کمال تبریزی محافظه‌کار نیست و بهترین گزینه برای اجرا روی خط قرمزها است/ مناسبات برخی از پلتفرم‌ها غیرمنصفانه است

حامد قشلاقی تهیه کننده و طراح رئالیتی تاک شوی «طناز» عنوان کرد: برای متفاوت بودن «طناز» از تاک‌شوهای مشابه از طرح سوالات تکراری و تولید قسمت‌های متعدد و پرشمار پرهیز کردیم.

کمال تبریزی محافظه‌کار نیست و بهترین گزینه برای اجرا روی خط قرمزها است/ مناسبات برخی از پلتفرم‌ها غیرمنصفانه است

نیلوفر ندیمی دانش: حامد قشلاقی طراح و تهیه کننده رئالیتی تاک شوی «طناز» درباره شکل‌گیری ایده این برنامه که نوروز 1402 از روبیکا پخش شد، بیان کرد: طرح طناز در جریان پیاده روی‌هایم شکل گرفت. همزمان به چند مجری برای اجرای آن هم فکر کردم و بعد به آقای کمال تبریزی رسیدم. با چند نفر مشورت کردم اما مخالف بودند با این حال اما من مصر بودم و با او ایده اجرای این برنامه را مطرح کردم. دو روز از من وقت خواست و گفت من پای کار هستم. آقای تبریزی با وجود اینکه خود از کارگردانان مولف سینمای ایران است، اما در این تجربه به شدت همراه بود و لطف کرد و خود را در اختیار پروژه گذاشت.
وی با اشاره به سابقه همکاری و دوست با کمال تبریزی در پروژه‌های دیگر گفت: من قبلا آقای تبریزی را برای دو مجموعه داوری در سایت آپارات دعوت کردم و با هم همکاری داشتیم. او هم به اعتماد کرد و این همکاری شکل گرفت.
کارگردان تلویزیونی «طناز» درباره مشخصه‌های اجرای این برنامه توسط کمال تبریزی کارگردان باسابقه سینما گفت: آقای تبریزی چند اثر توقیف و پخش نشده در کارنامه شان دارند و این یعنی ما با کارگردانی رو به رو هستیم که محافظه کار نیست. اساسا طناز هم برنامه ای است که نباید در آن محافظه کاری وجود داشته باشد. دلم می‌خواست در این برنامه با کسی در مقام اجرا همکاری کنم که در لبه خط قرمزها حرکت کند و آقای تبریزی بهترین گزینه بود.

قشلاقی در پاسخ به این که برای پرهیز از شبیه شدن تاکشوی «طناز» با نمونه های مشابه بیان کرد: بعد از این که ایده این برنامه در ذهن من شکل گرفت و با آقای تبریزی مشورت کردم او گفت نیاز به اتاق فکر داریم و سه چهار جلسه اتاق فکر با جمعی از هنرمندان و متخصصان رسانه برگزار کردیم. برای این که در ورطه تکرار نیافتیم لازم بود از تولید قسمت های طولانی پرهیز کنیم و گفت و گوها نیز متفاوت از سایر برنامه ها باشند. بنابراین همین دو اصل را در پیش گرفتیم و فصل اول طناز در شش قسمت با حضور شش بازیگر ضبط شد. از طرفی برای هر قسمت متفاوت عمل کردیم. سوالاتی ویژه هر مهمان طراحی و متن های خاصی نوشته شد. ضمن این که دستشان را برای بداهه نیز در گفت و گوها باز گذاشتیم تا جذابیت و پویایی تاک شو حفظ شود. سوال ها نیز غیرتکراری بودند. به کودکی مهمانان هم پرداختیم. به کار و حرفه شان، به زندگی شخصی و مناسبات اجتماعی‌شان تا جامعیتی نیز در گفت و گو لحاظ شود که یزدان فتوحی به عنوان نویسنده زحمت این بخش را برعهده داشت. همچنین ما چند ضبط صفر داشتیم تا بتوانیم لحن دوربین‌ها را یکدست و هماهنگی بیشتری را برای کار فراهم کنیم.

وی ادامه داد: از سویی دیگر این شاید از معدود پروژه‌هایی بود که حدود 140 نفر در رشته‌های تخصصی در پشت صحنه آن فعالیت کردند و بدون حضور آن‌ها قطعا ساخت این برنامه مقدور نمی‌شد. ضمن اینکه ما برای طناز یک فرآیند پس تولید دو ماهه هم در نظر گرفتیم که مسئولیت آن برعهده مهدی ایروانی عزیز بود و بی دریغ ایام نوروز نیز پای کار ماند.
تهیه‌کننده برنامه «دید در شب» درباره علت انتخاب نام «طناز» برای برنامه نیز بیان کرد: طرح این برنامه از همان ابتدا با عنوان طناز در ذهنم شکل گرفت و با این که مخالفانی داشت من باز هم بر انتخاب آن مصر بودم. زیرا معتقدم نام برنامه ها همزمان با زایش ایده شان شکل می‌گیرند و شاید مثل نام بچه‌ها هستند. در طول ساخت و پخش برنامه نیز به درست بودن این نام بیش از پیش پی بردم.

کمال تبریزی محافظه‌کار نیست و بهترین گزینه برای اجرا روی خط قرمزها است/ مناسبات برخی از پلتفرم‌ها غیرمنصفانه است

قشلاقی درباره علت همکاری با روبیکا برای پخش رئالیتی تاکشوی «طناز» گفت: روبیکا شرایط بهتری را برای عقد قرارداد نسبت به دیگر پلتفرم ها درنظر گرفته بود. متاسفانه برخی پلتفرم ها به جهت پرمخاطب شدنشان در سال‌های اخیر در مواردی در قراردادها یک جانبه عمل می کنند و منافع صاحبان آثار و هنرمندان را آنطور که باید لحاظ نمی‌کنند. برای پرهیز از این بی مهری ترجیح دادم با روبیکا در پخش طناز همکاری کنم. چراکه من پیش از این خودم برنامه های پرمخاطبی را برای پلتفرم هایی که آن دوران مخاطبانشان مثل حالا گسترده نبود ساختم و اتفاقا به روند جذب مخاطبشان نیز کمک کردم اما امروز مواردی را در قراردادها لحاظ می کنند که برای هنرمندان منصفانه نیست. خوشبختانه روبیکا به تعهدات خود پایبند بوده است و برنامه نیز بیش از انتظار اولیه ما با استقبال در این اپلیکیشن رو به رو شد که باید از مدیران مجموعه تشکر کنم.

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان