طرز تهیه کوکی خیس خوش طعم و لذیذ در خانه

کوکی نام یک دسر خوشمزه است که تمامی انواع آن از این ویژگی یعنی خوش طعم بودن بهره مندند. یکی از آنها کوکی خیس می باشد که دارای طعمی منحصر به فرد می باشد. در این مطلب شما را با طرز تهیه کوکی خیس آشنا می کنیم.

طرز تهیه کوکی خیس خوش طعم و لذیذ در خانه

کوکی از میان وعده و خوراکی های ترد و یا شبیه کیک می باشد که اغلب در اندازه های کوچک تهیه می گردد، این کوکی دارای سطحی صاف بوده و طعمی شیرین دارد. کوکی ها اغلب از مخلوط شدن کره (روغن)، شکر، آرد و تخم مرغ آماده می گردد و متناسب با سلیقه شخصی شما افزودن سایر مواد همچون جو دوسر، کشمش، آجیل، شکلات چیپسی و … مجاز می گردد. در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه کوکی خیس آشنا می کنیم.

کوکی اسمی است برگرفته از وازه هلندی «koekje» به معنی کیک کوچک که در بسیاری از کشورها دارای اسم های مختلف است، و اما کوکی ها دارای تنوع بسیاری می باشند که در اندازه، بافت و شکل های متفاوت گوناگون تهیه می گردد و می توان به سلیقه و دلخواه خود آن را تزیین نمایید. کیک خیس با نام کیک براونی نیز شناخته می شود که از جمله شیرینی های خوش طعم و بین المللی محسوب می شود، همانطور که از نامش پیداست این شیرینی یک میان وعده دوست داشتنی است.

دستور پخت کوکی خیس با طعم دوست داشتنی

مواد لازم

  • 1 پیمانه روغن مایع
  • 3 پیمانه و 1/2 پیمانه آرد
  • 1/2 پیمانه شکر
  • 2 عدد تخم مرغ
  • 1 قاشق چای خوری بکینگ پودر
  • 2 قاشق چای غذاخوری پودر کاکائو
  • اندازه نیاز وانیل

مواد برای شربت

  • 1/2 پیمانه شیر
  • 1 پیمانه و 1/2 پیمانه آب
  • 1 پیمانه و 1/2 پیمانه شکر
  • 1 قاشق غذاخوری قهوه

مراحل طرز تهیه کوکی خیس با طعمی خاص

در اولین مرحله تخم مرغ ها را درون ظرفی مناسب با استفاده از همزن به خوبی بهم زده و با یکدیگر ترکیب نمایید تا پف نموده و حجم دار گردند. بعد شکر را به مخلوط تخم مرغ ها افزوده و حدودا به مدت چهار دقیقه بهم بزنید تا به رنگ کرمی درآید، اکنونن وانیل را نیز بر روی مواد ریخته و بهم بزنید تا ترکیبی کش دار با بافتی نرم به دست آید.

سپس روغن مایع را به ترکیب بیفزایید و با استفاده از دور کم همزن مقداری بهم بزنید تا تنها به حدی که روغن با مواد کوکی مخلوط گردد و بافتی نرم و یکنواخت پیدا کند. اکنون درون ظرفی آرد را الک نموده و بکینگ پودر را به آن بیفزایید و با یکدیگر مخلوط نمایید. بعد به منظور جلوگیری از گلوله نشدنن آرد، دوباره با یکدیگر الک نمایید تا بافت آرد یکنواخت گردد.

سپس آرد را به تدریج بر روی ترکیب الک نمایید و با استفاده از همزن دستی و به صورت دورانی در یک سمت بهم بزنید تا خمیر به دست آمده به غلظت برسد و بافتی نرم و یکنواخت به خود بگیرد. همزن برقی موجب می شود پف شیرینی نخوابد. سینی فر را توسط روغن و یا کره چرب نموده و یا کف سینی را با استفاده از کاغذ روغنی بپوشانید. مقداری از مواد کوکی (اندازه یک گردو) جدا کنید و پس از گرد کردن با دست، درون سینی با فاصله از یکدیگر چیدمان بدهید. در این مرحله سینی حاوی کوکی ها را داخل فر برای مدت نیم ساعت و یا چهل دقیقه قرار دهید تا کوکی ها بپزند و روی سطح آنها به رنگ طلایی درآید. دقت کنید که فر را باید از قبل بر روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

تهیه شربت

پس از تهیه کوکی ها حالا نوبت به تهیه شربت برای ریختن بر روی کوکی ها می رسد، درون ظرفی مناسب شکر و آب را ترکیب نموده و بر روی شعله ملایم بگذارید تا با یکدیگر ترکیب گردند و به جوش آید. پس از به جوش آمدن آب، به مدت 3 دقیقه بگذارید تا آب به جوشیدن ادامه دهد و مقداری زیادتر غلیظ گردد، سپس شیر را به مواد بیفزایید و به خوبی بهم بزنید و زمان دهید تا مجددا چندین جوش زده و بافتی یکنواخت پیدا کند.

بعد شربت را از روی شعله برداشته و 1 قاشق قهوه به آن بیفزایید و بهم بزنید تا ترکیب یکنواختی به دست آمده و به هم نچسبد. بعد در کناری قرار دهید تا حرارتش خارج گردد. پس از پخته شدن شیرینی ها، کوکی ها را هنوز داغ هستند درون شربت خنک شده فرو برده و به مدت 1 ثانیه در آن نگه داشته و بیرون بیاورید. این مراحل را برای تمامی کوکی ها انجام دهید.

در نهایت نوبت به تزیین کوکی ها می رسد، برای این منظور حدودا 80 گرم شکلات را درون یک ظرف به شیوه بن ماری ذوب نمایید و از آن بر روی کوکی ها ریخته و کمی پودر نارگیل و یا پودر پسته بر روی آن بریزید.

دستور پخت کوکی خیس دلخواه و ناب

در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه کوکی خیس آشنا کردیم، کوکی که به کیک براونی هم معروف است دارای طعمی دلچسب است که با وجود این همه مزایا دسترسی به آن اصلا سخت نیست. همانطور که گفته شد تنوع کوکی ها بسیار است و از جمله آن می توان به کوکی نارگیلی، کوکی رژیمی، کوکی گردویی، کوکی کشمشی و … اشاره داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر