روسیه موشک‌های مافوق صوت ضد کشتی آزمایش کرد

ایسنا نوشت: بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، نیروی دریایی این کشور موشک‌های مافوق صوت ضدکشتی خود را با شلیک به سمت یک هدف تمرینی در دریای ژاپن آزمایش کرده است.

روسیه موشک‌های مافوق صوت ضد کشتی آزمایش کرد

وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد، دو کشتی نیروی دریایی ارتش این کشور دست به حمله  موشکی علیه یک کشتی جنگی دشمن فرضی در فاصله حدودا 100 کیلومتر دورتر زدند.

این وزارتخانه اعلام کرد، در این رزمایش، دو موشک کروز مافوق صوت "موسکیت" که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای و متعارف را دارند با موفقیت به هدف خود اصابت کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه که در کانال تلگرامی این وزارتخانه در روز سه شنبه انتشار یافت، نوشته شد: "کشتی‌های ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه در آب‌های دریای ژاپن موشک‌های کروز موسکیت را به سمت یک هدف دریایی دشمن فرضی شلیک کردند."

در این بیانیه تصریح شد: "این  دو موشک کروز موسکیت به صورت مستقیم و با موفقیت به هدف خود واقع در فاصله حدودا 100 کیلومتری اصابت کردند."

موشک موسکیت پی-270 نیروی دریایی روسیه که ناتو از آن با نام موشک "اس‌اس-ان-22 سانبرن" یاد می‌کند یک موشک کروز میانبرد مافوق صوت و الگو گرفته از موشک‌های زمان شوروی سابق بوده و می‌تواند یک کشتی را در برد تا سقف 120 کیلومتر از بین ببرد.

مانور موشکی نیروی دریایی روسیه در حالی برگزار شد که مسکو پیش از آن اعلام کرد، یک هفته قبل دو بمب‌افکن استراتژیک روس با قابلیت حمل تسلیحات هسته‌ای در یک "پرواز برنامه‌ریزی شده" برای مدت بیش از هفت ساعت بر فراز دریای ژاپن پرواز کردند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مانور روز سه شنبه در خلیج "پتر کبیر" در دریای ژاپن برگزار شده است؛ اما مختصات مکانی دقیق‌تر محل رزمایش را اعلام نکرد.

یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن گفت، کشورش نسبت به عملیات‌ نظامی مسکو هوشیار باقی می‌ماند و اضافه کرد که هیچ آسیبی بعد از پرتاب‌های موشکی روسیه گزارش نشده است.

به نوشته رویترز، هایاشی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: همچنان که حمله روسیه به اوکراین ادامه می‌یابد، نیروهای روس نیز در حوزه شرق دور از جمله در همسایگی ژاپن فعال‌تر می‌شوند.

وزارت دفاع ژاپن به این رزمایش روسیه واکنش فوری نشان نداد.

چند هفته قبل نیز مسکو گزارش کرد که یک زیردریایی روس در دریای ژاپن در یک مانور با یک موشک کروز "کالیبر" یک هدف زمینی در فاصله بیش از 1000 کیلومتر دورتر را مورد اصابت قرار داده است.

مسکو از موشک‌های کالیبر برای حمله به اهداف متعدد در اوکراین از جمله به تاسیسات برق با پرتاب آنها از کشتی‌ها و زیردریایی‌ها در دریای سیاه استفاده کرده است.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان