اعلام شد

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با ارائه گزارشی از پرداخت بیش از ۱۴۹ میلیارد تومان تسهیلات مالی به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

میزان تسهیلات پرداختی به اهالی فرهنگ و هنر در سال 1401 اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی صندوق اعتباری هنر، سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، با تبریک سال نو و همچنین فرارسیدن ماه رمضان، رفع دغدغه‌های معیشتی، رفاهی و مالی فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و در کنار آن، تقویت بنیه مالی کسب‌وکارهای فرهنگی و هنری را از مهمترین مأموریت‌های صندوق اعتباری هنر برشمرد و افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی منسجم، رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام گرفته با نهادهای پولی و مالی در سال 1401، حدود 149 میلیارد تومان تسهیلات به اعضای واجد شرایط پرداخت شد.

رئیس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر با تاکید براینکه در حوزه ارائه تسهیلات به اعضای این صندوق گام های رو به جلویی را نسبت به سال های قبل برداشته شده است توضیح داد: رشد 357 درصدی در حوزه تسهیلات قرض الحسنه ضروری، رشد 331 درصدی در ارائه تسهیلات بلاعوض و رشد 224 درصدی تسهیلات کارآفرینی را بر اساس اسناد و آمار موجود، گواه این مدعا دانست.

پوراحمدی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های بودجه ای و هدف گذاری صندوق در پاسخگویی 100 درصد به نیاز متقاضیان، تحقق هدف جز با استفاده از ظرفیت مالی موسسات معتبر پولی و بانکی در سراسر کشور از طریق تعمیم و گسترش روابط، امکان پذیر نبود که این مهم با همکاری خوب بانک های عامل محقق شد. بر همین اساس در سال 1401، پنج هزار و277 نفر از اعضا به‌ منظور اخذ بیش از 90 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری (بدون بهره) به بانک عامل معرفی شدند که نسبت به مدت مشابه در سال های قبل از رشد 357 درصدی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: صندوق اعتباری هنر در در سال1401، با پرداخت مبلغ 15 میلیارد و 635 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به 2 هزار و 310 نفر از اعضایی که دچار مشکل معیشتی بودند، آنان را تحت پوشش حمایتی خود قرار داد. این رقم نسبت به مدت مشابه از رشد 331 درصدی برخوردار بوده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنرهمچنین گفت: در ادامه حمایت از جامعه هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور، صندوق اعتباری هنر به منظور تقویت کسب و کارهای فرهنگی در سال 1401 با تخصیص بیش از 43 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه، 334 پروژه فرهنگی و هنری را تحت پوشش این نوع تسهیلات قرار داد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با عنایت به تأکیدات رهبرفرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر ازدواج، فرزندآوری و جلوگیری از حرکت کشور به سمت پیری جمعیت، صندوق اعتباری هنر با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ ازدواج و همچنین ترغیب و تشویق جوانان به فرزندآوری برای دومین سال متوالی، موضوع جوان سازی جمعیت را در دستور کار خود قرار داد. در سال1401 ، تمامی اعضای صندوق که در بازه زمانی مهر 1400 تا اسفندماه 1401 صاحب فرزند شدند و یا اقدام به ازدواج کردند نیز تحت عنوان دو طرح شمیم (ازدواج) و جوانه (فرزندآوری) علاوه بر پرداخت مبلغ پنج میلیون تومان بلاعوض از تسهیلات قرض الحسنه برخوردار شدند.

به گفته وی، در سالی که گذشت، به یکهزار و 551 نفر از اعضای صندوق (1057 نفر مشمول طرح جوانه و 494 نفر در طرح شمیم) هدیه بلاعوض و قرض الحسنه ضروری، بیش از هفت میلیارد و 755 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و بیش از 46 میلیارد و 530 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ضروری تخصیص یافت.

پوراحمدی تاکید کرد: برغم ادامه دار بودن شیوع کرونا و همچنین کم‌رنگی ناخواستۀ فعالیت‌های هنرمندان با عزم و اراده جمعی در این صندوق سالی که گذشت توانستیم در حد توان به وعده‌های خود در راستای حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور جامۀ عمل پوشانده و در حد بضاعت خویش هر آنچه در توان داریم برای این قشر فرهیخته کشورمان در نظرگرفته و گامی هرچند کوچک را در جهت رفع دغدغه های رفاهی، مالی و ضروری فعالان و پیشکسوتان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و در کنار آن، تقویت بنیه مالی کسب و کارهای فرهنگی و هنری برداریم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر همچنین، کاهش دغدغه های معیشتی، درمانی و تأمین نیازهای بیمه ای و ارائه تسهیلات به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را از وظایف ذاتی این صندوق عنوان کرد و گفت: بدون تردید مسئولان صندوق اعتباری هنر از این پس نیز تمام تلاش و عزم جدی خود را برای حمایت و پشتیبانی از جامعه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی سراسر کشور به‌کار می بندند تا بهترین ها را برای اعضای این صندوق رقم بزنند.

259259

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان