طرز تهیه سالونه مرغ غذای سنتی و خوشمزه ایرانی

سالونه یکی از قدیمی ترین روش ها برای طعم دار کردن و پخت مرغ می باشد که در قدیم این روش بسیار محبوب بوده. در این روش مرغ طعمی ملس میگیرد و می توان با نان و یا برنج این را سرو کرد.

طرز تهیه سالونه مرغ غذای سنتی و خوشمزه ایرانی

یکی از قدیمی ترین روش ها برای طعم دار کردن و پخت مرغ سالونه مرغ می باشد. در این روش مرغ را به صورتی تهیه می کنیم که بتوان به همراه برنج و یا نان با دلخواه سرو کرد. برای تهیه از تمر هندی استفاده می شود که باعث شده مرغ طعمی عالی و بی نظیر به خود بگیرد. طرز تهیه سالونه مرغ با روشی ساده و طعمی بی نظیر در این مطلب قرار گرفته شده است.

آغوز مسما، فسنجان عراقی و خورش اسفناج گردو سه تای دیگر از غذاهایی هستند که مانند سالونه مرغ با نون و یا برنج سرو می شود. برای تهیه این سه خورش خوش طعم و متفاوت بر روی لینک های قرار گرفته شده کلیک نمایید. در تهیه سالونه مرغ مقدار ادویه ها بستگی به ذائقه شما دارد و به دلخواه می توان مقدار تمر هندی و رب گوجه فرنگی را کم و یا حتی زیاد کرد.

سالونه مرغ ملس

مواد لازم

  • گردو 6 عدد
  • سینه مرغ 2 عدد
  • پیاز 1 عدد درشت
  • تمر هندی 1 قاشق غذا خوری پر
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری
  • روغن 2 قاشق غذا خوری
  • زردچوبه به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل سیاه به مقدار لازم

سالونه مرغ لذیذ و خوش طعم

طرز تهیه سالونه مرغ لذیذ و خوش طعم

ابتدا برای تهیه سالونه مرغ باید مرغ را به خوبی بشویید و به تکه های تقریبا بزرگ و یا به اندازه های دلخواه برش دهید. سپس پیاز را پوست کرده و به صورت نگینی خرد کنید. پیاز را با مقدار کمی روغن در تابه ای مناسب بریزید و بر روی حرارت قرار دهید تا تفت بخورد و  سبک و طلایی رنگ شود.

در ادامه مرغ های تکه شده را به همراه ادویه ها از جمله نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه حاوی پیاز بی افزایید. مواد را تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهد و مقداری تفت بخورد. پس از گذشت 5 دقیقه رب را هم اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. تخم های تمر هندی را در بیاورید و تمر را در نصف لیوان آب جوش بریزید.

طرز تهیه سالونه مرغ خوشمزه

حالا تمر هندی و گردوی خرد شده را به تابه بی افزایید و به خوبی هم بزنید. در ادامه درب تابه را ببندید و به مرغ حدود 40 الی 45 دقیقه زمان دهید تا به خوبی پخته شود. در 10 دقیقه آخر مقداری زعفران دم کشیده شده اضافه کنید و سالونه مرغ را به همراه انواع سبزیجات، برنج و یا نان سرو کنید. نوش جان.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان