وبلاگ مشرق

نقشه "خادم کُشی" برای مجلس/ پاسخ فنی زاکانی به ادعای گم شدن ۱۷ هزار میلیارد

وزیر آموزش و پرورش طی سخنانی بر لزوم آموزش فرامتنی و ارائه "درس زندگی" به دانش‌آموزان تأکید کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نقشه "خادم کُشی" برای مجلس

نقشه "خادم کُشی" برای مجلس/ پاسخ فنی زاکانی به ادعای گم شدن 17 هزار میلیارد

علی باقری، از فعالان اصلاح‌طلب در مصاحبه ایلنا گفته است:

"در حال حاضر شما سرنوشت مجلس یازدهم را نگاه کنید، کیفیت و وزانت مجلس یازدهم را ببینید که صدای خیلی‌ها را در کشور درآورده است؛ این از نتایج ابتدایی فرآیند خالص‌سازی در قوه‌مقننه است."[1]

*یکی از وجوه سیاست‌ورزی عاقلانه و پیشرفته؛ "اشاره به مثبتات رقیب" است.

امری اسلامی که متأسفانه آنچنان که باید در کشور ما اجرا نمی‌شود و برای عده‌ای مهم نیست که در این رفتار غلط؛ چه مثبتات و امتیازاتی از مردم و نظام کسر خواهد شد!

آقای باقری یا در دوران فعالیت مجلس یازدهم در خارج از کشور بوده و اطلاعی از اقدامات مجلس ندارد و یا متأسفانه تقلا می‌کند در مقابل خورشید حقیقت بایستد...

چه اگر مجلس یازدهم نبود سربازان وظیفه امروز حقوقی در حد چند هزار تومان می‌گرفتند، هیچ قانونی برای ساخت مسکن و تعیین قیمت اجاره وجود نداشت، طرح رتبه‌بندی معلمان که سال‌ها روی زمین مانده بود تصویب نمی‌شد، قانون کالابرگ برای بهره‌مندی مردم از کالاهای اساسی بصورت ارزان وجود نداشت و هیچ تسهیلاتی هم از بابت قانون جوانی جمعیت به خانواده‌های محترم چند فرزندی داده نمی‌شد.

دستاوردهایی که الحق و الانصاف در مجالس قبلی وجود نداشتند و نشان قاطعی از وزانت مردمسالاری و مدیریت جهادی در مجلس یازدهم را به یادگار گذاشتند.

دقت شود که البته اثر برخی از قوانین مجلس آنچنان که باید توسط مردم لمس نمی‌شود که انتظار بود امثال آقای باقری به جای حرف‌های غلط؛ به بیان علت این لمس نشدن که ضعف در اجرای قانون است، می‌پرداختند. اما شوربختانه باید ملاحظه کنیم که آقای باقری به جای بیان حرف درست اما به سمت نقاط قوت نظام و خدماتی که با قانون‌گذاری به مردم ارائه شده حمله کرده‌اند!

مردم و جوانان عزیز باید بدانند که مجلس تراز ذهن امثال آقای باقری و یک مجلس اصطلاحا خالص نشده؛ یحتمل مجلسی مثل پارلمان ششم است که نمایندگان اصلاح‌طلبش مجلس را به کانون بحران تبدیل کرده بودند و دست آخر نیز دست به استعفای دسته جمعی و تحصن زدند.

"فرق بین خادم و خائن" همان نکته مهم سیاسی است که امثال باقری بعنوان رجال سیاسی باید آنرا برای مردم شرح بدهند اما کسانی از آنها به هر دلیلی از انجام این وظیفه ذاتی طفره می‌روند و بلکه برای ترور مجلس دست به پروژه خیانتبار "تحریم انتخابات" نیز زده‌اند.

***

پاسخ فنی زاکانی به ادعای گم شدن 17 هزار میلیارد

نقشه "خادم کُشی" برای مجلس/ پاسخ فنی زاکانی به ادعای گم شدن 17 هزار میلیارد

علیرضا زاکانی، شهردار تهران به تازگی طی سخنانی در خصوص مباحث مطرح شده درباره -گم شدن- بودجه 17 هزار میلیاردی شهرداری گفت: این بودجه فاصله بین تخصیص اولیه اعتبار تا به هزینه نشاندن پروژه‌ها می‌باشد و سند تمامی پروژه‌ها موجود است.

به گزارش ایرنا، او تصریح می‌کند: در این بودجه تمامی پیش پرداخت‌ها اعم از احداث و بهبود مترو، خرید اتوبوس‌ها، نوسازی ون‌ها و تاکسی‌ها و... در نظر گرفته شده است.[2]

*پیش از این، احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران در اظهاراتی جنجال‌برانگیز گفته بود: "درآمد سال قبل 80 همت بوده و مطابق با گزارش مصارف بودجه در سامانه شفافیت 49.4 همت هزینه شده است که با احتساب سایر هزینه به 52 همت می رسد و از این رقم نزدیک به 17 همت (هزار میلیارد) درآمد حاصل در هیچ محلی هزینه نشده و سوال ما این است که این درآمد کجاست؟ اگر مخارج خارج از چارچوب وجود داشته باید گزارش آن به شورا ارائه شود."[3]

این اظهارات که با استقبال برخی رسانه‌های چپ مواجه شد اما در حالی است که سابقه و کارنامه دکتر زاکانی یک کارنامه ضد فساد بوده و اگرچه ملاک همواره بر "حال فعلی افراد" است اما بهتر بود آقای صادقی برای طرح این سخنان تأمل بیشتری انجام می‌داد.

پاسخ فنی دکتر زاکانی به این ادعا نیز یک پاسخ معقول به نظر می‌رسد که انتظار است شورای شهر تهران پس از روشن شدن دقیق مسئله؛ نتیجه آنرا به افکار عمومی و مردم تهران اعلام کند.

شخص آقای صادقی هم در این زمینه وظایف تبیینی مهمی بر عهده دارد زیرا تخریب شدن ذهن مردم در حکومت اسلامی ذنب لایغفر است.

***

تأکید وزیر آموزش و پرورش بر "درس زندگی"

نقشه "خادم کُشی" برای مجلس/ پاسخ فنی زاکانی به ادعای گم شدن 17 هزار میلیارد

رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش اخیرا با اشاره به انعطاف برنامه درسی متناسب با نیاز دانش‌آموزان، متذکر شد: معلمان باید بدانند که کتاب درسی اسباب دستشان است نه ارباب آنها؛ معلم خوب از کتاب به‌عنوان ابزار کار استفاده می‌کند اما برخی معلمان به‌دلیل عدم مطالعه و به‌روزآوری خود، برده کتاب درسی می‌شوند.

به گزارش تسنیم، او خطاب به معلمان ادامه داد: دانش‌آموزان آنچه را از کتاب درسی یاد می‌دهیم، فراموش خواهند کرد اما اگر آنها را درگیر کنیم و درس زندگی بدهیم در ذهنشان باقی می‌ماند. این مسائل را با دانش‌آموزان تمرین کنید و دست شما باز است.[4]

*این صحبت‌های وزیر محترم آموزش و پرورش برخاسته از یک منطق صحیح و یک پختگی در بحث آموزش و پرورش است که بایستی آنها را ارج نهاد.

وزارت آموزش و پرورش فی‌الواقع وزارت ایده‌ها و ایدئولوژی‌های صحیح است و چه ایده‌ای بهتر از این که معلمان عزیز مدارس؛ آموزشی فرامتنی با بچه‌ها داشته باشند و نسل فردای ایران را به جای متن‌خوانی به لمس معقول زندگی سوق بدهند.

درباره تزِ جالب وزیر آموزش و پرورش باید به این پیوست نیز توجه کرد که برای آموزش فرامتنی کودکان و نوجوانان البته بایستی اولیای دانش‌آموزان نیز در کنار معلم و مدرسه قرار گیرند تا این حیطه 3 یا چند گانه؛ نوجوان را به سمت "حیات معقول" سوق دهد. حیاتی که منشأ آن آموزش و پرورش و نتیجه آن بالندگی معقول نوجوان در ابعاد مختلف این حیات اعم از تفکر، کسب و کار، تحصیل در مدارج بالا، لذت، کسب جایگاه اجتماعی، ازدواج و... است.

پیشنهاد می‌شود برای پارادایم مطلوبی که وزیر آموزش و پرورش ترسیم کرده است مواردی مثل تجلیل از معلمان الگو، ساخت فیلم و سریال، استفاده از ظرفیت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و تدوین تکالیف فرامتنی در کتب درسی نیز مد نظر مدیران محترم آموزش و پرورش کشور قرار گیرد.

***

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1425217

2_ https://irna.ir/xjPbKc

3_ khabaronline.ir/xkHqm

4_ https://tn.ai/3003231

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان